Nut vindue og lukke vindue
Fra : Lars Nedergaard

Dato : 23-07-02 10:54

Hej NG
Kan man lave et link der åbner et nyt vindue og samtidig lukker det
'gamle' vindue , altså der vindue som bliver linket fra ?

Lars

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 23-07-02 11:32

> Kan man lave et link der åbner et nyt vindue og samtidig lukker det
> 'gamle' vindue , altså der vindue som bliver linket fra ?

Med window.opener.close() kan du lukke det gamle vindue, men - fordi det så
at sige er hovedvinduet - ikke uden brugeren spørges først.

Kim

Fra : Nederbasse

Dato : 23-07-02 14:52

Kim Bach Petersen <kim@kensho.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahjbal$mbo$1@sunsite.dk...

> Med window.opener.close() kan du lukke det gamle vindue, men - fordi det

> at sige er hovedvinduet - ikke uden brugeren spørges først.
>
> Kim

jeg kan sagtens lukke vinduet men det skal ske automatisk når man klikker på
det link der på siden, der ikke skal være for mange vinduer åben.
Påøv at se på www.unihits.dk under geografi, det lille vindue vil vi gerne
have luker når man klikker videre.

Lars

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 23-07-02 16:02

> jeg kan sagtens lukke vinduet men det skal ske automatisk når man klikker

> det link der på siden, der ikke skal være for mange vinduer åben.
> [...]

Den smarteste løsning er nok

som lukker vinduet straks det mister fokus og dermed også når et nyt vindue
åbnes foran.

Og lige for en ordens skyld: Det lille popup-vindue bliver for lille i IE6,
linket nederst kan ikke ses umiddelbart...

Kim

Fra : Nederbasse

Dato : 23-07-02 16:56

> [...]
IE6,
> linket nederst kan ikke ses umiddelbart...

Vi ved det godt det med at man ikke kan se linket i det lille vindue, det
skal 'først' være færdig på fredag
Jeg har lige lavet en hurtig test af OnBlur, der kommer bare en alertbox når
man trykker på linket, vinduet vil blive lukket, men man kommer ikke videre.
Lars

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 23-07-02 19:19

> Jeg har lige lavet en hurtig test af OnBlur, der kommer bare en alertbox
når
> man trykker på linket, vinduet vil blive lukket, men man kommer ikke
videre.

Mystisk, jeg har mange popup-vinduer, hvor det virker problemfrit...

Hvis det derimod er hovedbrowseren du prøver at lukke, ja så vil alertbox'en
altid komme.

Kim

Fra : Nederbasse

Dato : 23-07-02 20:41

Kim Bach Petersen <kim@kensho.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahk6mu$d2t$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Mystisk, jeg har mange popup-vinduer, hvor det virker problemfrit...
>
> Hvis det derimod er hovedbrowseren du prøver at lukke, ja så vil

Hej igen
Kan du ikke give mig et link hvor du har lavet det, jeg kan få det til at
virke engang imellem, sært -meget sært.
Lars

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 23-07-02 21:11

> Kan du ikke give mig et link hvor du har lavet det, jeg kan få det til at
> virke engang imellem, sært -meget sært.

Aktuelt har jeg dem desværre kun på intranet, men jeg ahr lavet en lille
demo på:

http://kensho.dk/web/test.html

Kim

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-07-02 02:55

Kim Bach Petersen skrev:

> Aktuelt har jeg dem desværre kun på intranet, men jeg ahr lavet en
> lille demo på:

Så er det vel fordi vinduet køres i intranet-sikkerhedszonen, at det
virker (der er lavere sikkerhed end i internet-sikkerhedszonen).
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 24-07-02 10:27

> Så er det vel fordi vinduet køres i intranet-sikkerhedszonen, at det
> virker (der er lavere sikkerhed end i internet-sikkerhedszonen).

Påvirker det script-adfærd?

Kim

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-07-02 12:44

Kim Bach Petersen skrev:

> Påvirker det script-adfærd?

Ja.

IE 6.*

"Microsoft® Internet Explorer 6 Resource Kit
Part 2 - Privacy and Security Features
Chapter 4 - Security Zones"

IE 5.*

"Microsoft® Internet Explorer 5 Resource Kit
Part 1 - Getting Started
Chapter 7 - Security Zones and Permission-Based Security for Microsoft
Virtual Machine"

--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 24-07-02 15:06

> Ja.

Det kan man vist kun kalde en dokumenteret påstand, men det handler vel
stadig kun om _hvorvidt_ browseren skal afvikle scripts (disable, enable,
prompt), ikke _hvordan_ den gør det?

Kim