Install af linux
Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 21-07-02 13:46

Hej
Kan man isntalle linux, hvis man ikke har et cdrom drev eller netkort ?
Det er til min helt gamle bærbare ?

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 21-07-02 13:50

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> wrote in message
> Kan man isntalle linux, hvis man ikke har et cdrom drev eller netkort ?
> Det er til min helt gamle bærbare ?

Uha hvor et bøvl, med mindre du selvfølgelig installere en af de linux'er
der kan ligge på én diskette, eller PicoBSD.

mvh
db

Fra : DUdsen

Dato : 21-07-02 14:13

Daniel Blankensteiner wrote:

> "[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> wrote in message
>
> Uha hvor et bøvl, med mindre du selvfølgelig installere en af
> de linux'er der kan ligge på én diskette, eller PicoBSD.

derudover kan man overføre via serial porten samt formentligt
via rigtigt mange disketter men det er ikke umidbart nemt.
desuden kan linux og formenteligt også bsd instaleres fra lokal
hardisk. hvilket gør det en del nemmere.

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-07-02 14:29

DUdsen wrote:

> [...]
> desuden kan linux og formenteligt også bsd instaleres fra lokal
> hardisk. hvilket gør det en del nemmere.

Ja, vha SLIP (Serial Line IP). Det er dog noget hurtigere at bruge
parallelporten (PLIP).

Evt. kan installationsfilerne overføres til harddisken med et MS-DOS baseret
program til overførsel via serielport/parallelport. De fleste
distributioner kan installere fra harddisken.

/Rasmus

"Microsoft spel chekar worgs grate!"

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 21-07-02 15:40

hvilke findes der egenglig, der kan installes fra et par disketter ?
Links er meget velkomne

Fra : Jesper Krogh

Dato : 21-07-02 15:42

http://old.lwn.net/Distributions/index.php3#floppy

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-07-02 17:14

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> writes:

> Hej
> Kan man isntalle linux, hvis man ikke har et cdrom drev eller netkort ?
> Det er til min helt gamle bærbare ?

Det kan vaere du skal have en gammel distribution - fx slackware - der
kan være på disketter.

Alternativt så kig på FreeBSD som kan installeres via PLIP fra en
anden computer over et parallelt null-kabel.

Spørgsmålet er hvor gammel den bærbare er, og hvor stor den er med
harddisk og RAM.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 22-07-02 15:05

det er en 100 mhz med 16 mb ram, 1,6 gb hdd

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 22-07-02 16:21

jeg prøver at hente zipslack og se, hvorn det går

Fra : frank damgaard

Dato : 21-07-02 21:58

[TR]Fido_linux <fido_linux@hotmail.com> wrote:

> Kan man isntalle linux, hvis man ikke har et cdrom drev eller netkort ?
> Det er til min helt gamle bærbare ?

Der er flere små floppy distributioner.
Du kan også prøve debian http://www.debian.org
der er en vejledning i installation via base-floppies
og PLIP (for parallelportskabel mellem 2 unix maskiner).

--
no signature :)