firewire?
Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 21-07-02 16:18

Goddag

Jeg har en acer bærbar (620 serien) med firewire, jeg aner ikke en brik om
firewire, men spekulerede på om man kan koble 2 computere sammen i netværk
med dette ?

Fra : Sporten

Dato : 20-07-02 17:17

"Roald Skødt Poulsen" <roald@dueholm.cc> wrote in message
> [...]
> firewire, men spekulerede på om man kan koble 2 computere sammen i netværk

det kan du godt. og så køre det 400Mb. men der er noget med at kablerne ikke
må være alt for lange. jeg mener det er 4 meter.

--
MVH.
Sporten

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 21-07-02 21:13

> det kan du godt. og så køre det 400Mb. men der er >noget med at kablerne
ikke
> må være alt for lange. jeg mener det er 4 meter.

ok, tak for det, btw hvilke kabler skal der bruges og hvor kan de købes?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-07-02 13:21

> ok, tak for det, btw hvilke kabler skal der bruges og hvor kan de købes?

ProConsult har dem med garanti, men de kan sikkert fås billigere andre
steder...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 22-07-02 19:53

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message

> ProConsult har dem med garanti, men de kan sikkert fås billigere andre
> steder...

http://www.brinck.dk/

Har dem ret billigt..

Men ved faktisk ikke om man overhovedet kan lave link imellem?? Mon ligesom
USB link? Men der skal man jo også bruge nogle specielle kabler...

Men med Firewire via Creative Audigy, er der indbygget Firewire
netværkskort.. Der skal man vist bare tilslutte med normale kabler... Men
ved det ikke med sikkerhed...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-07-02 23:40

"Bjarke Hansen (laptop)" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in
message news:ahhka8$gib$1@sunsite.dk...
> Men ved faktisk ikke om man overhovedet kan lave link imellem?? Mon
ligesom
> USB link? Men der skal man jo også bruge nogle specielle kabler...

Man kan lave netværk med SCSI så hvorfor ikke med IEEE-1394 ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-07-02 12:56

On Mon, 22 Jul 2002 20:53:00 +0200,
> [...]
>
> Men ved faktisk ikke om man overhovedet kan lave link imellem?? Mon ligesom
> USB link? Men der skal man jo også bruge nogle specielle kabler...

Nej der skal ikke. Du kan sagtens køre TCP/IP over firewire.
Der er fuld support i Windows XP som finder både min Audigy
og mit stand-alone firewire kort.

> Men med Firewire via Creative Audigy, er der indbygget Firewire
> netværkskort.. Der skal man vist bare tilslutte med normale kabler... Men
> ved det ikke med sikkerhed...

Ligesom med andre FW kort.

--
Povl H. Pedersen -