Diva LAN ISDN Modem til SpeedStream 5781 R~
Fra : Ole

Dato : 21-07-02 19:41

Jeg har ProAccess 256/256 over SpeedStream 5781
router, fast WAN IP, LAN interface-adresse 192.168.1.1.

Der er mulighed for flere computere og en HP netprinter
til denne SpeedStream, og det virker udmærket.

Nu skal jeg have yderligere et Diva LAN ISDN Modem
i netværket; enten gennem routeren eller måske v.hj. af
et ekstra netkort i hver Windows-computer. Årsagen er,
at jeg har flere ISP'er, og kun én af dem er via ADSL.

Den første forhindring er, at mit Diva LAN modem også
vil anvende IP-adressen 192.168.1.1 som default, men
det kan man vist med lidt besvær selv lave om. LAN
adresse-ændring på SpeedStream 5781 koster derimod
en formue til Zillion, så det er udelukket.

Helst vil jeg koble Diva LAN til Speedstream'en, ligesom
printeren automatisk blev koblet på med LAN-adresse
169.254.230.242 v.hj. af det medflg. HP-program, men
hvordan gør jeg, for det er vel næppe nok at blot ændre
Divaens LAN-adresse til fx 195.168.1.1?

Forslag til opsætning hhv. med, men helst uden ekstra
netkort i hver maskine, modtages med tak.
--
Venlig hilsen
Ole Kiilerich

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-02 21:41

Den Sun, 21 Jul 2002 20:41:10 +0200 skrev Ole:
> [...]
>169.254.230.242 v.hj. af det medflg. HP-program, men
>hvordan gør jeg, for det er vel næppe nok at blot ændre

Hvis DIVA'en er intelligent nok, så bør du kunne sætte den på LAN'et,
og sætte alle PC'ernes default gateway til at pege på DIVA'en. Derefter
kan du så ændre DIVA'ens default gateway til enten at være speedstream
routerens ip-nummer, eller ISDN-interfacet, alt efter hvilken ISP du
vil bruge.

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy