TDC varsler nye priser
Fra : Tonny

Dato : 21-07-02 01:33

http://www.jegergud.dk/index.php?option=visnyhed&id=188

skrev denne her artikel på nettet...

kan det mon passe ?

. Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-07-02 04:16

On Sun, 21 Jul 2002 00:33:07 +0000 (UTC), Tonny <tonny@cybercity.dk>
wrote:

>http://www.jegergud.dk/index.php?option=visnyhed&id=188
>skrev denne her artikel på nettet...
>kan det mon passe ?

Hvad er dit spørgsmål? Om ting bliver rigtige, såfremt du skriver dem
på nettet? Nej, i modsætning til en udbredt opfattelse, er ting, der
står på nettet, ikke pr. definition rigtige.

Uanset om det kommer til at forholde sig sådan, er det lidt svært at
forholde sig til et indlæg og en artikel, der har sig selv som kilde.

--
- Peter Brodersen

Fra : BlackThorne

Dato : 21-07-02 05:13

Peter Brodersen wrote:

> [...]
>
> Uanset om det kommer til at forholde sig sådan, er det lidt svært at
> forholde sig til et indlæg og en artikel, der har sig selv som kilde.

Jeg gad godt vide hvordan TDC har tænkt sig at lægge afgift på afsendte
mails. Så vidt jeg ved er man ikke pålagt at bruge deres smtp server??

Fra : Tonny

Dato : 21-07-02 09:32

> Jeg gad godt vide hvordan TDC har tænkt sig at lægge afgift på afsendte
> mails. Så vidt jeg ved er man ikke pålagt at bruge deres smtp server??

korrekt, men medmindre du finder en smtp server med åbent relay skal du
alligevel en tur igennem deres mailgateway...

artikler er skrevet for ren moro, og peter brodersen fangede min
formulering med det samme....

skulle bare se hvor meget opstandelse en sådan artikel kunne skabe.

takker for input

.- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 21-07-02 09:37

Tonny wrote:
> artikler er skrevet for ren moro, og peter brodersen fangede min
> formulering med det samme....
>
> skulle bare se hvor meget opstandelse en sådan artikel kunne skabe.

Jeg er sikker på alle medarbejderne i kundeservice er rigtigt glade for
din artikel, når en masse tilfældige brugere, læser hvad du skriver,
tror på det og dels brokker sig til kundeservice og efterfølgende
fortæller alle deres bekendte om hvad de har læst.

Havde det været første April, kunne det sikkert have været lidt sjovt,
men ærligt talt, så syntes primært det er plat og tåbelig gene af en
masse andre mennesker.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 21-07-02 11:10

On 21 jul 2002 Tonny enriched usenet with:

> artikler er skrevet for ren moro, og peter brodersen fangede min
> formulering med det samme....
>
> skulle bare se hvor meget opstandelse en sådan artikel kunne skabe.

Er du en troll eller bare en idiot?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 21-07-02 14:49

Lars Kyndi Laursen wrote:

> On 21 jul 2002 Tonny enriched usenet with:

> Er du en troll eller bare en idiot?

Er der noget der udelukker en kombination af de to muligheder?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 21-07-02 16:48

On 21 jul 2002 Thomas Alexander Frederiksen enriched usenet with:

> Er der noget der udelukker en kombination af de to muligheder?

Nej, de kan sagtens kombineres. Mit spørgsmål var mere, om det var et
forsøg på at piske en stemning op, eller om Tonny bare lagde hashpiben
fra sig og syntes, det kunne være sjovt lægge historien på sin
hjemmeside.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 21-07-02 20:49

Lars Kyndi Laursen wrote:

> [...]
> var et forsøg på at piske en stemning op, eller om Tonny bare
> lagde hashpiben fra sig og syntes, det kunne være sjovt lægge

Jeg vakler lidt mellem at bedømme det som idiotisk trolling eller
som trollende idioti, men hælder mest til det sidste

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 21-07-02 21:58

On 21 jul 2002 Thomas Alexander Frederiksen enriched usenet with:

> Jeg vakler lidt mellem at bedømme det som idiotisk trolling eller
> som trollende idioti, men hælder mest til det sidste

Det kan dog være meget svært at kende forskel på de to, men jeg er
tilbøjelig til at give dig ret.

Fra : BlackThorne

Dato : 21-07-02 22:39

Tonny wrote:

> [...]
> formulering med det samme....
>
> skulle bare se hvor meget opstandelse en sådan artikel kunne skabe.

klart klart!

Humor er godt, den her gav dog lidt sved på panden :)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-07-02 10:14

On Sun, 21 Jul 2002 00:33:07 +0000 (UTC), Tonny wrote:
> http://www.jegergud.dk/index.php?option=visnyhed&id=188
>
> skrev denne her artikel på nettet...
>
> kan det mon passe ?

Jeg vil opfordre dig til med det samme at poste et dementi - det er ikke
voldsomt smart at poste information du ved er forkert - måske udsætter
du dig ligefrem for et erstatnings ansvar ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-07-02 11:49

In article <slrnajkuqk.ni7.harvest@freesbee.wheel.dk>,
Jesper Skriver claimed the following:

> Jeg vil opfordre dig til med det samme at poste et dementi - det er ikke
> voldsomt smart at poste information du ved er forkert - måske udsætter
> du dig ligefrem for et erstatnings ansvar ...

.... hvis TDC kan bevise at de har lidt tab som følge af artiklen.

Jeg mener i øvrigt også at artiklen er særdeles plat.

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action

Fra : Tonny

Dato : 21-07-02 11:57

> ... hvis TDC kan bevise at de har lidt tab som følge af artiklen.
>
> Jeg mener i øvrigt også at artiklen er særdeles plat.

virkelig ? jeg mener den fremstår overordentligt seriøst i smukt samsurium
med artikler som "Fjerdyr besætter rådhus", "Pierce Brosnan dømt i brutal
drabssag" for slet ikke at tale om "Vold mod kaniner eskaleret".

om folk ikke forstår humoren i artikler jeg har kreeret på siden finder jeg
da yderst beklageligt, og vil om der officielt fra TDC kræves et dementi
fra min side, naturligvis levere et sådan på siden.

resten af jer der ikke har skrevet noget, ligger forhåbentlig stadig flade
af grin, for naturligvis er det hele pure opspind og ganske opdigtigt,
desuden aner jeg ikke hvem Niels Jørgensen er, og om der måtte være en
sådan ansat ved TDC internet.

Det er naturligvis beklageligt om det måtte koste TDC ekstra mandskabstimer
i deres kundeservice. Det kan jeg dog umuligt forestille mig, det er jo
blot en simpel privat hjemmeside der tager pis på verden omkring os..

hermed mit dementi at artiklen er usand, det hele er opdigtet og har ikke
rod i virkelighedens verden, men er blot en ung mands forskruede forsøg på
at gøre tilværelsen blot en anelse mere underholdende for sig selv og sine
medmennesker.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-02 12:14

"Tonny" <tonny@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det er naturligvis beklageligt om det måtte koste TDC ekstra
mandskabstimer
> i deres kundeservice. Det kan jeg dog umuligt forestille mig

Har du arbejdet i en kundeservice-funktion?

Fra : Tonny

Dato : 21-07-02 12:15

> Har du arbejdet i en kundeservice-funktion?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

jep arbejder selv i en sådan funktion til dagligt.....

jeg redigere lige lidt i teksten, for at undgå yderligere misforståelser..

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-02 12:45

> jep arbejder selv i en sådan funktion til dagligt.....

Så burde du vide hvor lidt der skal til før folk ringer for at
dobbelttjekke

Fra : Tonny

Dato : 21-07-02 12:19

> Har du arbejdet i en kundeservice-funktion?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hejsa Martin

det er rettet nu, håber ikke i fik mange henvendelser desangående.

165 mennesker har læst artiklen i skrivende stund, af dem er mindst 50
menneskler jeg kender personligt, og som også ved at artiklen er usand..

lad sagen være afsluttet her i fredsommelighed, inden det hele eskalerer i
retsager og deslige.

Jeg er alt for ung til at have med advokater at gøre i min unge alder...

bemærk dog at jeg forbeholder mig retten til for fremtiden at skrive hvad
der passer mig på siden, medmindre jeg for henvendelser på min email
adresse eller per telefon om artiklen er krænkende for omtalte personer i
selvsamme.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Hauge

Dato : 21-07-02 13:07

Hejsa

"Tonny" <tonny@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> der passer mig på siden, medmindre jeg for henvendelser på min email
> adresse eller per telefon om artiklen er krænkende for omtalte personer i

Men bemærk også selv, at du eller dine forældre står til ansvar for hvad du
gør eller skriver, det er ikke altid nok at undskylde det du har gjort eller
skrevet.

Mvh Hauge

Fra : Tonny

Dato : 21-07-02 13:41

> Men bemærk også selv, at du eller dine forældre står til ansvar for
> hvad du gør eller skriver, det er ikke altid nok at undskylde det du
> har gjort eller skrevet.
>
> Mvh Hauge

hvad i alverden har mine forældre med dette at gøre ? det er da et par år
siden jeg blev myndig, hvilket tydeligvis beviser at jeg åbenbart har
foretaget mig noget der er opfattet barnligt.

et dementi vil jeg i dette tilfælde mene være tilstrækkeligt. at 165
mennesker har læst noget på en hjemmeside hvoraf jeg kender mindst 50 af
dem selv, kan UMULIGT have påført tdc så store omkostninger af det er
økonomisk forsvarligt at starte en retsag.

hvorom alting er står der nu på hjemmesiden at der er tale om fiktion, og
så kan jeg ikke længere se vi har et reelt problem, forudsat folk læser det
der står med fed skrift i toppen af artiklen, og samtidigt læser
overskriften grundigt..

yderligere henvendelser kan ske på min mail adresse astor@aub.dk så vil jeg
personligt svare alle henvendelser der måtte være i forbindelse med den
skrevne artikel.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Hauge

Dato : 21-07-02 15:31

Hejsa

> hvad i alverden har mine forældre med dette at gøre ? det er da et par år
> siden jeg blev myndig, hvilket tydeligvis beviser at jeg åbenbart har
> foretaget mig noget der er opfattet barnligt.

Så forstår jeg ikke din udtalelse :
-----
Jeg er alt for ung til at have med advokater at gøre i min unge alder...
-----

Du er netop gammel nok, til at have med en masse advokater at gøre, hvis du
er så myndig som du selv siger.

Mvh Hauge

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-07-02 16:37

> [...]

> dem selv, kan UMULIGT have påført tdc så store omkostninger af det er
> økonomisk forsvarligt at starte en retsag.

Rygter spredes hurtigt, meget hurtigt.
At der kun er 165 sidevisniger der har læst artiklen er langt fra
ensbetydende at det kun er 165 personer der har læst den. Jeg vil sådan
cirke gætte på der bliver en telefon storm uden lige ved kundeservice på
mandag.
Da jeg læste artklen (jeg fik den smidt i hovedet på ICQ) tænkte jeg bare
"javel så, det burde jo komme før eller siden så hvorfor ikke nu", det var
først efter at have kigget lidt nærmere på siden at jeg egentlig så der var
tale om den mest platte joke til dato.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-02 16:43

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> først efter at have kigget lidt nærmere på siden at jeg egentlig så der var

For lige at understrege hvad det er vedkommende har resulteret i, så har
vores support allerede haft over 20 e-mail's med folk som spørge hvad
det er for noget, og så når vores support afd. spørge hvor de har hørt
det henne... ja så er svaret de har læst det på hans side eller de har
hørt det af en kammarart...

Hmmm... kan jeg kun sige, det er uforskammet

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Tonny

Dato : 21-07-02 21:11

> [...]
> de har hørt det af en kammarart...
>
> Hmmm... kan jeg kun sige, det er uforskammet

hmm det var naturligvis ikke meningen, det er jeg sgu ked af. Arbejder selv
til dagligt i en support funktion og kender til sure kunder der har hørt et
eller andet mystisk rygte de lige skal have bekræftet.

Senest var det en artikel i computerworld, der skrev en sjov historie om
cisco routeres ustabile strømforsyninger der spontant kunne bryde i brand
..-P

anyways artiklen er nu helt fjernet, og jeg beklager de gener det har måtte
afstedekommet for TDC internet og ikke mindst især dets supportere. Jeg
havde ikke i min vildeste fantasi frygtet af en mindre side som min i den
grad kunne påvirke et så stort antal mennesker.

så igen, viden er magt, og skaber man selv sin egen fiktive viden giver det
åbenbart også en slags magt, hvilket jeg naturligvis skal have lidt mere
kontrol over ved fremtidige skriveriet...

266 mennesker nåede at læse artiklen hvoraf 165 læste den UDEN det
påskrevede dementi, af dem var 50 personer jeg i forvejen kendte...

lad os håbe sagen hermed er lagt i bero.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-07-02 23:02

Tonny wrote:

> så igen, viden er magt, og skaber man selv sin egen fiktive viden giver det
> åbenbart også en slags magt, hvilket jeg naturligvis skal have lidt mere
> kontrol over ved fremtidige skriveriet...

Folk er køer. Sådan er det bare.

--
..signature

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-07-02 20:06

On Sun, 21 Jul 2002 20:11:03 +0000 (UTC), Tonny <tonny@cybercity.dk>
wrote:

>anyways artiklen er nu helt fjernet,

Og det før jeg kommer hjem fra sommerlejer og ser denne tråd, og så
ikke kan se artiklen, kan du ikke sende den til mig i mail?

BTW du skrev tiderliger i tråden, at man ikke kan sende mail, uden at
bruge sin udbyderes SMTP, eller bruge et åbent relay, det forstår jeg
ikke, hver gang jeg sender en mail, så er det fra min maskine direkte
til modtagerens SMTPserver,,,

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : BlackThorne

Dato : 01-08-02 20:37

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> bruge sin udbyderes SMTP, eller bruge et åbent relay, det forstår jeg
> ikke, hver gang jeg sender en mail, så er det fra min maskine direkte

Er det så ikke en lokal smtp server?
en sådan vil jo altid understøtte relay fra din egen box.

Og generelt er der ingen forskel på en lokal og en extern smtp, de sender
data på samme måde.
Diverse udbydere stiller dem tilrådighed så kunder ikke selv skal sætte dem
op,da det godt kan være en ret besværlig affære.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-08-02 21:30

On Thu, 01 Aug 2002 21:37:08 +0200, BlackThorne <Black@Blackthorne.dk>
wrote:

>Er det så ikke en lokal smtp server?

Det er det.

>en sådan vil jo altid understøtte relay fra din egen box.

Næmlig, hvis den er korekt sat op alså.

>Og generelt er der ingen forskel på en lokal og en extern smtp, de sender
>data på samme måde.

Mange gange er det enda samme soft.

>Diverse udbydere stiller dem tilrådighed så kunder ikke selv skal sætte dem
>op,da det godt kan være en ret besværlig affære.

Det afhænger ar hvilken server det er, men generelt så er det sværeste
at få den til at relaye indefra og ud, men ikke udefra og ud, hvilket
gør at TDC har lukket TCP25.

Fra : Tonny

Dato : 01-08-02 23:59

> Det afhænger ar hvilken server det er, men generelt så er det sværeste
> at få den til at relaye indefra og ud, men ikke udefra og ud, hvilket
> gør at TDC har lukket TCP25.

stort set ingen isp ere tillader åbne mailrelayservere på deres netværk, og
stort set ingen smtp servere vil modtage mail fra en server med åbent relay
idet den ualmindeligt hurtigt vil ryge i orbz.

anyways nej jeg har ingen kopi af artiklen den blev slettet helt væk og
bort *heh*

håber som tidligere sagt ikke det fik taget pippet helt fra TDC support,
hvis det gjorde lover jeg at komme ind og dele en kasse bajere med jer når
varmen er faldet lidt ned igen.

. Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-08-02 00:28

> [...]
relay
> idet den ualmindeligt hurtigt vil ryge i orbz.

Hvor mange danske ISP'er filtrerer åbne mailservere?
Hvor mange danske SMTP-servere filtrerer på orbz?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-08-02 05:59

On Fri, 2 Aug 2002 01:27:57 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvor mange danske ISP'er filtrerer åbne mailservere?
>Hvor mange danske SMTP-servere filtrerer på orbz?

På et tidspunkt filterede backupserveren, og satte så en linie i
headeren med info om hvilken åbenrelay liste der var fundet, men gør
den det stadig?

Fra : Hest

Dato : 02-08-02 13:15

> Hvor mange danske ISP'er filtrerer åbne mailservere?
> Hvor mange danske SMTP-servere filtrerer på orbz?

Det gør de fleste fornuftige isp´ere forhåbentlig ?

cybercity filtrerer ikke på port 25, men konstateres et åbent mailrelay
kontaktes kunden naturligvis af abuse afdelingen. Dette betyder dog ikke man
ikke kan have en mailserver selv, man kan jo altid relaye igennem
mailgate.cybercity.dk som er mailgateway

- Tonny

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-08-02 21:45

On Fri, 2 Aug 2002 14:15:27 +0200, Hest wrote:

> Det gør de fleste fornuftige isp´ere forhåbentlig ?

ORBZ findes ikke mere.

Jeg kender ingen større dansk ISP som dropper alle connections fra åbne
relay's i en RBL.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 00:11

> ORBZ findes ikke mere.
>
> Jeg kender ingen større dansk ISP som dropper alle connections fra åbne
> relay's i en RBL.

ordkløver orbz næsten = RBL eller omvendt, om det lige er orbz eller en
anden RBL service er underordnet.

åbne relays resulterer i man havner i en form for RBL, og "alle" udbydere
nægter at have med mails der kommer fra en server der kan findes ved et RBL
opslag på en mx record eller tager jeg fejl Jesper ?

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-08-02 10:27

> "alle" udbydere
> nægter at have med mails der kommer fra en server der kan findes ved
et RBL
> opslag på en mx record eller tager jeg fejl Jesper ?

Ja

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-08-02 10:40

In article <Xns925FC1C88AAFtonnycybercitydk@212.242.40.196>, Tonny wrote:

> åbne relays resulterer i man havner i en form for RBL, og "alle" udbydere
> nægter at have med mails der kommer fra en server der kan findes ved et RBL
> opslag på en mx record eller tager jeg fejl Jesper ?

Meget.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Boy, that crayon sure did hurt!

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 14:47

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote in

> Meget.

aha, så hvis jeg har adsl ved tdc, så kan jeg blot sætte en mailserver op
med åbent mailrelay og poste til alle spamers all over, at de bare kan
bruge min mailserver til at distribuere deres spam ?

fedt....

tænk jer nu om....

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 03-08-02 14:52

It seems Tonny wrote:
> aha, så hvis jeg har adsl ved tdc, så kan jeg blot sætte en mailserver op
> med åbent mailrelay og poste til alle spamers all over, at de bare kan
> bruge min mailserver til at distribuere deres spam ?

Så vil TDC sikkert lukke din linje, når de erfarer, at du huser
et åbent relay.

> fedt....
>
> tænk jer nu om....

Tænk dig selv om.

Du antog, at alle ISP'er i verden filtrerer enter en DNSBL på
deres mailservere, og det er - som du har fået at vide - forkert.

At man ikke filtrerer efter en DNSBL er ikke ensbetydende med, at
man tolererer åbne relays hos brugerne.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 16:25

> Du antog, at alle ISP'er i verden filtrerer enter en DNSBL på
> deres mailservere, og det er - som du har fået at vide - forkert.

forkert ordet "alle" var qouted, hvilket IKKE betyder alle men "alle".

> At man ikke filtrerer efter en DNSBL er ikke ensbetydende med, at
> man tolererer åbne relays hos brugerne.

og jeg antog at "alle" udbydere ikke vil have med mailservere der kører med
åbent relay som der også senere efter denne post er skrevet om.

der vil formentlig komme en henvedelse fra abuse og linjen vil blive lukket
indtil at man har lukket sit relay....

- tonny, www.jegergud.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 03-08-02 18:18

It seems Tonny wrote:

> forkert ordet "alle" var qouted, hvilket IKKE betyder alle men "alle".

Det er stadig forkert.

> og jeg antog at "alle" udbydere ikke vil have med mailservere der kører med
> åbent relay som der også senere efter denne post er skrevet om.

Du skrev om DNSBL'er, så vidt jeg kan se.

> der vil formentlig komme en henvedelse fra abuse og linjen vil blive lukket
> indtil at man har lukket sit relay....

Jep.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 20:44

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in news:slrnako433.bqp.spam@www.gid.dk:

> Det er stadig forkert.

> Du skrev om DNSBL'er, så vidt jeg kan se.

> Jep.

nope, jeg skrev RBL og orbz... læs igen

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 20:45

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-08-02 20:47

On Sat, 3 Aug 2002 19:44:45 +0000 (UTC), Tonny wrote:

> nope, jeg skrev RBL og orbz... læs igen

DNSBL = DNS Black Lists

En fælles betegnelse for ting som ORDB, ORBZ og hvad de ellers hedder.

Det er det samme, lad nu være med at gøre mere grin af dig selv.

Der er *INGEN* større danske ISP'er der bruger disse til at
blokere mails

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-02 21:05

On 03 Aug 2002 19:46:47 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>DNSBL = DNS Black Lists
>Der er *INGEN* større danske ISP'er der bruger disse til at
>blokere mails

Backup-mx.mail.tele.dk eller hvad det nu er den heder, gjorde på et
tidspunkt, og hvis den fandt en IP der stod i en blacklist så
tilføjede den en linie i headeren derom, gør den stadig det?
Jeg har kun set sådanne linier i to SPAM mail, så derfor tror jeg den
er stoppet med det, desvære,,,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-08-02 21:12

On Sat, 03 Aug 2002 22:05:23 +0200, Ivar Madsen wrote:

> Backup-mx.mail.tele.dk eller hvad det nu er den heder, gjorde på
> et tidspunkt, og hvis den fandt en IP der stod i en blacklist så
> tilføjede den en linie i headeren derom, gør den stadig det?

Aner det ikke - men den blokerede heller ikke mail'en, det markerede
blot mail'en.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-02 21:39

On 03 Aug 2002 20:12:19 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Aner det ikke

Ved du hvem der gør? Har en ide om at det ikke nytter at spørge
kunde"service" de beder mig bare om at ringe, og det gider jeg af
flere grunde ikke,,,

>- men den blokerede heller ikke mail'en, det markerede
>blot mail'en.

Nej, og det er også meget beder at kunden kan sætte en regel op efter
en header end at mailen ikke når fram.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-08-02 15:31

> tænk jer nu om....

Undersøg sagen...

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 16:27

> Undersøg sagen...

er begrundet formodning ikke bare næsten ligesågodt ?

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-08-02 16:30

> er begrundet formodning ikke bare næsten ligesågodt ?

Jo, men så accepter det når du får at vide at den er forkert

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 16:32

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3d4bf6c0$0$87293
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

jeg formoder du formoder at jeg ikke accepterede at jeg tog fejl ?

fair nok, men kan ikke have ret hver gang .-)

. Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-02 15:52

On Sat, 3 Aug 2002 13:47:20 +0000 (UTC), Tonny <tonny@cybercity.dk>
wrote:

>aha, så hvis jeg har adsl ved tdc, så kan jeg blot sætte en mailserver op
>med åbent mailrelay og poste til alle spamers all over, at de bare kan
>bruge min mailserver til at distribuere deres spam ?

Hvis du har en BB eller NE så kan du ikke drive et åbent mailrelay på
port 25, du kan simpelthen ikke nås på den port. (som er den der
bruges til at sende mail til) Hvis du har en P@ så er porten åben, men
hvis du driver et åbent mailrelay og SPAM'erne opdager det, og bruger
det, så vil der hurtigt komme klager til TDC's abuse afdeling, som så
vil lukke din forbindelse, sikkert - hårdt og brutalt uden varsel -
og så bliver den ikke åbnet før du garentere TDC at du lukker din
åbne relaystation.

>fedt....

Næmlig

>tænk jer nu om....

Tænk dig nu selv om,,,

Fra : Tonny

Dato : 03-08-02 16:28

> [...]
> vil lukke din forbindelse, sikkert - hårdt og brutalt uden varsel -
> og så bliver den ikke åbnet før du garentere TDC at du lukker din

yup, men de fleste isp ere har sikkert en mailgateway man gerne må relaye
igennem og kan få smidt i sin mx record med den rigtige priority ?

> Tænk dig nu selv om,,,

jeg skal gøre mit bedste.

- Tonny, www.jegergud.dk