Com kompunent
Fra : Anders Lund

Dato : 21-07-02 01:32

Jeg kunner godt tænke mig at bruge en c++ classe i asp, derfor skal der
compiles som en dll. Det kan jeg godt finde ud af, men jeg kan ikke få dllen
registereret i windows. Er der nogle regler eller ligende man skal overholde
når man laver com kompunenter?
Er der evt en der kan give mig et hurtig kode eksempel,(evt inck compiler
parametere, jeg bruger bcc32)

Hårber på hjælp.
Anders Lund
overclocking.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-07-02 08:46

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> wrote

[snip]
> Er der nogle regler eller ligende man skal overholde
> når man laver com kompunenter?

Ja - en masse !

Se f.eks. bøgerne
Inside OLE, second edition
Kraig Brockschmidt
ISBN 1-55615-843-2

Essential COM
Don Box
ISBN 0-201-63446-6

Effective COM
Don Box, Keith Brown, Tim Ewald, Chris Sells
ISBN 0-201-37968-6

for gode, detaljerede beskrivelser.

Du kan også finde meget nyttig information på MSDN

> Er der evt en der kan give mig et hurtig kode eksempel,(evt inck compiler
> parametere, jeg bruger bcc32)

Desværre - det er nok ikke tilstrækkeligt (eller i hvert ud over hvad der
nemt kan formidles i en nyhedsgruppe).

Det kan muligvis være en løsning at bruge et udviklingsværktøj (som f.eks.
Borland C++Builder eller Microsoft Visual C++) som indeholder biblioteker og
wizard, der (ihvertfald i første omgang) skjuler noget af kompleksiteten og
detaljerne.

Venlig hilsen

Mogens Hansen