/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
fødder
Fra : V.Lerche & S.Anderse~


Dato : 21-07-02 10:46

Hej alle!
Kan jeg få jer, der har enten en lilla eller chokolade kat uanset race, til
at kigge dem under fødderne?
Min Jala-Jala er jeg stadig i tvivl om farven på. Opdrætteren siger
chokoladetabbymasket, men Jala-Jala har næsten helt sorte (eller i hvert
fald mørkebrune) trædepuder og det mener jeg ikke en chokolade bør have.
Mine egne chokolader her i huset, er nærmest rødbrune på trædepuderne, hvad
er jeres?
Hilsen Vibeke




--




 
 
Lisbeth Hviid Jakobs~ (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 21-07-02 11:13


"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3a8305$0$232$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej alle!
> Kan jeg få jer, der har enten en lilla eller chokolade kat uanset race,
til
> at kigge dem under fødderne?
> Min Jala-Jala er jeg stadig i tvivl om farven på. Opdrætteren siger
> chokoladetabbymasket, men Jala-Jala har næsten helt sorte (eller i hvert
> fald mørkebrune) trædepuder og det mener jeg ikke en chokolade bør have.
> Mine egne chokolader her i huset, er nærmest rødbrune på trædepuderne,
hvad
> er jeres?
> Hilsen Vibeke
>
Hej Vibeke. Hvis en lillatabbymasket gælder så er Basil nærmes lyserød under
tæerne. Men han er selvfølgelig ikke ret gammel endnu, så jeg ved ikke om
det er til meget hjælp.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP
http://ernyoka.somewhere.net/ ~ Star Trek TNG



Ann Rudbeck (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 21-07-02 11:34

In article <3d3a8305$0$232$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, V.Lerche &
S.Andersen <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej alle!
> Kan jeg få jer, der har enten en lilla eller chokolade kat uanset race, til
> at kigge dem under fødderne?
> Min Jala-Jala er jeg stadig i tvivl om farven på. Opdrætteren siger
> chokoladetabbymasket, men Jala-Jala har næsten helt sorte (eller i hvert
> fald mørkebrune) trædepuder og det mener jeg ikke en chokolade bør have.
> Mine egne chokolader her i huset, er nærmest rødbrune på trædepuderne, hvad
> er jeres?
> Hilsen Vibeke
>
Har inspiceret fødder...
Det er altså svært at beskrive, men:
Donna (mørk chokolade fuldmasket): Dyb mørkebrun med en let rødlig
tone.
Ditte (Chokoladetabbymasket): Lysere, mere rødlig, mindre brun end
Donna... Hm, det faldt ikke helt heldigt ud
Håber du kan bruge det til noget alligevel...

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

marianne hellemose (21-07-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 21-07-02 11:37

Hej Vibeke
Denne link er til en somali opdrætter i England, der
gør meget i lilla og chocolade han har foto og forklaringer på hvordan
man ser forskel
http://www.vangelre.com/
--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Katrine Nederby (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 21-07-02 11:57

Hej Vibeke.

-Altså undskyld, den røg privat.

Chokolade kan jeg ikke rigtigt hjælpe dig med, men jeg har da et par lilla
burmesere, som jeg nu har nær-studeret trædepuder på Og de har hos begge
katte en lyserød farve med et nærmest grå/lavendel skær (ikke brunt)

Jeg har desuden en lillatortie blanding, som har spættede trædepuder i en
fin ren lyserød og ovennævnte farve.

Og så har jeg godt nok også en chokoladetortie blanding; Eller det mente en
dommer (Lisa Høj) på en hobbyudstilling ihvertfald, at hun var (og hun
kiggede på trædepuderne), og både hun og min bruntortie burmeser har
spættede trædepuder i farverne fin lyserød og _meget_ mørkebrun. Der kan
jeg altså ikke se forskel


Håber, det ku' bruges

Mange hilsner
Katrine
http://pandoras_burmese.tripod.com
http://beydana.tripod.com





V.Lerche & S.Anderse~ (21-07-2002)
Kommentar
Fra : V.Lerche & S.Anderse~


Dato : 21-07-02 11:53

Hej Katrine
Det gør ikke noget at mailen røg privat
Men har jeg forstået dig rigtigt:
Er der ingen forskel på din bruntortie og din chokoladetortieblanding (altså
på trædepuderne)?
Hilsen Vibeke

--




Katrine Nederby (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 21-07-02 12:32


> Er der ingen forskel på din bruntortie og din chokoladetortieblanding
(altså
> på trædepuderne)?

Nej, det er den samme mørkebrune farve, som udgør de mørke områder. Men det
skal nok tages med lidt forbehold, da Freja jo som sagt "bare" er en
blanding og derfor aldrig er farvebestemt officielt (Med andre ord, så ved
jeg ikke hvor seriøst dommeren tog det; Hun skal jo ikke bruges til andet
end kæl.

Men hendes farve har altid forvirret mig, fordi hun nærmest har lidt maske
oven idet hele og altså ser ud til at være bruntortie i ansigtet, på benene
og på halen (det er måske burmeserens farvegenetik, der spiller ind?).
Oprindeligt kaldte jeg hende selv for bruntortie, selvom hun er markant
anderledes end Patsy, som er min "rigtige" bruntortie burmeser.

Du kan se dem begge i fotoalbummet:
http://beydana.tripod.com

Mange hilsner
Katrine



Mette B (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Mette B


Dato : 21-07-02 12:00

Hej Vibeke.

Undskyld, jeg kom vist til at sende den til dig privat i første omgang

Min chokoladefarvede brite på 2 1/2 år har rødbrune trædepuder.
Håber du finder ud af hvilken farve Jala-Jala er

Med venlig hilsen Mette
og Choko og Gonzo, der hjælper mor med at gøre hovedrent i dag.

----- Original Message -----
From: "V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk>
Newsgroups: dk.fritid.dyr.kat
Sent: Sunday, July 21, 2002 11:45 AM
Subject: fødder


> Hej alle!
> Kan jeg få jer, der har enten en lilla eller chokolade kat uanset race,
til
> at kigge dem under fødderne?
> Min Jala-Jala er jeg stadig i tvivl om farven på. Opdrætteren siger
> chokoladetabbymasket, men Jala-Jala har næsten helt sorte (eller i hvert
> fald mørkebrune) trædepuder og det mener jeg ikke en chokolade bør have.
> Mine egne chokolader her i huset, er nærmest rødbrune på trædepuderne,
hvad
> er jeres?
> Hilsen Vibeke




marianne hellemose (21-07-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 21-07-02 12:34

Mette skrev
<Med venlig hilsen Mette
og Choko og Gonzo, der hjælper mor med at gøre hovedrent i dag>


Hej Mette
Du, Choko og Gonzo siger bare til hvis I vil have min
adresse ik' *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Mette B (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Mette B


Dato : 21-07-02 13:16

Marianne skrev
> Hej Mette
> Du, Choko og Gonzo siger bare til hvis I vil have min
> adresse ik' *GG*
>
> --
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>

Hej Marianne.

Du må gerne låne mine to rengøringshjælpere Men jeg ved ikke helt hvor
megen hjælp de er til. Jeg har lige siddet og sorteret papirer, eller
rettere sagt prøvet på det, for det var næsten umuligt med to katte der
enten skulle ligge oven på papirerne eller lege med det Men det er rigtig
hyggeligt med sådan to "hjælpere" og det synes de vist også.

Mange hilsener fra Mette
og Choko og Gonzo, der er ved at være trætte efter al den aktivitet



V.Lerche & S.Anderse~ (21-07-2002)
Kommentar
Fra : V.Lerche & S.Anderse~


Dato : 21-07-02 12:49

Hej
Tak for hjælpen allesammen!
Jeg er stadig i tvivl da chokolader tilsyneladende mest har rødbrune
trædepuder. Jeg må tage Jala-Jala med på en udstilling for at finde ud af om
hun mon skulle være (en lys) bruntabby i stedet for.
Hilsen Vibeke
--




Camilla Scharff (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 21-07-02 13:18

Hej Vibeke

Både min chokolade og chokoladetortie (burmesere) har chokoladefarvede
trædepuder, helt som standarden foreskriver (den siger nemlig, at
trædepuderne skal være i farven cinnamon (kanel) til chokolade - men altså
absolut ikke mørkere! - jeg har dog set mørke chokolade/-tortie burmesere,
som givetvis også havde mørkere trædepuder, men så var de også "forkerte" i
følge standarden...). Tortiepigens er lysere i chokoladefarven end den rene
chokolades og plettede med lyserød
Har i øvrigt kigget på begge Siam/Ori-klubbers hjemmesider for at se, om de
skulle have været så smarte, at lægge deres standarder og farvebeskrivelser
ind dér, men nej...

Jeg tror nu heller ikke meget på, at en chokoladetabby skal have så mørke
trædepuder - men hvad ved jeg om det Ved du, om han overhovedet *kan*
være bruntabbymasket - for så er det måske det, han er?

Mvh. Camilla



Katrine Nederby (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 21-07-02 13:39


"Camilla Scharff" skrev:

>jeg har dog set mørke chokolade/-tortie burmesere,
> som givetvis også havde mørkere trædepuder, men så var de også "forkerte"
i
> følge standarden...).

Nu bliver jeg lige nysgerrig....
Vil det sige, at en sådan ikke kan få certifikat på en udstilling?

Mange hilsner
Katrine



Camilla Scharff (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 21-07-02 14:09

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev...
> Nu bliver jeg lige nysgerrig....
> Vil det sige, at en sådan ikke kan få certifikat på en udstilling?

I realiteten ja, for farven alene tæller 15 point iflg. standarden, så der
skal altså ikke trækkes meget fra, førend den ikke engang kan opnå et CAC...
Men da der typisk ikke er så mange torties, og derfor sjældent kamp om
certifikaterne, og dommerne i nogle henseender er nogle værre vatnisser hvad
angår trækning af certifikater (efter min mening, skal jeg lige tilføje - er
sikker på, at dem med de mørke torties og katte med haleknæk er uenige
)), så har de alligevel kunne opnå endog høje titler. Det samme gør sig
altså gældende med katte med haleknæk - her er det måske ikke alle dommere,
der opdager knækket, så det "undskylder" dem lidt - men farven *bør* de
ihvertfald være i stand til at vurdere!

Mvh. Camilla

> Mange hilsner
> Katrine
>
>



Katrine Nederby (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 21-07-02 19:24

Hej igen Camilla

"Camilla Scharff" skrev :

> I realiteten ja, for farven alene tæller 15 point iflg. standarden, så der
> skal altså ikke trækkes meget fra, førend den ikke engang kan opnå et
CAC...
> Men da der typisk ikke er så mange torties, og derfor sjældent kamp om
> certifikaterne, og dommerne i nogle henseender er nogle værre vatnisser
hvad
> angår trækning af certifikater (efter min mening, skal jeg lige tilføje -
er
> sikker på, at dem med de mørke torties og katte med haleknæk er uenige
> )),

-Og dem med en bruntortie burmeser ved navn Patsy, som har tre fine orange
striber på det ene lår *rødme* Hun har uden problemer fået 3 CAC + 1 CAP.
Ingen har bemærket/kommenteret striberne. På trods af at der er tale om min
egen kat, er jeg dog enig med dig. Dommerne må gerne være lidt skrappere.
Jeg har tit været alene i klassen med mine burmesere, og så er man altså
næsten sikker på at få certifikat og det føles et eller andet sted næsten
_for_ nemt. -Men okay, nu er mine katte jo også usandsynligt smukke

..>Det samme gør sig
> altså gældende med katte med haleknæk - her er det måske ikke alle
dommere,
> der opdager knækket, så det "undskylder" dem lidt - men farven *bør* de
> ihvertfald være i stand til at vurdere!

Yeps; Og også øjenfarven. Jeg har med skuffelse set en burmeser med de
smukkeste (og uden tvivl) _grønne_ øjne vinde certifikat.

Mange hilsner
Katrine




V.Lerche & S.Anderse~ (21-07-2002)
Kommentar
Fra : V.Lerche & S.Anderse~


Dato : 21-07-02 13:44


Hej
Ja, hun kan sagtens være bruntabbymasket, hun har flere søskende der er
bruntabby. Og det er måske det der har snydt opdrætteren, man kan jo få
brune i forskellige nuancer.
Hendes kropsfarve er, efter min mening, også for kold til at være chokolade,
ude i solen ser hun ud som en lillatabby, der har en helt speciel
kropsfarve.
Nå, vi må se hvad en dommer siger, når engang jeg tager hende med på
udstillling.
Hilsen Vibeke
--




Lisbeth Hviid Jakobs~ (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 21-07-02 14:16


"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3aacfc$0$386$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Hej
> Ja, hun kan sagtens være bruntabbymasket, hun har flere søskende der er
> bruntabby. Og det er måske det der har snydt opdrætteren, man kan jo få
> brune i forskellige nuancer.
> Hendes kropsfarve er, efter min mening, også for kold til at være
chokolade,
> ude i solen ser hun ud som en lillatabby, der har en helt speciel
> kropsfarve.
> Nå, vi må se hvad en dommer siger, når engang jeg tager hende med på
> udstillling.
> Hilsen Vibeke
> --

Vibeke... Nu har vi jo en lillatabby.. hvordan er deres kropsfarve speciel?
Basil er meget hvid synes jeg, er det det du mener?
(ja jeg ved godt man ikke kas se så meget på en så lille killingesiamis)

Hvorfor har han forresten en anden stamtavle end Jack? Basils er en FD
RX.... hvor Jacks og Phumbas er FD LO...

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP
http://ernyoka.somewhere.net/ ~ Star Trek TNG



Camilla Scharff (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 21-07-02 14:32

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev...

> Hvorfor har han forresten en anden stamtavle end Jack? Basils er en FD
> RX.... hvor Jacks og Phumbas er FD LO...

Hmmm - måske fordi der - et eller andet sted - er sølv i Basils
stamtavle...? (mit gæt). Kig efter en kat, hvis farve er noget med s (fx ns,
bs, cs osv. - evt. kombineret med nogle tal, fx 21 eller lignende).

Mvh. Camilla

> Hilsen
> Lisbeth
> --
> http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
> http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP
> http://ernyoka.somewhere.net/ ~ Star Trek TNG
>
>



V.Lerche & S.Anderse~ (21-07-2002)
Kommentar
Fra : V.Lerche & S.Anderse~


Dato : 21-07-02 18:04


Hej Lisbeth
jeg mener at de lillatabbyers kropsfarve er nærmest som skummetmælk, altså
meget hvide, nærmest lidt kolde i farven, til forskel fra en chokolade, der
er mere "varm" hvid.
Sådan har mine egne i hvert fald været.
Basil har ikke sølv i stamtavlen (det er strengt forbudt i en siameser!) men
derimod er der Balineser, så vidt jeg da husker.
Hilsen Vibeke
--




Camilla Scharff (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 21-07-02 18:29

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev...
>
> Hej Lisbeth
> jeg mener at de lillatabbyers kropsfarve er nærmest som skummetmælk, altså
> meget hvide, nærmest lidt kolde i farven, til forskel fra en chokolade,
der
> er mere "varm" hvid.
> Sådan har mine egne i hvert fald været.

Det passer meget godt - plejer at beskrive det som sådan et blåligt skær
(sådan er det ihvertfald ofte på burmesere, selvom der også her findes
temmelig varme lilla, alt efter linierne...).

> Basil har ikke sølv i stamtavlen (det er strengt forbudt i en siameser!)
men
> derimod er der Balineser, så vidt jeg da husker.

Ja - vidste egentlig godt, at sølv er forbudt i Siameserne (gad vide hvad
man gør, hvis man så får sådan en? Jeg mener, 2 Orientalere kan jo give
Siameserafkom, ikke - eller skal der være min. en Siam for at give
Siam-killinger?). Men ok, så er det på grund af Balineseren

Mvh. Camilla

> Hilsen Vibeke



Katrine Nederby (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 21-07-02 18:51

Hej

-Kan godt være, det er et dumt spørgsmål, men har han så også tilføjelsen
VAR til EMS-koden? -Der er vel mulighed for, at han bærer langhårsgenet
ikke?

Mange hilsner
Katrine



Grit Wessel (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 21-07-02 21:03

> -Kan godt være, det er et dumt spørgsmål, men har han så også tilføjelsen
> VAR til EMS-koden? -Der er vel mulighed for, at han bærer langhårsgenet
> ikke?

Hej Katrine

Nu sidder jeg af gode grunde ikke med Basils stamtavle, så jeg kan ikke
svare dig på om der står VAR, men sådan som jeg læser avlsreglerne for SIA,
ORI, JAV og BAL burde der stå det:

"Specielt for parring mellem langhår (BAL & JAV) og korthår (ORI & SIA)
Korthårsafkom efter parringen SIA/ORI*BAL/JAV registreres som korthår "var"
og stambogsføres i RIEX uendeligt ("var" indicerer langhårsgen)."

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
To sort-hvide hunkillinger til salg!



Katrine Nederby (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 21-07-02 22:05

Tak Grit

Så må jeg jo ty til Lisbeth for at høre, om det rent faktisk også står
der........

Liiiisbeeeth, står der VAR i feltet til race/farve på Basils stamtavle
(udover selfølgelig hans EMS-kode. Øøh...SIA c 21 ?)?

-Ved godt, jeg er forbasket nysgerrig, men jeg håber du gider svare
alligevel

Katrine



Lisbeth Hviid Jakobs~ (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 21-07-02 23:31


"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ahf73p$qpc$1@sunsite.dk...
> Tak Grit
>
> Så må jeg jo ty til Lisbeth for at høre, om det rent faktisk også står
> der........
>
> Liiiisbeeeth, står der VAR i feltet til race/farve på Basils stamtavle
> (udover selfølgelig hans EMS-kode. Øøh...SIA c 21 ?)?
>
> -Ved godt, jeg er forbasket nysgerrig, men jeg håber du gider svare
> alligevel
>
> Katrine
>
Hvad, hvor? hovsa..jo der står var... SIA c 21 var lillatabbymasket.

Det er på mødrende side at der er katte med VAR, men så langt stamtavlen går
tilbage er der ikke andet end sia/ori i den. Men altså nogle af dem med var
efter sig. Hans mor er italiensk *G* Tati's Cleopatra. og hans far er den
samme kat som er Jacks morfar Okonor Hakuna Matata som kommer fra
Ungarn. Så han er en lille andengenerationsindvandrer er han *GG*

Undskyld jeg var så længe om at svare *G*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP
http://ernyoka.somewhere.net/ ~ Star Trek TNG



Katrine Nederby (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 22-07-02 11:41


"Lisbeth Hviid Jakobsen" skrev :

> Hvad, hvor? hovsa..jo der står var... SIA c 21 var lillatabbymasket.

-Takker. Så lærte jeg lidt mere om stambogsføring

> Det er på mødrende side at der er katte med VAR, men så langt stamtavlen
går
> tilbage er der ikke andet end sia/ori i den. Men altså nogle af dem med
var
> efter sig. Hans mor er italiensk *G* Tati's Cleopatra. og hans far er den
> samme kat som er Jacks morfar Okonor Hakuna Matata som kommer fra
> Ungarn. Så han er en lille andengenerationsindvandrer er han *GG*

-Så er han måske også to (eller tre-)-sproget ?

> Undskyld jeg var så længe om at svare *G*

Vi når det jo nok

Mange hilsner,
Og tillykke med Basil (Det har jeg vist aldrig fået skrevet)
Katrine




Marie-Louise (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Marie-Louise


Dato : 22-07-02 14:56

"> Hej
> Ja, hun kan sagtens være bruntabbymasket, hun har flere søskende der er
> bruntabby. Og det er måske det der har snydt opdrætteren, man kan jo få
> brune i forskellige nuancer.
> Hendes kropsfarve er, efter min mening, også for kold til at være chokolade,
> ude i solen ser hun ud som en lillatabby, der har en helt speciel
> kropsfarve.
> Nå, vi må se hvad en dommer siger, når engang jeg tager hende med på
> udstillling.
> Hilsen Vibeke
> --

Hej Vibeke!

Min Horus har næsten sorte trædepuder. Jeg er ret sikker på at han er
bruntabby. Hans bagkrop er også ved at være lidt mørk. Du kan lige
lure de nyeste billeder af ham på den fælles hjemmeside og se hvor
forskellig han er fra hende! Men hans tegninger er lysebrune synes
jeg, især på benene. Han er jo heller ikke så gammel endnu.

Hilsen
Marie-Louise

Marie-Louise (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Marie-Louise


Dato : 22-07-02 14:58

"> Hej
> Ja, hun kan sagtens være bruntabbymasket, hun har flere søskende der er
> bruntabby. Og det er måske det der har snydt opdrætteren, man kan jo få
> brune i forskellige nuancer.
> Hendes kropsfarve er, efter min mening, også for kold til at være chokolade,
> ude i solen ser hun ud som en lillatabby, der har en helt speciel
> kropsfarve.
> Nå, vi må se hvad en dommer siger, når engang jeg tager hende med på
> udstillling.
> Hilsen Vibeke
> --

Hej Vibeke!

Min Horus har næsten sorte trædepuder. Jeg er ret sikker på at han er
bruntabby. Hans bagkrop er også ved at være lidt mørk. Du kan lige
lure de nyeste billeder af ham på den fælles hjemmeside og se hvor
forskellig han er fra hende! Men hans tegninger er lysebrune synes
jeg, især på benene. Han er jo heller ikke så gammel endnu.

Hilsen
Marie-Louise

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177555
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408859
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste