Et spørgsmål om at starte op..
Fra : Thomas Løcke

Dato : 22-07-02 10:58

Jeg har et mindre problem.

Jeg har installeret en Slackware 8.1. Som webserver har jeg droppet Apache
til fordel for Xitami (www.xitami.com) fordi jeg A. kender Xitami, og B.
lærte en masse af at installere Xitami "i hånden"..

Mit problem er så, at jeg ikke kan få Xitami til at starte automatisk ved
boot. Programmet startes fra prompt med ./xitami -s og det har jeg prøvet at
skrive ind i local scriptet, men uden held. Xitami bliver startet men
slukket igen med det samme.. Det betyder at jeg er tvunget til at logge ind
som root, starte Xitami og logge ud igen. Ret sygt..

Jeg håber nogen fatter hvad jeg ævler om! LOL..

Mvh
Thomas Løcke

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-07-02 11:00

On Mon, 22 Jul 2002 11:58:12 +0200, Thomas Løcke wrote:

> [...]
> startet men slukket igen med det samme.. Det betyder at jeg er tvunget
> til at logge ind som root, starte Xitami og logge ud igen. Ret sygt..

skriv

cd /location/xitami
../xitami -s

til slut i rc.local (kan ikke huske om slackware har en rc.local) eller
rc.M i /etc/rc.d

--
/Bo

Highway MailService (2:236/100) - http://fido.geekworld.dk

Fra : Thomas Løcke

Dato : 22-07-02 12:02

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> skrev i en meddelelse
> skriv
>
> cd /location/xitami
> ./xitami -s
>
> til slut i rc.local (kan ikke huske om slackware har en rc.local) eller
> rc.M i /etc/rc.d

Herligt!

Jeg tester det straks jeg kommer hjem til apparatet..

Tak for hjælpen
Thomas