Logitech Cordless
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-07-02 11:39

Greetings!

Hvor længe holder batterierne på sådan et kræ? Får man en advarsel når den
er ved at være 'død' ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin K

Dato : 22-07-02 11:48

Jesper G. Poulsen wrote:
> Hvor længe holder batterierne på sådan et kræ? Får man en advarsel
> når den er ved at være 'død' ?

Det gør du nemlig Jeg har haft mit Keyboard og mus-sæt i 2 år, og jeg
skal til at skifte batterier for tredje gang. Så jeg synes de holder OK, og
den kører da 3-3½ time i snit pr. dag...

--
Martin K

Fra : Jesper KA

Dato : 22-07-02 12:12

Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Jeg har haft mit Keyboard og mus-sæt i 2 år, og
> jeg skal til at skifte batterier for tredje gang. Så jeg synes de
> holder OK, og den kører da 3-3½ time i snit pr. dag...

De gamle keyboards og mus ( Desktop Pro og lignende ) holder
fortrinligt .. men de nye serier ( det sorte tastatur ) og mus jeg har
prøvet
bruger afsindigt meget strøm .. vi har flere forskellige her på
kontoret .. og flere af dem skal have nye batterier hver 3 - 4 uge.

Regards

Fra : Martin K

Dato : 22-07-02 12:10

Jesper KA wrote:
> [...]
> bruger afsindigt meget strøm .. vi har flere forskellige her på
> kontoret .. og flere af dem skal have nye batterier hver 3 - 4 uge.

Ja. Vi har også nogle stykker på mit arbejde. Og jeg må konkludere efter at
have prøvet Logitechs nyeste mus og keyboards, at jeg synes at det er ringe
(set i forhold til de gamle), i hvert fald når vi snakker ergonomi. Så mit
næste mus/keyboard bliver stensikkert fra Microsoft...

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 13:03

Jesper KA skrev:

> [...]
> jeg har prøvet bruger afsindigt meget strøm .. vi har flere
> forskellige her på kontoret .. og flere af dem skal have nye

Jeg har det "nye" Logitech Cordless Desktop og synes nu ikke tastaturet
bruger ret meget strøm. Det bruger ikke mere end de andre trådløse
tastaturer fra Logitech jeg har haft.
Har haft sættet siden det kom frem engang sidste år og har skiftet
batterier to gange, så vidt jeg husker. Hvis man tænker på hvor mange
tegn jeg får pløjet ned om dagen, så er det ret utroligt.
Musen derimod sluger strøm som en sindsyg. Jeg skifter batterier ca.
hver 14. dag. (Bruger genopladelige batterier).

Madsen.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-07-02 12:12

"Jesper G. Poulsen" skrev:
> Hvor længe holder batterierne på sådan et kræ?

Det afhænger helt af hvor meget du bruger det. Det bruger mest strøm til at
sende, så jo mere du bruger det (trykker på knapperne, kører med musen) jo
mere strøm bruges der.

> Får man en advarsel når den er ved at være 'død' ?

Du får en advarsel, men allerede inden advarslen kommer kan du mærke den er
ved at være gal. F.eks. at musen ikke rykker helt rent, og derfor skal
tættere og tættere på modtageren.

Jeg bruger mit Logitech iTouch Coordless rigtigt meget, mange timer dagligt,
og musen holder vel til en 3 måneder med mit brug mens keyboardet nok
nærmere holder et år.

Mvh, Lars

Fra : the CURE

Dato : 22-07-02 13:03

> Greetings!
>
> Hvor længe holder batterierne på sådan et kræ? Får man en advarsel når den
> er ved at være 'død' ?

Halløjsa!

Bruger selv Logitech Desktop Optical, og det er rigtigt, at musen bruger
meget strøm :)
... du kan dog afhjælpe det lidt ved at sætte din mus på et hvidt stykke
papir, når du ikke brugen den - f.eks. om natten. Gør du dette, går musen i
'sleep mode' .. og det hjælper jo oxo lidt =)

BTW, hvis man har råd til et Desktop Optical-sæt, så har man vel oxo råd til
2 nye batterier hver 3. måned!? *Gg*

the CURE

..: Don't step on the duck, it it's still quacking :.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-07-02 13:20

"the CURE" <bo.christensen@cappit.dk> wrote in message
> BTW, hvis man har råd til et Desktop Optical-sæt, så har man vel oxo råd
til

Jeg _har_ haft en Logitech Optical. Den var ganske ubrugelig (den nymodens
optiske teknik skal finpudses en del før det bliver helt godt).

Min nye Cordless med kugle virker noget bedre

Fra : Martin K

Dato : 22-07-02 13:34

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jeg _har_ haft en Logitech Optical. Den var ganske ubrugelig (den
> nymodens optiske teknik skal finpudses en del før det bliver helt
> godt).

Det synes jeg nu også den er...

> Min nye Cordless med kugle virker noget bedre

Ja. Sådan een bruger jeg også. Skal det være optisk, skal det endten være
med 'snor' i eller også denne. Damn, det er en lækker mus. Det bliver nok
min næste
http://www.microsoft.com/hardware/mouse/wie_info.asp

--
Martin K

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-07-02 17:20

On Mon, 22 Jul 2002 12:38:30 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

>Greetings!
>
>Hvor længe holder batterierne på sådan et kræ? Får man en advarsel når den
>er ved at være 'død' ?

Det med advarsel, skrue ned for styrken osv er en driverting, dvs at der skal
være understøttelse af dette.
MS-Windows driverne fra Logitech kan dette nummer, jeg får dog minmum en lige
så lang levetid med mine dumme eCS og Linux drivere, der ved at de ikke
understøtter det samme gejl kører for fuld roulade, lige indtil batterierne
må bæres ud.

Et tip : to sæt genopladelige batterier og en oplader der ved hvornår den
bare skal vedligeholdelseslade.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
This isn't brain surgery; it's just television. - David Letterman