Vedr. Åbning af port på switch el. modem ?~
Fra : [5000] Kochsen

Dato : 22-07-02 13:20

Hej
Jeg skal have åbnet nogle porte så jeg kan bruge programmet Edonkey.

Jeg er abonnement hos TDC med en 512/128 linje (så omkring 50-60 kb/s skulle
kunne lade sig gøre)...
Modem er Ericsson mm220dp
Switch er af mærket Unex modelnr. SD050s
Hvordan kan jeg åbne/konfigurere enten switchen el modemet? Jeg håber der er
en der kan hjælpe mig.. Jeg har prøvet at lede 1000vis af steder på nettet,
men uden held

Jeg håber der er nogle kloge mennesker som ved hvad jeg skal gøre.

Med venlig hilsen
Dr. Koch
Odense

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-07-02 13:30

"[5000] Kochsen" <----lkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg åbne/konfigurere enten switchen el modemet?

Der er ingenting at åbne, alt er fuldt åbent i forvejen (pånær port 25
og 119, men det har ikke noget at sige her, sandsynligvis)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-07-02 13:31

Hej!

"[5000] Kochsen" wrote:

> Jeg skal have åbnet nogle porte så jeg kan bruge programmet Edonkey.

Dit problem ligger i Edonkey, ikke dit grej. Opdatér serverlisten og vær
tålmodig med logon.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Endelig ny bopæl _og_ internetforbindelse

Fra : [5000] Kochsen

Dato : 22-07-02 13:27

tak for det hurtige svar... men problemet må skyldes noget andet...
Jeg har nyeste server liste og kan også godt connecte men jeg får kun et ID
på ca 100, hvilket er meget meget lavt. Så jeg får ikke ordentlig adgang
til netværket. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, om det har noget med
switchen der ikke fungerer sammen med.....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-07-02 13:37

Hej!

"[5000] Kochsen" wrote:

> [...]
> til netværket. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, om det har noget med
> switchen der ikke fungerer sammen med.....

Så spørg i Edonkey-forum'et istedet for, det ville være den korrekte metode.
Ligeledes kan du søge i det forum inden du spørger.

Fra : Cubus

Dato : 22-07-02 13:46

> tak for det hurtige svar... men problemet må skyldes noget andet...
> Jeg har nyeste server liste og kan også godt connecte men jeg får kun et ID
> på ca 100, hvilket er meget meget lavt.

Så skyldes det sikkert en software-firewall, XP har fx en indbygget.
Du må åbne de nødvendige porte på din eventuelle firewall på computeren.

--
Cubus

Fra : [5000] Kochsen

Dato : 22-07-02 13:55

takker.. jeg prøver mig frem.. Tak for hjælpen

Koch

Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 24-07-02 13:44

Prøv dette:

Hvad ProAccess angår er der en væsentligt nemmere løsning..

En småtræt TDC-tekniker, der ikke gad kaste mere tid efter min
tilsyneladende defekte router gav mig denne løsning.

Den forudsætter (igen) at man kun skal bruge sin forbindelse til en enkelt
PC.

Mellem ADSL-modemet og routeren går der et crossover kabel.

Pil routeren af, og sæt din PC direkte til ADSL modemet med et straight
kabel.

Du skal ikke bruge routeren mere, så prop den tilbage i kassen, og ned i
bunden af kommoden.

Gå ind i din TCP/IP opsætning og giv følgende information :

IP-Adresse : Din faste ip-adresse
Subnetmaske : 255.255.255.252
Gateway : Din faste ip-adresse minus 1 (fast ip = x.x.x.23 ==> gateway =
x.x.x.22)

DNS1 : 194.239.134.84
DNS2 : 193.162.153.164

Gem, og genstart om nødvendigt.

Vupti ! Du er nu DIREKTE på, ingen NAT'ing, ingen router, ingen firewall og
et MEGASTORT eDonkey-ID.

--
Mvh / Best Regards

Brian Mark Madsen