Gammel telefon, model 08 fra KTAS
Fra : Stefan Garvig

Dato : 21-07-02 18:36

Hej

Jeg har netop købt en KTAS 08-telefon fra omkring 40'erne eller 50'erne vil
jeg tro, men jeg er i tvivl om, hvordan den skal tilsluttes.

Dåsen til montering på væg indeholder fem ledninger monteret i hver sin
klemme. Jeg kan ikke se, hvilke klemmer/kabler, der skal videreføre
telefonsignalet ud af huset. Der står nogle bogstaver ved hver klemme, men
hvad de betyder, ved jeg ikke.

Drejeskiven går noget trægt, og rensning i petroleum hjalp ikke. Jeg
vurderer, at det er fjederen, der er blevet lidt slap, så den ikke kan
trække drejeskiven tilbage til udgangspositionen. Kan fjederen mon spændes?
Og hvordan?

Kan telefonens alder bestemmes?

Er der nogle her i gruppen, der har forstand på at servicere gamle
telefoner, så må I meget gerne kontakte mig. Gerne en tidligere
telefonreparatør fra KTAS.

Betaling finder vi nok ud af.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Stefan Garvig
Fundervej 38
2610 Rødovre
Tlf. 44 91 39 02
Mobil 40 93 46 57

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-07-02 21:41

"Stefan Garvig" skrev i en meddelelse

> Jeg har netop købt en KTAS 08-telefon fra omkring 40'erne eller 50'erne vil
> jeg tro, men jeg er i tvivl om, hvordan den skal tilsluttes.

Prøv i stedet at spørge i

der ved de nok nere om det !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Stefan Garvig

Dato : 22-07-02 00:14

Hej

Jo, det lyder som en bedre nyhedsgruppe. Jeg prøver dér.

Tak for hjælpen.

Venligst

Stefan