hvad bruges til hvad ved unlock af 3310
Fra : Henrik

Dato : 21-07-02 12:16

Hej NG!
Jeg har læst mange tråde igennem her!! og er blevet forvirret, mine
spørgsmål:

1) hvornår bruges et flasherkabel?

2) hvornår bruges datakablet?

Der tænkes primært på unlocking og opdatering af firmware!

Fra : MaRk

Dato : 21-07-02 13:11

Hej

JEg har selv låst 3310 op, til det behøver du kun datakabel, det kan købes
hos www.super-cover.com (dansk butik) til 60 kroner. Dertil skal du bruge
noktool 18 til at låse den op.

Mvh
MaRk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-02 19:06

"MaRk" <x@x.dk> wrote in

> Hej
>
> JEg har selv låst 3310 op, til det behøver du kun datakabel, det
> kan købes hos www.super-cover.com (dansk butik) til 60 kroner.
> Dertil skal du bruge noktool 18 til at låse den op.

Eller EEPROM tools - se en lille guide her:
http://www.nbrc.co.uk/

Flemming

Fra : Flemming L. Bærentse~

Dato : 21-07-02 16:50

For at kunne lege med sin nokia 3310 skal man have et kabel...
http://www.super-cover.com/ her koster de 60 kr. ... placeret i Varde, men
de sender selvfølgelig ud..

Hvordan man opgraderer, unlocker og bygger interfaces til seriel port (lege)
og parallel port (opgradere med ny software).
http://www.nbrc.co.uk/

Her kan man følge med / stille spørgsmål i nyhedsgruppe, få lidt tips og
tricks ang. opdatering, ændring til 3315 og hjælp i fejlsituationer.
www.nokiafree.org

Så er der ingen undskylding for at lege, hvis man skulle have lyst til det.

Fra : Kenni Lund

Dato : 22-07-02 12:47

Hej

> Hej NG!
> Jeg har læst mange tråde igennem her!! og er blevet forvirret, mine
> spørgsmål:
>
> 1) hvornår bruges et flasherkabel?

Flasherkablet bruges til at opdatere telefonen med ny software. I enkelte
tilfælde kan du også tilføje nye funktioner til en telefon, ved at opgradere
til en ligende model, men fra en anden verdensdel. F.eks. 3310->3315,
6210->6250, 8210->8250, m.fl.

> 2) hvornår bruges datakablet?

Datakablet bruger du til at unlocke, tage backup af telefonbogen, ændre
logoer, ringetoner, mm.

Afhængig af dit behov kan du købe kabler enkeltvis eller i sæt. Hvis du bare
skal unlocke en enkelt telefon, og ikke opdatere den, kan du nøjes med et
datakabel. Disse kan købes for 60kr hos:
http://www.super-cover.com/

Hvis du derimod er interesseret i at unlocke flere modeller, samt opdatere
softwaren på dem, vil det være billigst for dig at købe et flashersæt + en
converter. Med dette sæt får du et flasherkabel samt et datakabel, som
passer til alle DCT-3 Nokia'er. Dvs. 3210, 33xx, 3410, 5110, 5210, 5510,
6150, 6210, 7110, 8210, 8850, m.fl.

Jeg sælger dette sæt for 400kr, som du kan finde her:
www.turbogris.dk

Hvis du søger efter kabler, vil du sikkert på et tidspunkt støde på
forretninger som sælger en såkaldt "Dongle". Dette er en lille forældet dims
som tilsluttes til flasherkablet, og gør det muligt at opdatere software
m.m. Alle de funktioner som Donglen tilbyder, kan dog idag udføres med alm.
kabler samt programmer hentet gratis fra nettet, hvilket gør donglen
overflødig.

Ang. programmer til unlock, er det næsten ligemeget hvad du bruger af nyere
programmer, det er blot en smagssag. Knok, NokTool, EEPROM Tools kan alle
bruges.

Håber at det hjalp dig lidt på vej

Mvh.
--