PHP og iframes
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-07-02 22:41

Hey NG!

Måske et dumt spørgsmål - men har lige læst lidt om iframes - nogen der ved
om det kan bruges i PHP?

*/Henrik Pedersen

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 21-07-02 23:04

Hej Henrik

Jeg har ikke læst om iframes jeg bruger dem bare :)

Iframes er bare en frame som enhver anden frame, den eneste forskel er at du
kan placere
den midt på en side, og åbne en anden vilkårlig .php eller .html etc fil i
denne.

Men i forbindelse med php kan de være praktiske hvis du f.eks har en online
liste
der hele tiden (hvert 5. eller 10. sekund) skal lave en query til databasen
om hvem
der er online, så behøves hele siden ikke reloade hver gang, men blot
iframen eller
rettere den .php fil der er åben i iframen. Sådan bruger jeg f.eks iframes
selv.

Så iframes kan vel bruges med PHP, men hvad havde du tænkt dig at det kunne
bruges
til siden du stiller spørgsmålet ? Iframes åbner jo blot en side i en anden,
så på den
måde har iframes jo ikke nogen relation til PHP.

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-07-02 00:07

<rofe@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> iframen eller
> rettere den .php fil der er åben i iframen. Sådan bruger jeg f.eks iframes

Du kan vel ikke komme med et eksempel på hvordan du checker hvem der er
onlinie (gør du det på IP eller)?

> [...]
anden,
> så på den
> måde har iframes jo ikke nogen relation til PHP.

Nej det er korrekt - men p.t. bruger jeg en simpel include - og det kunne
være iframes var smartere - og måske endda give bedre performence. Jeg havde
ikke tænkt mig noget bestemt - fandt det bare smart - det jeg nu lige
læste - og så var det jeg altså tænkte om iframes er bedre end include -
hvad mener du/I ?

*/Henrik Pedersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-07-02 08:10

> [...]
> ikke tænkt mig noget bestemt - fandt det bare smart - det jeg nu lige
> læste - og så var det jeg altså tænkte om iframes er bedre end include -

Helt andet på sitet opbygning.

Hvis du f.eks. både åbner en DB connection i iframen og i main siden så
vil det give dårligere perfermance formentlig. Da du både skal åbne den
i framen og i main siden.

Så man kan ikke sige iframe er bedre end include. Det af afhængig af
situationen...

mvh
Johan

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-07-02 00:50

On Sun, 21 Jul 2002 23:40:36 +0200, Henrik Pedersen wrote:

> Måske et dumt spørgsmål - men har lige læst lidt om iframes - nogen der
> ved om det kan bruges i PHP?

Iframes har ingenting med server-side scripting at gøre.

--
Christian Jørgensen | Do not look into the laser with remaining eye!
http://www.razor.dk |

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-07-02 07:52

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> Iframes har ingenting med server-side scripting at gøre.

Den har jeg regnet ud ;)

*/Henrik Pedersen