Billig PC til spil o.lign.
Fra : Steffen Hansen

Dato : 23-07-02 00:44

Hej.

Jeg har ikke fulgt så meget med på hardware-fronten de sidste par år, så jeg
er lidt i tvivl om hvilket bundkort jeg skal købe.

Jeg har en god dual P3 med godt med RAM og gode SCSI-diske til arbejdsbrug,
men min gamle PC, som jeg bruger til spil og diverse kan ikke rigtigt følge
med mere.

Så i anledning af at Warcraft3 og Neverwinter Nights er kommet, må jeg
hellere få den opgraderet til noget med ordentlig 3D-grafik

Hvilke(t) bundkort, CPU, RAM og grafikkort kan anbefales til en spille- og
email/websurfe-computer, der skal dual-boot'e mellem WinXP og Linux? Jeg
har ikke tænkt mig at ofre for mange penge på den, da den som skrevet er
computer nummer 2.

mvh.
--
Steffen Hansen

Senior Software Engineer, Klarälvdalens Datakonsult AB

Fra : Martin K

Dato : 23-07-02 08:35

Steffen Hansen wrote:
> [...]
> spille- og email/websurfe-computer, der skal dual-boot'e mellem WinXP
> og Linux? Jeg har ikke tænkt mig at ofre for mange penge på den, da

Jeg ville nok vælge følgende:
- ECS K7S5A
- AMD Athlon XP 1800+ (eller hvad der nu har den bedste pris/ydelse pt.)
- Thermal Take Silent Viking
- 512 MB DDR-ram fra Kingston
- Seagate Cuda IV 40 GB eller 60 GB (måske en Maxtor eller Western Digital -
ved sq ikke hvilken een der er bedst for tiden, men jeg har selv en Seagate
og jeg er rigtig glad for den
- AOpen 56x CD-Rom
- Papst kabinetkøler 19db

Hele herligheden stoppet ned i et kabinet. Hvilket ved jeg ikke helt. Jeg
har selv en AOpen HQ45 Pro, som er et superfedt kabinet med et godt design,
men jeg synes bare den har svært ved at komme af med varmen...
Måske dette: http://www.multimediaeksperten.dk/shop/productinfo.asp?id=1541

Anyway... det er lige mit bedste bud hvis det ikke skal være for dyrt og det
samtidig skal sprake r**

--
Martin K

Fra : Steen Brusgaard

Dato : 23-07-02 12:55

Hej Steffen!

Anandtech har lige sat et "value gaming" system sammen, så måske du kan få
lidt inspiration der? Anandtechs adresse er: http://www.anandtech.com.
Linket direkte til artiklen er her:
http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=1657&p=1

M.v.h. Steen