Hvordan gemmes filer med "default" extensi~
Fra : Jens Rauff

Dato : 23-07-02 07:43

Visual C++ .net (7.0?)
Jeg skal have gemt nogle filer med extension intpd (eks. test.intpd). Jeg
bruger GetSaveFileName dialogboxen og fopen() til at "åbne"/oprette filen.
Så vil jeg gerne vide, hvor jeg skal angive extension. Jeg har prøvet sådan
her:

ZeroMemory(&oofn, sizeof(OPENFILENAME)); // Initialize OPENFILENAME
structure

oofn.lStructSize = sizeof(OPENFILENAME);

oofn.hwndOwner = hWnd;

oofn.lpstrFile = OutputFileNameAndPath; //full path and name of input file

oofn.nMaxFile = sizeof(OutputFileNameAndPath);

oofn.lpstrFilter = "Interpreted files (*.intpd)\0*.intpd\0"; //her troede
jeg så at det skulle angives

oofn.nFilterIndex = 1;

oofn.lpstrFileTitle = NULL;

oofn.nMaxFileTitle = 0;

oofn.lpstrTitle = SaveFileTitle;

oofn.lpstrInitialDir = NULL;

oofn.Flags = OFN_PATHMUSTEXIST | OFN_OVERWRITEPROMPT;

if (GetSaveFileName(&oofn)) //Display the save file dialog box.

{

OutputFilePtr = fopen(OutputFileNameAndPath, "w"); //opens file for writing

fprintf(OutputFilePtr, "%s %s", &DateTimeBuffer, &FileBuffer); //prints
string to file

fclose(OutputFilePtr); // closes the file

}

else

{

MessageBox(hWnd, "GetSaveFileName dialog could not be opened or user
cancled!", "Error", MB_OK|MB_APPLMODAL);

}

Det virker dog ikke. Filen bliver kun gemt som test uden extension. Kan I
hjælpe mig.

Mvh Jens Rauff