Projekt "Alle billleder i mappe" :-)
Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 22-07-02 11:05

Hejsa

Jeg har en masse billeder, som jeg gerne vil have vist på en webside.
Problemet er bare, at den server hvor jeg vil have billederne til at
ligge på, har ikke ASP...

Findes der en måde at vise alle billeder i en mappe???

Det er der nemlig i ASP

Det er rigtig mange billeder, så jeg synes ikke rigtigt jeg gider at
lægge dem alle ind i HTML'en, og det ville jo også være meget nemmere
at opdatere...

Er der nogen der er med på mit lille projekt. Jeg kender absolut ikke
meget til JavaScript (hvilket jeg tror det skal laves i) så det kan jo
være at jeg kan lære noget...

Med venlig hilsen
// e-SKape - Before it's too late...

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 22-07-02 20:34

Hvis dine billeder er navngivet systematisk og du kender antallet kan du
sætte en løkke til at generere filnavnene og html-koden - ellers ved jeg
ikke lige...

Systematisk navngivning kunne fx være

img000234.gif
img000235.gif
img000236.gif
img000237.gif
img000238.gif

eller hvad som helst andet der på en eller anden måde er forudsigeligt.

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 22-07-02 22:17

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> said something on Mon, 22 Jul 2002
21:34:04 +0200
I believe it looked like this:

>Hvis dine billeder er navngivet systematisk og du kender antallet kan du

Det er de ikke... og der er rigtig mange billeder, så det er
udelukket...

>sætte en løkke til at generere filnavnene og html-koden - ellers ved jeg
>ikke lige...

I ASP bruger man FileSystemObject til at kigge i mappen, og vise alle
filer (ved hjælp af en løkke og noget HTML)

Jeg har læst en artikel om FileSystemObejct (FSO) og det er ikke kun i
AsP at man kan bruge FSO. Man kan ogspå bruge det i Jscript,
WindowsScriptoingHost og i diverse VB-variationer... Men lige
hvordan...

// e-SKape - Before it's too late...

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-07-02 02:08

e-SKape - Before it's too late... <sagerxXx_svend(removethisandthexEs)@hotmailxXx.com> writes:

> [...]

> AsP at man kan bruge FSO. Man kan ogspå bruge det i Jscript,
> WindowsScriptoingHost og i diverse VB-variationer... Men lige

Problemet er at det skal udføres på serveren, da det er der billederne
ligger. ASP er Visual Basic++ der bliver kørt på serveren. Hvis du brugte
PHP på serveren, eller Java Server Pages, eller bare CGI-scripts, så
kunne du sikkert også få det til at virke.

Ellers tror jeg ikke der er et bedre forslag end at lave listen over
billeder hjemmefra (hvor du forhåbentlig har en kopi af det der ligger
på serveren), og så lave en side ud fra den liste. Så skal oversigtssiden
naturligvis opdateres hver gang der kommer nye billeder, men det vil
i det mindste virke.

/L

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 23-07-02 18:02

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> said something on 23 Jul
2002 03:07:41 +0200
> [...]

>PHP på serveren, eller Java Server Pages, eller bare CGI-scripts, så
>kunne du sikkert også få det til at virke.

Hmm... CGI-scripts har jeg hørt (og set)... Er der nogen der kender
noget til det... eller skal jeg over i serverside???

> [...]
>på serveren), og så lave en side ud fra den liste. Så skal oversigtssiden
>naturligvis opdateres hver gang der kommer nye billeder, men det vil

Jeg kunne vel også lave det på min egen maskine...

En server der står på en TDC ADSL linie, må vel godt have xxx-billeder
liggende, ikke??? Sålænge jeg selv sørger for domæne...

// e-SKape - Before it's too late...