dyre ram
Fra : Martin Jensen

Dato : 22-07-02 08:12

Jeg står overfor at skulle købe en 256 mb ramblok...jeg har dog fundet ud af
at det er et meget dårligt valg af tidspunkt, da jeg kan se at prisen for
ram er steget sindsyg meget i denne uge...hvorfor stiger ram så meget for
tiden - nogen der har fundet nogle artikler, eller bare ved hvorfor??

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 22-07-02 08:36

"Martin Jensen" <plymar1@post9.tele.dk> writes:

> [...]
> ram er steget sindsyg meget i denne uge...hvorfor stiger ram så meget for
> tiden - nogen der har fundet nogle artikler, eller bare ved hvorfor??

Efter min mening hedder det "Dyr ram" og ikke "Dyre ram". Ram er ikke
tælbart, man kan sige "flere mb ram", men ikke "flere ram", ellers
ville det hedde "mere ram".

Det er ikke for hverken at kaste med sten fra et glashus eller køre
personlig hetz, jeg synes bare det er en lidt pudsig tendens (er det
det nye slang? - Mange skriver sådan.

XFUT: dk.kultur.sprog

Christoffer Olsen

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-07-02 09:36

Jeg står overfor (det gør jeg faktisk ikke - jeg sidder på min stol, så det
burde jeg nok også have rettet)at skulle købe en 256 mb ramblok...(det er
vel egentlig nok med et punktum!)jeg (her skal der startes med stort) har
dog fundet ud af
at det er et meget dårligt valg af tidspunkt, (her har vi lidt forviring i
forhold til tidsbegrebet - jeg har jo ikke valgt tidspunktet, men bare valgt
at købe mere ram) da jeg kan se at prisen for
ram er steget sindsyg (mit ordvalg er i denne sætning er ikke heldig - en
pris har ikke et sind, som sindsygt henviser til, derfor bør man kun bruge
ordet sindsyg om mennesker fx) meget i denne uge...(de unødvendige
punktummer igen) hvorfor stiger (her burde jeg nok have skrevet "stiger
prisen for" - det kunne forvire) ram så meget for
tiden - nogen der har fundet nogle artikler, eller bare ved hvorfor??(ved
hvorfor hvad? hvorfor i ikke har fundet nogle artikler eller ved hvorfor ram
er steget i pris?)

Med venlig hilsen
Martin Jensen

ps. jeg har har brugt nyt komma i min tråd

Fra : Peter

Dato : 22-07-02 09:39

Hvis Christoffer så bare kunne citere korrekt, så var noget da nået.

Peter

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-07-02 09:55

På en måde har Christoffer da ret! jeg mener bare ikke det er så vigtigt i
denne gruppe...Hans rettelser ville nok have passet bedre ind i
dk.kultur.sprog gruppen...Det er efter hvad jeg kan se der man "hygger" sig
med at diskutere sprog,endelser osv

Med venlig hilsen
Martin Jensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-07-02 10:54

Martin Jensen wrote:
> [...]
> ind i dk.kultur.sprog gruppen...Det er efter hvad jeg kan se der man
> "hygger" sig med at diskutere sprog,endelser osv

Ja, men han læner sig op af en tur i dk.admin.netetikette. Efter min ydmyge
mening laver han en større fejl ved at korrekte dig den du presterede.

mvh
Henning

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 22-07-02 16:10

> [...]

> denne gruppe...Hans rettelser ville nok have passet bedre ind i
> dk.kultur.sprog gruppen...Det er efter hvad jeg kan se der man "hygger" sig

Det er taget til efterretning og du får hermed min uforbeholdne
undskyldning - Det vil ikke ske igen.

Jeg har fået svar på mit spørgsmål.

XFUT: dk.admin.netikette

--
Mvh Christoffer Olsen
   ***   ***   ***   ***   ***   ***

Fra : @ndersson

Dato : 22-07-02 20:44

> Hvis Christoffer så bare kunne citere korrekt, så var noget da nået.

Og når han så ikke kan nå det, så må man håbe at han har opnået noget andet.

--
Hilsen Andy 2630

Når solen skinner er jeg helst ude at sejle www.brondbyhavn.dk/
Og når det regner spiller jeg DOD læs evt. www.dayofdefeat.dk

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 22-07-02 21:37

"Peter" <kipe@os.dk> writes:

> Hvis Christoffer så bare kunne citere korrekt, så var noget da nået.

Hvad har jeg fejlciteret?

Christoffer Olsen

Fra : o&u

Dato : 22-07-02 10:01

On Mon, 22 Jul 2002 10:35:51 +0200, "Martin Jensen"
<plymar1@post9.tele.dk> wrote:

ram er vist ikke steget sindsygt, men _er_ blvet lidt dyrere den
sidste uge eller 2.

Men ram er stadig billigt sammenlignet med prisen lige efter sidste
Jul.

Mit gæt er, at den lavere dollarkurs sammen med et
studie-start-pc-købe-ræs vil få rammen til at falde igen i løbet af
cirka 1 1/2 måned.

Desuden vil der nok komme en forøget prisforskel på pc2100, pc2700 og
pc3200 ddr ram
Først med ddr400 (pc3200) kan visse chipsets få skovlen under RDR ram
(for P4), så der kan forventes kraftigere efterspørgsel på pc3200.
Til gengæld kan man nok gøre en god handel med pc2100 og måske pc2700,
hvis man kan neddrosle sine krav.
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q3/020720/index.html

Men det er meget vanskeligt at spå, især om fremtiden.

mvh

John

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 26-07-02 09:46

> [...]

> ram er steget sindsyg meget i denne uge...hvorfor stiger ram så meget for
> tiden - nogen der har fundet nogle artikler, eller bare ved hvorfor??

Jeg fandt lige en artikel i PC Planet nr. 24 fra 6. december 2001 til
3. januar 2002 side 13.

Der nævner en Daniel Grønbæk, produktchef for komponenter i Ingram
Micro, tre grunde til stigende rampriser:

1. Ramproducenterne har længe solgt ram under produktionsprisen.

2. Tomme lagre

3. Windows XP bruger mere ram end tidligere styresystemer.

I hvert fald er sidste punkt stadigvæk aktuelt da mange jo netop
opgraderer til XP i disse dage.

Håber svaret er er mere vellidt end det sidste

Christoffer Olsen