Mail sender
Fra : LosPallos

Dato : 21-07-02 23:24

Hey

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne sende en "mail" direkte fra
min side.
En der ligner dem der man sender sms'er med.

Først skrive man sit navn og mail adresse, og så skriver man
beskeden i et textarea.

Er der nogle der ved hvordan man laver det?

På forhånd tak

- LosPallos

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter

Dato : 22-07-02 01:07

"LosPallos" <projektil@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogle der ved hvordan man laver det?

Du skal bruge en mailkomponent som skal installeres på serveren.
Hvis du har et ASP webhotel er der måske allerede en mail
komponent på server (kontakt dem, eller søg på deres hjemmeside).

En mail komponent kunne f.eks. være:
http://www.serverobjects.com/products.htm#aspmail

Og i følge dokumentationen sendes den sådan her:
<%
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.FromName = "Joe's Widgets Corp."
Mailer.FromAddress= "Joe@somehost.com"
Mailer.RemoteHost = "mailhost.localisp.net"
Mailer.AddRecipient "John Smith", "jsmith@anotherhostname.com"
Mailer.Subject = "Great SMTP Product!"
Mailer.BodyText = "Dear Stephen" & VbCrLf & "Your widgets order has been
processed!"
if Mailer.SendMail then
Response.Write "Mail sent..."
else
Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
end if
%>
-----------
Der er så godt som altid et eller flere eksempler på, hvordan
du sender en email på producentens hjemmeside.

--
PM

Fra : LosPallos

Dato : 22-07-02 15:07

Hey Peter

Tak for hjælpen...

Jeg har desværre lige fundet ud af at min webhost (Telia) ikke har en server
som understøtter ASP (eller noget som helst andet).

- LosPallos

------------------------------
lospallos.venlig.dk (uden www)

Fra : John Petersen

Dato : 27-07-02 23:28

Der findes andre muligheder som feks. CDONTS.

Feks.

<%
Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

objMail.From = Request.form("email")
objMail.Subject = "Mail fra min webside"
objMail.To = Request.form("email")
objMail.bcc = "din@email.dk"
objMail.Body = "besked modtaget fra = "&Request.form("tekstfelt")& vbcrlf &
vbcrlf&

objMail.Send
set objMail = nothing
response.redirect "respons.asp"