postfix hjælp
Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 21-07-02 12:53

Hejsa

Jeg har 2 postfix servere en på en cybercity adsl og en på en tdc

Hvordan får jeg sat min tdc server til og være backup for cybercity
serveren?

jeg har fundet denne side http://www.postfix.org/faq.html#backup
men jeg må nok inrømme at jeg nok ikke lige kan forstå hvad de skriver
;-(

Så hvis nogen har et exempel ville jeg være glad.

Jeg kunne også godt tænke mig og få noget antispam/antivirus ind i postfix
er der noget der kender en howto til sådan noget?

Klaus Rene Hansen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-07-02 13:15

Klaus Rene Hansen wrote:

> Jeg har 2 postfix servere en på en cybercity adsl og en på en tdc
>
> Hvordan får jeg sat min tdc server til og være backup for cybercity
> serveren?

Det kan du ikke. Du ville være nødt til at sætte CC-maskinen med en lavere
MX end TDC-maskinen. Da TDC-linjer har blokeret port 25, skal du bruge
TDC's backup-mx - og den accepterer ikke non-TDC MX'er med lavere prioritet
end sig selv.

Det omvendte ville være muligt (idet CC ikke blokerer port 25), men ikke
ovenstående.

/Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 21-07-02 14:16

On Sun, 21 Jul 2002 14:14:41 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Det omvendte ville være muligt (idet CC ikke blokerer port 25), men ikke
> ovenstående.
Så må jeg bare bruge en server der ikke er på en adsl

Kan du så hjælpe?

Klaus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-07-02 14:22

Klaus Rene Hansen wrote:

> Så må jeg bare bruge en server der ikke er på en adsl

Eller finde en udbyder, der ikke blokerer for SMTP.

> Kan du så hjælpe?

Desværre ikke med postfix-opsætning - jeg var bare lige klar over det med
TDC's MX-opsætning.

/Rasmus

I think the sum of intelligence on the internet is constant.
Only the number of users grows.
- Uwe Ohse in the monastery

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-02 15:03

Såfremt det ikke er en P@ han har, så er det korrekt. Hvis det derimod _er_
en P@ så skal han gøre som Jacob Bunk Nielsen foreslår

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-07-02 15:46

Jesper G. Poulsen wrote:

> "Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> wrote in message
>
> Såfremt det ikke er en P@ han har, så er det korrekt. Hvis det derimod
> _er_ en P@ så skal han gøre som Jacob Bunk Nielsen foreslår

Er der ikke lukket for port 25 på alle TDC's ADSL-linjer?

Men så beklager jeg, at jeg har taget fejl.

(har der ikke engang været lukket for port 25 på ProAccess?)

/Rasmus

"Nothing would please me more than being able to hire ten programmers
and deluge the hobby market with good software."
-- Bill Gates 1976
We are still waiting ....

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-02 16:08

Den Wed, 24 Jul 2002 16:45:37 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Er der ikke lukket for port 25 på alle TDC's ADSL-linjer?
>
>Men så beklager jeg, at jeg har taget fejl.
>
>(har der ikke engang været lukket for port 25 på ProAccess?)

ProAccess er til virksomheder, og er dyrere netop fordi man kan gøre
præcis som man har lyst til.

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-07-02 16:57

Kent Friis wrote:

> ProAccess er til virksomheder, og er dyrere netop fordi man kan gøre
> præcis som man har lyst til.

Ja, det ved jeg. Jeg fik bare engang at vide, af en kammerat, at
port-25-lukningen også gjaldt ProAccess. Jeg beklager min fejltagelse...

/Rasmus

42.3454% of statistics are completely made up
- Matt Benneke

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-02 14:46

Klaus Rene Hansen <_something_@sconk.dk> writes:

> Så hvis nogen har et exempel ville jeg være glad.

Jeg stoler så meget på en af mine venner at jeg tillader at han bruger
min maskine som backup MX for alle de domæner han gider. Derfor har
jeg følgende i min main.cf:

smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks, permit_mx_backup, check_relay_domains
permit_mx_backup_networks = <min vens servers IP>/32

Så relayer den mail til alle domæner der har hans maskine som lavere
MX-prioritet i en hvilken som helst zone.

> Jeg kunne også godt tænke mig og få noget antispam/antivirus ind i postfix
> er der noget der kender en howto til sådan noget?

Til antispam, så kan du jo starte med at filtrere på
relays.ordb.org. Det kan du gøre med:

maps_rbl_domains = relays.ordb.org
smtpd_client_restrictions = reject_maps_rbl

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't hit the keys so hard, it hurts.

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 21-07-02 19:46

On Sun, 21 Jul 2002 15:45:43 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

>[SNIP en masse brugbart]

Takker jeg er i gang med og teste det

Det med MX var lige det jeg skulle bruge da det er er alle domains på den
ene server

Klaus

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 22-07-02 01:01

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote on 21-Jul-02:

> Til antispam, så kan du jo starte med at filtrere på
> relays.ordb.org. Det kan du gøre med:
>
> maps_rbl_domains = relays.ordb.org
> smtpd_client_restrictions = reject_maps_rbl

Jeg har kort beskrevet en lidt mere udbygget model på
<http://www.kalibalik.dk/anders/linuxtips/rbl>.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-02 15:02

Den TDC, er det en P@ ADSL?