Problem med tæller
Fra : Ravn

Dato : 22-07-02 10:53

Jeg bruger en tekst baseret tæller, som har nu flere gange startet forfra på
1. Hvad kan det skyldes? Kan det være at det er eller andet som kan ændre på
værdien i tæller filen eller kan sådan en tæller ikke bruges. Jeg har giver
filen attributten 777.

Min kode er således:

<?

if (!@fopen("_counter.txt", "r"))

{ die("Kan ikke åbne counter filen."); }

$fh = fopen("_counter.txt", "r");

$count = fread($fh, 20);

fclose($fh);

$count++;

$fh = fopen("_counter.txt", "w");

if (!$fh) die("Kan ikke skrive til counter");

fwrite($fh, $count);

fclose($fh);

echo "<DIV Class='counter'>$count</DIV>";

?>

PS. Hvilke PHP bøger kan man anbefale. Kan man installere PHP på XP-Home?.
Jeg bruger nu Zend.

Hvilke begrænsninger har den i forhold til at have sin egen server
installeret .

Hilsen

Ravn

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 22-07-02 11:27

"Ravn" <Ravn@esenet.dk> wrote in message news:3d3bd5e3$0$56170$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> værdien i tæller filen eller kan sådan en tæller ikke bruges. Jeg har giver

Her er den kode jeg bruger i min tæller.. den er cookiebaseret, men ellers er det det samme..

Jeg tjekker på siden om cookien er sat, og kalder så den relevante funktion, der returnerer antallet af besøgende..

//kode start

//Hvis cookien ikke er sat. Optæller $visitors med en, og returnerer tallet
function countCookieNotSet()
{
$filename = "counter.txt";
$fd = fopen ($filename, "r");
$visitors = fread ($fd, filesize ($filename));
$visitors = $visitors+1;
fclose ($fd);
$fd = fopen ($filename, "w");
fwrite($fd, $visitors);
fclose ($fd);
setcookie("countCookie","sat",time()+(3600*24));
return $visitors;
}

// Hvis cookien er sat. Returnerer antallet af visitors
function countCookieSet()
{
//kode slut

Håber det kan bruges..