Login system
Fra : Per Lund

Dato : 22-07-02 23:17

Er der nogle der har et simpelt login system der ikke køre SQL og kan have
flere bruger med krypterede paswords.

MVH Per

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-07-02 01:02

On Tue, 23 Jul 2002 00:16:46 +0200, Per Lund wrote:

> Er der nogle der har et simpelt login system der ikke køre SQL og kan
> have flere bruger med krypterede paswords.

Prøv at gå igang selv - og når du støder ind i noget du umiddelbart ikke
kan finde ud af, kan du prøve at stille et konkret spørgsmål :)

--
Christian Jørgensen | Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk |

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-07-02 10:19

> Er der nogle der har et simpelt login system der ikke køre SQL og kan have
> flere bruger med krypterede paswords.

Lidt starthjælp...

smid brugernavne + passwords ind i filen på følgende måde:

fputs($fp, sprintf("%s\t%s\n", $brugernavn, md5($password)));

Altså en tabsepareret fil :)

Læs data med fgets (evt. kan fgetcvs() bruges ved en anden opbygning?)

function CheckPass($user, $password) {
$fp = fopen("fil.inc", "r");
while(!feof($fp)) {
$line = fgets($fp, 1024);
$line_arr = explode("\t", $line);
if($line_arr[0]==$user && $line_arr[1]==md5($password)) {
@fclose($fp);
return true;
}
fclose($fp);
return false;
}

if(CheckPass("brugernavn", "password") {
echo "rigtig password og brugernavn";
}

Så er begyndelsen der i hvert fald :)

mvh
Johan

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-07-02 13:06

Lidt mere starthjælp...

Det er meget nemmere (ville jeg da syn's - har aldrig selv gjort det) at
gemme sine data som serialiserede arrays - så behøver man ikke parse en
semikolon-separeret fil men kan nøjes med at kalde en fiks-og-færdig
funktion.

$user_password_array = array(
   "svendbent" => "glyf",
   "billgates" => "gederergrimme"
);

Så kan dine data gemmes på følgende måde:

$f = fopen("blabla.txt", "w");
fputs($f, serialize($user_password_array));
fclose($f);

.... og de kan hentes på følgende måde:

$user_password_array = unserialize(implode("", file("blabla.txt")));

(hvor file() henter en fil og returnerer den som et array, implode()
smasker arrayet sammen til een lang streng, og unserialize() parser skidtet
op og returnerer (en nøjagtig kopi af) det originale array).

God fornøjelse med din kodning
/Thomas

Fra : kaasgaard

Dato : 07-08-02 08:21

"Per Lund" skrev d. 22-07-02 23:17 dette indlæg :
> Er der nogle der har et simpelt login system der ikke køre SQL og kan
have
> flere bruger med krypterede paswords.
>
> MVH Per

Hvis du kører PHP under Apache kan du evt. bruge htaccess. Det fungerer
nemt og enkelt.

Håber det hjælper.

// Martin

http://www.kandu.dk/