Spårgsmål vedr. åleruser.
Fra : Permoje

Dato : 21-07-02 18:15

Hej Gruppe.

Jeg har købt en åleruse, som jeg skal have sat i åen (Jeg har lejet jagt +
fiske retten)

Men hvordan skal rusen vende ???

Skal åbningen være med strømmen eller mod strømmen ???

Og hvornår skal den vendes modsat ???

Mvh. Torkild

Fra : Michael Boysen

Dato : 21-07-02 23:20

Permoje skrev:
> Jeg har købt en åleruse,..................
[SNIP]
> Mvh. Torkild

Undskyld mester, men hvad er det nu lige denne gruppe hedder?

Jeg kan ikke umiddelbart sende dig til rette gruppe, men mon ikke du kan
forhøre dig i dk.velkommen?

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : Erik Munck

Dato : 22-07-02 06:37

Stil rusen på højkant - så er det underordnet med strømretningen.

Muncken

Fra : Arne Jensen

Dato : 22-07-02 10:43

Pu ha Torkild !
du røg lige for Janteloven.
for de skriftkloge som kalder sig Lystfiskere, er en fisker der har lyst til
at fiske med ruse eller net absolut bunden, med mindre det er en agnruse, så
kald den bare en agnruse, med lidt held kan man fint få en ekstragevinst i
nogle lækre ål.
Husk du må kun afspærre en trediedel af åens bredde, og rusen skal tilses
hver dag.
I august begynder blankålene at trække med strømmen, så rusen skal vende mod
strømmen.
god fornøjelse
med venlig hilsen Arne

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 22-07-02 12:36

"Arne Jensen" <arne.jensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kald den bare en agnruse, med lidt held kan man fint få en ekstragevinst i

- hvis du nu selv holdt lidt lavere profil med nedladende bemærkninger om
lystfiskere, så kunne det være, du ikke havde grund til at se sådan på folk,
der bruger stang og snøre. Der var jo ikke andet end en fredsommelig
bemærkning om, at dette er en gruppe om lystfiskeri. Og lad nu være med at
ordkløve. Enhver ved, at der med lystfiskeri menes fiskeri med stang og
snøre. Jeg fisker med fiskestang i min fritid. Det gør mig ikke til
fritidsfisker.

Mvh.
Johan Gadegaard

Fra : Permoje

Dato : 22-07-02 12:45

Hej Arne

TAK for det venlige svar. ("Ikke alle er nogle tom hjernede kvajpander")

Og tak fordi du skrev det med 1/3 af åen ellers havde jeg spærret den halve
å........

Kan du også svarre på HVAD MED FISKETEGN er det nok med mit års kort til 100
kr. ??
og skal jeg have ruse tegn ???

som sagt har jeg lejet jagt/fiske retten i eng.

Fra : Michael Boysen

Dato : 22-07-02 19:07

Permoje skrev:
> Hej Arne
> TAK for det venlige svar. ("Ikke alle er nogle tom hjernede kvajpander")
[SNIP]

Ok det hjalp ikke at være venlig, men jeg vil dog forsøge mig endnu en gang
(selvom dit ordvalg ikke just er en opfordring til det!)

Er du ny i denne gruppe, bør du læse flg.:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.lystfiskeri , hvor det
tydeligt fremgår at du er off-topic.

Hvis du mangler forståelse for opbygningen af disse grupper, kan du evt.
kaste et blik på:
http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html

Skulle du alligevel få lyst til at poste flere indlæg i samme genre i
fremtiden, skal du nok lige have i baghovedet, at det vil medføre klage til
din udbyder.

Med håb om bedring
/Michael Boysen

Fra : Vidar Lüders

Dato : 22-07-02 20:47

Hej Michael

Hvad med

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html ?

Fra : Michael Boysen

Dato : 22-07-02 21:20

Vidar Lüders skrev:
> Hvad med
> http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html ?

Også en klar kandidat

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : Erik Munck

Dato : 23-07-02 07:25

Jeg finder det svært at læse hvorfor den der fisker dem sit garn, ruse eller
nogle få ålekroge ikke kan diskutere i denne gruppe. Hvorfor præcis er det
off-topic ?.

Muncken

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 23-07-02 07:29

"Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> wrote in message
> [...]
eller
> nogle få ålekroge ikke kan diskutere i denne gruppe. Hvorfor præcis er det

Hvorfor ikke bare accepterer det ordvalg der er ifbm. køb af fisketegn ...

lystfisker = stang + snørre
fritidsfisker = selvfiskende redskab

... og så lade være med at køre mere rundt i den efterhånden uendeligt
gennemtyggede og efterhånden også ganske trættende "debat".

/Jan "Jeg bliver træt!"

Fra : Erik Munck

Dato : 23-07-02 07:38

Det er svært at acceptere noget der måske ikke eksisterer - måske er det en
hetz fra dem der fisker med stang der mener de har ret og rent formelt
eksisterer "forbuddet" måske ikke- iøvrigt fisker jeg med begge dele og
finder at en konstruktiv debat kunne være brugbart.
Hvor står der i teksten, at dem der fisker med ruse ikke må diskutere i
denne gruppe ?

Muncken

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 23-07-02 07:40

> [...]
> finder at en konstruktiv debat kunne være brugbart.
> Hvor står der i teksten, at dem der fisker med ruse ikke må diskutere i

Hej Erik,

Det er såmen ikke fordi jeg er specielt uenig med dig i det du skriver. Jeg
er bare træt af at halvdelen af alle indlæg kører rundt omkring dette evigt
tilbagevendende emne.

Så hellere ændre 'teksten' så der explicit står at det er enten eller ...

/Jan

Fra : Erik Munck

Dato : 23-07-02 08:57

Så lad os tage en samtale om fælles interesser - plads til os alle og
erfaringer med det at fiske , steder, forurening, overfiskning, ulovligt
fiskeri m.m.

Fra : Alex Linaa

Dato : 23-07-02 09:34

> Skulle du alligevel få lyst til at poste flere indlæg i samme genre i
> fremtiden, skal du nok lige have i baghovedet, at det vil medføre klage
til
> din udbyder.

Hold nu op for katten!

Vi har haft denne diskussion så mange gange før, og der er ALDRIG opnået
noget der ligner enighed, kun hadske udfald og brokkerier.
Face it, det eneste der gør trådene alenlange er henstillinger, genmæle, og
trusler om bål og brand. Stop det dog, så bliver trådene 3-4 indlæg lange,
og sviner ikke hele nyhedsgruppen til som det sker når diverse henstillere
er alt for hurtige til at fare over tastaturet.

Diskussionen hører absolut ikke hjemme her, så jeg sætter FUT til

hilsen
Alex Linaa

Fra : Ole Mose

Dato : 22-07-02 20:56

"Permoje" <Permoje@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> fiske retten)
>
> Men hvordan skal rusen vende ???
>
> Skal åbningen være med strømmen eller mod strømmen ???

Hej Thorkild

Du er også meget velkommen til at føre dialog omkring garn og ruse på
www.fisketips.dk . Vi har en gruppe til emnet og du er lige så velkommen som
alle sidens øvrige 400 brugere.
Mvh

Ole

www.fisketips.dk Dialog krydret med konkurrence

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 23-07-02 16:36

er det bedst at sætte garn langs stranden eller på tværs

Fra : Anders og Berit

Dato : 23-07-02 23:42

tværs over en åmunding

Fra : Per Andersen

Dato : 24-07-02 11:02

hvad har rusefiskeri med lystfiskeri at gøre ?

drop det og find stangen frem.

per

Fra : Lasse

Dato : 04-08-02 17:53

Hej Torkild

Ang. regler for sætning af rusen så kig her :
http://www.fd.dk/info/fiskepleje/fiskeriferskvand,kap5.html

Mvh
Lasse Karlsson