Babubabu - fejl på bundkort?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-07-02 01:41

Hejsa!

En af mine kammerater har haft pillet CPUen og RAM-klodserne af
bundkortet. Nu da han har sat delene tilbage, så lyder buzzeren som en
ambulance (jeg har ikke selv hørt det), altså tonen stiger og falder.

Han siger at PCen slukker så snart man prikker det mindste til
kabinettet.

Nogen idé om hvad problemet kan være?

Bundkortet skulle være et ASUS SK7VRM.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Søren

Dato : 23-07-02 01:56

> [...]
> ambulance (jeg har ikke selv hørt det), altså tonen stiger og falder.
>
> Han siger at PCen slukker så snart man prikker det mindste til

Er køleren monteret korrekt ? (husk at den skal have strøm
ER ram monteret korrekt ? (Husk at ramslot skal fyldes i rækkefølge 1,2,3)
Er cpu'en forsøgt overclocket (Indgreb i broerne ?)

Prøv at checke det hele igen og reset evt. bios (gøres med jumpersetting,
kig i manual til motherboard)

Søren.

Fra : Leony

Dato : 23-07-02 06:50

> En af mine kammerater har haft pillet CPUen og RAM-klodserne af
> bundkortet. Nu da han har sat delene tilbage, så lyder buzzeren som en
> ambulance (jeg har ikke selv hørt det), altså tonen stiger og falder.

Sirenelyden plejer at være tegn på at processoren ikke bliver kølet
ordentligt. Sig til ham at han skal tjekke at køleren er sat ordentligt på.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Fenris

Dato : 23-07-02 09:51

Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i

> Sirenelyden plejer at være tegn på at processoren ikke bliver kølet
> ordentligt. Sig til ham at han skal tjekke at køleren er sat ordentligt på.

Hvilket også vil sige et nyt lag kølepasta mellem processor og
kølelegeme...

--
Thomas Hejl Pilgaard ___________________________
Kollegievej 7-35 / fenris@FILTERmail.tele.dk \ ,----. _