Spat.......
Fra : Stine Andersen

Dato : 22-07-02 09:55

Hejza alle sammen.........

Ja nu har jeg haft min hest i 1½ år og her for nylig fik jeg afvide at han
havde en stamtavle...........

Det jeg så ikke så ikke kan forstå er hvorfor jeg ikke fik den med dan jeg
fik ham?!?!?!

Men jeg havde fået afvide at han havde haft svamb på bagbenene så han måtte
ikke springe over en ½ meter hvilket jeg ikke kunne forstå,men en dag fandt
jeg hende som har tilredet ham og hun sagde at han var ren new forest (nogle
trorede at der var Islænder, æsel og nordbakke i ham) hun sagde at han havde
spat i bagbene.... Han havde sprungt 140 (han er 138) og havde gået LA og MB
i spring og MB i dresur men jeg har sprungt 120 på han uden der var noget og
han elsker det.... Men det R nu også 6-7 år siden han fik spat (han er 16)
men det jeg enlig vil frem til er sker der noget hvis jeg springer en gang
hver 3 uger måske en gang og måneden??????? HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Qnuzz og på forhånd tak for hjælpen

Stine og Monsieur

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 22-07-02 18:55

On Mon, 22 Jul 2002 10:54:38 +0200, "Stine Andersen"
<Stine.a@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>havde en stamtavle...........
>
>Det jeg så ikke så ikke kan forstå er hvorfor jeg ikke fik den med dan jeg

   Det kan jeg ikke svare på.

> [...]
>men det jeg enlig vil frem til er sker der noget hvis jeg springer en gang
>hver 3 uger måske en gang og måneden??????? HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

   Jeg vil mene at det kan han sagtens =) Går han friskt på
springene? Går han friskt efter springene? Viser han tegn på ømhed
efter springning? Hvis du kan svare Ja, Ja og Nej så mener jeg sagtens
at du kan springe ham så højt som du og han nu gider. Som sagt så
vokser glideleddene (Som er der spattilstanden er) sammen inden for
omkring 6 - 8 måneder og det ender i hvert fald hestens karriere som
dressurhest på højeste plan - for det giver lidt stivere bagben! Men
hvis hesten ellers er smertefri i alle gangarter kan jeg ikke se
hvorfor den ikke skulle kunne springe så højt det skal være (Så højt
hesten har lyst =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.