Tastatur problemer
Fra : Morten Jensen

Dato : 22-07-02 15:16

Hej

Jeg har problemer med at mit tastatur ofte stopper med at virke midt i et
spil eller når jeg arbejder i windows. Det sker helt umotiveret og uden
noget mønster. Tastaturet er et no-name PS/2 tastatur, der når det ellers
virker er et udemærket et af slagsen.

Jeg kører med Windows 2000 på en maskine bestående af Asus CUSL-2 bundkort,
Asus v7700 grafikkort, 800@1120 mhz processor og 128 mb ram.

Hvad kan der være galt??

/Morten

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 22-07-02 15:25

Morten Jensen wrote:
> [...]
> når det ellers virker er et udemærket et af slagsen.
>
> Jeg kører med Windows 2000 på en maskine bestående af Asus CUSL-2

Jeg har haft lign. problemer med maskiner hvor enten mus eller tastatur har
haft forlængerledninger!

finn

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 22-07-02 16:55

On Mon, 22 Jul 2002 16:16:14 +0200, "Morten Jensen" <mjen00@i4.auc.dk>
wrote:

>Jeg har problemer med at mit tastatur ofte stopper med at virke midt i et
>spil eller når jeg arbejder i windows. Det sker helt umotiveret og uden
>noget mønster.

Tag et kig på bagsiden af tastaturet. Har det et nummer, der hedder
SK-2501 ? Hvis det har, så smid det ud og køb et andet. Alle SK-2501
keyboards har den fejl, og der er ikke noget at gøre ved det.
Jeg har selv været det samme igennem.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Rune Christiansen

Dato : 22-07-02 17:32

Hmm jeg har et keyboard der hedder SK-2500, det gør akurat det samme.
Det er måske en general fejl i 2500-serien fra silitek

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 22-07-02 19:21

On Mon, 22 Jul 2002 18:31:42 +0200, "Rune Christiansen"
<larz_prime@hotmail.com> wrote:

>Hmm jeg har et keyboard der hedder SK-2500, det gør akurat det samme.
>Det er måske en general fejl i 2500-serien fra silitek

Muligt. Jeg har lige søgt lidt, og ofte bliver SK-2500 nævnt sammen
med SK-2501 og et eller andet Amitech keyboard.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Esben

Dato : 22-07-02 19:54

"Rune Christiansen" <larz_prime@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm jeg har et keyboard der hedder SK-2500, det gør akurat det samme.
> Det er måske en general fejl i 2500-serien fra silitek

Er Silitek samme firma som LiteOn iøvrigt? Jeg har et gammelt SK720H,
men der står kun LiteOn og ikke Silitek på klistremærket bagpå. På
kassen stod der dog Silitek, og det er osse deres hjemmeside jeg har
hentet drivere fra.

--
Esben

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-07-02 19:14

[SNIP]

> [...]
> SK-2501 ? Hvis det har, så smid det ud og køb et andet. Alle SK-2501
> keyboards har den fejl, og der er ikke noget at gøre ved det.

Bugger - der står SK-2501 - det kan da vist kun betegnes som træls

Tak for hjælpen

Fra : Mogens

Dato : 22-07-02 20:23

On Mon, 22 Jul 2002 20:14:23 +0200, "Morten Jensen" <mjen00@i4.auc.dk>
wrote:

>[SNIP]

>Bugger - der står SK-2501 - det kan da vist kun betegnes som træls
>
>Tak for hjælpen

Der er ellers en nem løsning på problemet.
Jeg har haft et SK 2501 i et par år og bruger
det stadigt på min reserve maskine.

Når tastaturet dør hiver du stikket ud og
propper det i igen et kvar sekund senere.
Så virker alt igen og du kan spille eller
skrive videre.

OK, det er da træls når det sker, men hvis
du ikke lige vil ud og investere i nye taster
her og nu, så kan det vel klare problemet
i et stykke tid.

mvh Mogens

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 22-07-02 20:52

On Mon, 22 Jul 2002 21:22:38 +0200, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

>Når tastaturet dør hiver du stikket ud og
>propper det i igen et kvar sekund senere.
>Så virker alt igen og du kan spille eller
>skrive videre.

Sådan kørte jeg faktisk med mit tastatur i et års tid eller to. Og jeg
prøvede alt muligt for at afhjælpe problemet, for jeg troede at der
var tale om en softwarekonflikt et eller andet sted.
Men så hørte jeg selv om SK-2501 her i gruppen, og så købte jeg mig et
nyt tastatur, og har været meget glad lige siden.

Set i bakspejlet var det faktisk ret irriterende at skulle ned på
gulvet for at hive et stik ud og ind næsten hver dag.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Janko (8382)

Dato : 22-07-02 21:10

On Mon, 22 Jul 2002 17:54:42 +0200, Mikael Ejberg Pedersen
<mikael@ejberg.dk> wrote:

> [...]
>SK-2501 ? Hvis det har, så smid det ud og køb et andet. Alle SK-2501
>keyboards har den fejl, og der er ikke noget at gøre ved det.

Jeg har nu også dette keyboard som ikke virker på min pc, altså de
samme fejl som er beskrevet her. Nu har jeg sat den ind på min datters
pc og der fungerer det perfekt, så helt væk skal det nok ikke smides

Mvh Heinrich