temp
Fra : Hörschgen

Dato : 21-07-02 11:29

Jeg er ikke helt klar over hvor høje temp et AMD normalt kører med. Nogle
snakker om 40 grader, mens min egen kører med 56 på et MSI KT3 med Silent
Viking og to kabinetblæsere.
Det jeg tror er afgørende er, at min processor blev over 80 grader (hvor jeg
slukkede pc'en), hvad jo klart er for varmt, men jeg tror ikke at det er et
problem, hvis den bare kører med omkring 55 grader som min egen?

Jeg er dog ikke den store ekspert i hvad en "normal" temp for en AMD
processor er.

Mikkel

Fra : Henrik

Dato : 21-07-02 12:03

"Hörschgen" <mikkelborgen@[nospam]mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> problem, hvis den bare kører med omkring 55 grader som min egen?
>
> Jeg er dog ikke den store ekspert i hvad en "normal" temp for en AMD

Kører den så er den kold nok, det er min egen teori

Min TB1200@1333 er vist omkring 55 grader, cpu-blæseren kører 7v.

Fra : JRS

Dato : 21-07-02 17:50

"Hörschgen" <mikkelborgen@[nospam]mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem, hvis den bare kører med omkring 55 grader som min egen?
>
> Jeg er dog ikke den store ekspert i hvad en "normal" temp for en AMD

Tjaa.. Kan ikke rigtigt gennemskue hvad dit egentlige spørgsmål er .. men ..
Min temp på min XP1600+ på et Soltek SL-75KAV er : 38C idle (med cpuidle) ,
55 full load ..
Dette er med Silent Viking kørene på 7V ..

MVH
JRS

Fra : kim

Dato : 21-07-02 18:05

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse news:aheolu$2ul0$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Min temp på min XP1600+ på et Soltek SL-75KAV er : 38C idle (med >cpuidle) , 55 full load .. Dette er med Silent Viking kørene på
Hej JRS.
Vil du fortælle hvor man kan anskaffe sig det program CpuIdle ?
Mvh Kim

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-07-02 18:32

kim skrev bl.a.:

> Vil du fortælle hvor man kan anskaffe sig det program CpuIdle ?
> Mvh Kim

Errr... du _kunne_ jo også forsøge selv at finde det...
http://www.google.com/search?q=CpuIdle

--
Lars

Fra : kim

Dato : 21-07-02 18:02

Min AMD Palomino 1900+XP ligger på 53 grader målt med http://www.almico.com/speedfan.php
Mvh Kim

Fra : Leony

Dato : 22-07-02 08:22

> [...]

> snakker om 40 grader, mens min egen kører med 56 på et MSI KT3 med Silent

Da prober på motherboards ikke er ens og ej heller præcise kan man ikke
sammenligne temperaturer på forskellige boards. Temperaturmålingen er kun
vejledende.
Dine 56 grader er meget normalt.
Så længe din computer kører stabilt er den ikke for varm.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/