skærmspørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-02 11:10

En skærm fra 1994 kan det være rigtigt den ikke kan køre med en nyere
pc, jeg prøvede at sætte den til min pc men der kommer bare noget blåt
flimmer og nogle gule streger som ruller ned over skærmen. Jeg tog så
skærmkortet der sad i den gamle pc som skærmen har kørt med, men
resultatet var ikke godt, farverne var ikke ret gode og jeg kunne ikke
sætte den til mere end 640/480 (mener jeg det hedder), farverne var
meget grumsede og ikke rare at se på.

Lidt data.
Skærm EMC Monitors
Model NF 836
Produktnummer NF1439
FCC ID IJEND 848

PC
Duron 1000 MHZ
Win XP
TNT 2 grafikkort

Jeg aner ikke noget om skærme så jeg mangler lidt hjælp, da den skærm
jeg plejer at bruge er afgået ved døden.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 21-07-02 12:10

Henning Lund <nospam@lund.tdcadsl.dk> er hørt sige dette:

> [...]
> resultatet var ikke godt, farverne var ikke ret gode og jeg kunne ikke
> sætte den til mere end 640/480 (mener jeg det hedder), farverne var

Det lyder som om du skal sætte opløsningen ned, f.eks. i 640*480.

--
/Kasper Guldmann
{Hvad hvis man bare tror man er hypokonder?}

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-02 12:50

Kasper Guldmann (remove skrev:

> Henning Lund <nospam@lund.tdcadsl.dk> er hørt sige dette:

> Det lyder som om du skal sætte opløsningen ned, f.eks. i 640*480.

Det kan jeg ikke komme til, da jeg intet kan se for flimmer når skærmen
er tilkoblet.

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 21-07-02 13:00

"Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> wrote in message

> Det kan jeg ikke komme til, da jeg intet kan se for >flimmer når skærmen
> er tilkoblet.

Start i fejlsikret tilstand....

Og så skal du nok finde driverne til skærmen..

Når du siger det var meget grumset på den anden pc... Lyder det somom det er
Windows 98´s standart omsætning... med 16 farver... i 640*480

Start

Fra : Eh-Fniller

Dato : 21-07-02 13:00

Henning Lund wrote:

> Det kan jeg ikke komme til, da jeg intet kan se for flimmer når skærmen
> er tilkoblet.

Howdy
Start pc i "sikret tilstand"
Det vil virke.. forudsat at du kan se når bios starter op.
Har aldrig oplevet en skærm der ikke kunne klare opløsning ved et bios
billed.
Hvis du kan se bios kan du oxo justere til denne opløsning.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 21-07-02 13:33

Henning Lund wrote:
> En skærm fra 1994 kan det være rigtigt den ikke kan køre med en nyere
> pc, jeg prøvede at sætte den til min pc men der kommer bare noget blåt
> flimmer og nogle gule streger som ruller ned over skærmen.

Jeg har set det samme med en halvgammel skærm og et nyere grafikkort som
var sat til en refreshrate på 85 Hz - prøv at sætte den ned.
En skærm fra den årgang kan muligvis ikke klare mere end 60 eller evt.
72 Hz.
Det kan også være det er en fastfrekvens-skærm som _skal_ køre med en
bestemt refreshrate.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-02 15:56

[Odense] Jens C. Hansen skrev:

> [...]
> 72 Hz.
> Det kan også være det er en fastfrekvens-skærm som _skal_ køre med en

Hmmmm det var et defekt ben på skærmstikket der forårsagede problemet,
anyway mange tak for svarene.