I morgen skal Buster Kastereres!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 22-07-02 08:42

Hejsa.

Jeg har lige snakket med Svendborg Dyrehospital og har fået en tid i morgen
kl. 8.45 hvor vi skal komme ned med ham og få ham kastreret! Han skal faste
12 timer inden men jeg troede virkelig godt at han måtte få vand - men niks!
Ingen vand og ingen mad i de 12 timer....synd!
De virker meget professionelle der nede og det føler min kæreste og jeg også
trygge ved så selvom mange siger det er billigere at vælge en alm. privat
dyrlæge vil vi hellere betale det mere og så føle os tilpas med det.
Buster må blive hentet mellem 14-16 i morgen eftermiddag igen.
Så det er jo spændende. Lige nu er han udenfor i regnen - han har jamret sig
hele natten fordi han VILLE ud men det måtte han ikke før vi havde fundet ud
af hvornår han skulle under kniven.

Venlig hilsen Helle
__________________________________________________________________ Helle
ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 22-07-02 08:51

> [...]
> trygge ved så selvom mange siger det er billigere at vælge en alm. privat
> dyrlæge vil vi hellere betale det mere og så føle os tilpas med det.

Hej!
Jeg er blot lidt interesseret i at vide hvor meget det koster?

--
Ricky

Fra : Helle Nielsen

Dato : 22-07-02 10:06

"Ricky Møhncke" <ricky@rickym.dk> wrote in message
> [...]
privat

> Hej!
> Jeg er blot lidt interesseret i at vide hvor meget det koster?

---------
Hej Ricky.
Vi skal give 687 kr for det. Og det synes jeg egentlig er rimeligt nok taget
i betragtning af at de får ham fra kl. 8.45 - 16.00 og at en konsultation
alene bare koster lidt over 300 kr. Derudover selve operationen,
narkose/medicin og opvågning.

/Helle

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 22-07-02 09:20

Hej Helle

Held og lykke med det "lille indgreb".

Det primære ved valg af dyrlæge er ikke prisen - men sammenhængen mellem
pris og kvalitet.
Hvis I føler jer mere trygge ved at bruge Svendborg Dyrehospital, er det
bare det rigtige for jer.

Efter vore erfaringer er "private dyrlæger" meget ofte dyrere end et
dyrehospital og ikke helt så rutinerede i smådyrsbehandling.

Vi benytter selv altid Bygholm Dyrehospital, hvor vi altid får professionel
vejledning - og absolut til rimelige priser.

M v h

Knud

--
Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 22-07-02 10:48

> Det primære ved valg af dyrlæge er ikke prisen

Tak for kommentaren Knud, men indlægget havde ingen implicit betydning

--
Ricky

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-07-02 16:21

"Ricky Møhncke" <ricky@rickym.dk> skrev...

> Tak for kommentaren Knud, men indlægget havde ingen implicit betydning

Med mindre du er kæreste/mand til Helle, så var indlægget vist heller ikke
til dig )

Mvh. Camilla

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 22-07-02 17:52

> Med mindre du er kæreste/mand til Helle, så var indlægget vist heller ikke
> til dig )
> Mvh. Camilla

Ja! Det er jeg ikke

Tænkte lidt på det bagefter, men da jeg bragte det på banen følte jeg det
var mynted på mig. Nok om den banalitet.

--
Venligst Ricky

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 22-07-02 10:49

Hej Helle,

husk nu at få Buster øremærket når nu han alligevel skal i narkose....de
150 kr ekstra det plejer at koste er godt givet ud hvis nu han skulle
drage på udflugt igen!!

/Pernille

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 22-07-02 11:05

Hey..

12 timer lyder godt nok af frygtelig lang tid at undvære både mad og
drikke? Hvor lang tid er en kat om at fordøje?

Og det med en lille privat dyrlæge, jeg har det sådan at jeg kender min
dyrlæge, jeg ved jeg altid kan ringe til hende hvis jeg har brug for et
godt råd eller jeg står i en akut situation... ja engang kom hun endda
ligefrem hjem til mig med antibiotika efter fyraften...

Det gode ved en lille privat dyrlæge er også for mit vedkommende at jeg
får lov at overvære de indgreb der bliver foretaget på mine dyr, og jeg
har endnu ikke haft en basse under kniven som ikke er vågnet op ved at
jeg har nusset ham/hende...

Om det er billigere ved jeg ikke, men jeg har efterhånden været ved en
del dyrlæger i Københavns området, og havde nær mistet en ilder jeg
havde i pleje da jeg var så dum at tage ud på Poppelstykket som netop er
et "dyrehospital"... Næææh, jeg beholder min lille private dyrlæge, også
når kattene flytter ind... (selvom jeg havde overvejet Raiku som alle
snakker så varmt om...)

Men held og lykke med Buster, det er jo ikke så voldsomt et indgreb, men
han glæder sig nok til at se madskålen når han kommer hjem! *g*

- Sidsel

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 22-07-02 21:03

Der er tilsyneladende stor forskel også på dyrehospitaler.

Vi vælger selv fra gang til gang hvilken af de tre dyrlæger, vi ønsker at
konsultere - de er alle tre knalddygtige, men med hver sin specialviden.
Hvis vi har et akut behov, er vi også til enhver tid sikker på at kunne få
fat i en af dem - det har en enkelt gang været aktuelt en søndag formiddag,
selvom det ikke var vedkommende dyrlæge, der var vagthavende.

- - -

Og nej Ricky - bemærkningen var generel og absolut ikke møntet på dig.

Med venlig hilsen

Knud

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-07-02 12:38

In article <3d3bb74e$0$56265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
Nielsen <helle@jirty.dk> wrote:

> an skal faste
> 12 timer inden men jeg troede virkelig godt at han måtte få vand - men niks!
> Ingen vand og ingen mad i de 12 timer....synd!

Det er lidt sært... da mine to hunkatte skulle steriliseres hos vores
tidligere dyrlæge - og det er da en større omgang - skulle de ganske
rigtigt faste fra kl. 24 - men de måtte altså godt drikke (vi spurgte
om det).
Donna skal i narkose p.g.a. en tandrensning hos Raiku Sarvå om en lille
måned. Og her er beskeden den samme. Ingen mad, men gerne vand. Så den
besked du har fået forstår jeg da ikke helt?
Held og lykke med den lille fyr

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Grit Wessel

Dato : 22-07-02 12:55

> [...]
> tidligere dyrlæge - og det er da en større omgang - skulle de ganske
> rigtigt faste fra kl. 24 - men de måtte altså godt drikke (vi spurgte

Det er også den besked jeg har fået - faste fra midnat, men der skulle være
vand fremme - specielt her i sommervarmen.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Eva

Dato : 22-07-02 13:00

Ang. narkose
Sacha var i narkose i tirsdags og da fik jeg at vide at han hverken måtte få
mad eller vand fra midnat aftenen før. Spurgte ekstra ad om det også gjaldt
vand og det svarede de ja til.....
Syntes også det var synd, at han ikke måtte drikke. Heldigvis regende det
dog her den dag. Havde det været drønvarmt havde jeg nok været noget mere
betænkelig.
Held og lykke med kastrationen af Buster.
Hilsen Eva