Aureal Vortex Audio
Fra : The Wild West

Dato : 21-07-02 20:54

Hej gruppe.....
Hvordan får jeg mit lydkort (se subj.) til at indspille med en lidt højere
lydstyrke end den der er forudindstillet.
Man kan knap nok høre, hvad der er indspillet. Men jeg kan forstærke lyden,
og så lyder det rigtig nok.

Jeg kører Win2000 på en Amitech maskine.

The Wild West
Ole PE Jensen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-07-02 21:40

"The Wild West" <opej@city.dk> wrote in message
> [...]
lyden,
> og så lyder det rigtig nok.
>
> Jeg kører Win2000 på en Amitech maskine.

Prøv AC97 Mixer fra Alex Mina:

http://www.upsystems.com.ua/support/alexmina/my_programs.php

Den har en ekstra volume control som nok er sat alt for lavt (og som
2K/XP ikke kan styre).

mvh Bernhard

Fra : The Wild West

Dato : 21-07-02 22:30

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv AC97 Mixer fra Alex Mina:
>
> http://www.upsystems.com.ua/support/alexmina/my_programs.php
>
> Den har en ekstra volume control som nok er sat alt for lavt (og som
> 2K/XP ikke kan styre).

Den kan desværre ikke kører med mit lydkort, da den kun understøtter
8820/8830 og mit kort er 8810!
The Wild West
Ole PE Jensen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-07-02 11:15

> "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den kan desværre ikke kører med mit lydkort, da den kun understøtter
> 8820/8830 og mit kort er 8810!

Så har jeg desværre ikke noget bud.

mvh Bernhard

Fra : Rado

Dato : 22-07-02 18:01

On Sun, 21 Jul 2002 21:54:20 +0200, "The Wild West" <opej@city.dk>
wrote:

> [...]
>lydstyrke end den der er forudindstillet.
>Man kan knap nok høre, hvad der er indspillet. Men jeg kan forstærke lyden,

Jeg formoder at du kender indstillingsmulighederne i Windows
(dobbelklik på højttalerikon på proceslinje etc.)?

Men eller synes jeg det er et tilbagevendende problem med lydkort - de
indspiller enten for svagt eller for kraftigt, Enten kan man ikke
udstyre dem helt, eller også er laveste styrke så kraftig at den
overstyrer, ved normalt input. Jeg ved ikke hvad de fabrikanter tænker
på (måske ikke ret meget).

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein