Apache går ned i utide?
Fra : Bruun

Dato : 23-07-02 09:28

Davs i gruppen,

Jeg har maked og compilet, installeret Apache 1.3.26 standard opsætning på
en Sun Solaris 8. I utide går min apache ned. Det eneste jeg kan fange i
log-filer er følgende :

[Tue Jul 23 00:00:02 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Mon Jul 22 00:00:02 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Sat Jul 20 00:00:02 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Fri Jul 19 00:00:02 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Thu Jul 18 00:00:04 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Wed Jul 17 00:00:03 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Tue Jul 16 00:00:03 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down

Det er jo næsten hver dag? Er der nogle herinde som har en forklaring på mit
mystiske problem?

Jeg kører et script som jeg har nuppet fra noget Ethershare / Appletalk jeg
kører på serveren. Det script laver logfiler for mig hver dag, da vi mange
gange har haft store problemer med de pokkers wormz fra Windows maskiner.

Jeg har lige dobbelt tjekket med mit script... Det kører altså som det skal?
Jeg er lidt lost....

Mvh Kim Bruun

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-02 09:39

Den Tue, 23 Jul 2002 10:27:39 +0200 skrev Bruun:
> [...]
>[Tue Jul 16 00:00:03 2002] [notice] caught SIGTERM, shutting down
>
>Det er jo næsten hver dag? Er der nogle herinde som har en forklaring på mit

SIGTERM er "shutdown"-signalet, der kun sendes fra kill, shutdown og
lignende, så umiddelbart har du et script der sender den. Hvilket
tidspunktet også kraftigt antyder (00:00:02)

> [...]
>
>Jeg har lige dobbelt tjekket med mit script... Det kører altså som det skal?

Hvordan ser du at den kører som den skal? Du er sikker på du ikke har
glemt en -HUP på din kill?

Mvh
Kent
--
"Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
- Windows NT på en Pentium III 550 MHz

Fra : Bruun

Dato : 23-07-02 10:03

Hejsa,
"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message
> [...]
[SNIP]

> [...]
> tidspunktet også kraftigt antyder (00:00:02)
>
> Hvordan ser du at den kører som den skal? Du er sikker på du ikke har

Jeg laver en :

apachectl stop, derefter fjerner jeg access_log og error_log som er blevet
kopieret til et andet sted. så starter jeg op igen med apachectl start.

Når jeg kører den manuelt, funker det... nu har jeg lige tjekke min crontab
igennem... så nu venter jeg lige indtil jeg evt. kan få fejlen igen -
Det er sikkert en hjemmebrygget bug

Mvh Kim Bruun

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-02 10:14

Den Tue, 23 Jul 2002 11:03:09 +0200 skrev Bruun:
> [...]
>kopieret til et andet sted. så starter jeg op igen med apachectl start.

Hvordan tror du "apachectl stop" stopper apache? Med SIGTERM, hvis jeg
ikke tager fejl.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Fra : Bruun

Dato : 23-07-02 10:43

Hejsa,
[SNIP]

> Hvordan tror du "apachectl stop" stopper apache? Med SIGTERM, hvis jeg
> ikke tager fejl.

Ok, det ved jeg så nu... så må jeg kigge andre steder om hvorfor den nogle
gange ikke er oppe af køre?

Mvh Kim Bruun

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-07-02 10:32

Bruun wrote:

> apachectl stop, derefter fjerner jeg access_log og error_log som er blevet
> kopieret til et andet sted. så starter jeg op igen med apachectl start.

Hvorfor gøre det så besværligt; du lukker jo effektivt apache ned under
denne proces. Hvad med:

<behandl logfiler>
kill -HUP `cat /var/run/httpd.pid`

Eller:

<behandl logfiler>
/usr/sbin/apachectl graceful

> Når jeg kører den manuelt, funker det... nu har jeg lige tjekke min
> crontab igennem... så nu venter jeg lige indtil jeg evt. kan få fejlen
> igen - Det er sikkert en hjemmebrygget bug

Kan det tænkes, du mangler /usr/sbin i din $PATH? Det er altid en god ting
at angive fuld sti til programmer, når de køres fra cron.

/Rasmus

"Microsoft spel chekar worgs grate!"

Fra : Bruun

Dato : 23-07-02 10:55

Hejsa,
"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor gøre det så besværligt; du lukker jo effektivt apache ned under
> denne proces. Hvad med:
>
> <behandl logfiler>
> kill -HUP `cat /var/run/httpd.pid`

Hmmmm ok... det er godt nok et stykke tid siden jeg sidst har rodet med
unix, så noget er begyndt at dimre frem igen *GGG*

> [...]
>
> Kan det tænkes, du mangler /usr/sbin i din $PATH? Det er altid en god ting
> at angive fuld sti til programmer, når de køres fra cron.

Jeg har givet fuld sti... nåååh... tak for hjælpen, jeg roder lidt videre
med div. foreslag!

Mvh Kim Bruun

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 16:45

"Bruun" <k.bruun@agfaservice.dk> writes:

> Det er jo næsten hver dag? Er der nogle herinde som har en forklaring på mit
> mystiske problem?

Har du kigget på crontab for root, om den kalder pkill med nogen
uheldige argumenter ved midnatstide?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus