Hvide orm fra filter
Fra : Niels Thrane

Dato : 14-02-01 22:59

Hej NG - endnu et begynder spørgsmål..

Jeg havde slukket mit filter for at noget foder kunne synke til bunds uden
at blive spredt ud over hele akvariet. Efter ca. en time tændte jeg igen, og
til min overraskelse kom der en del små hvide "orm" ud af filter-udløbet.
Jeg vil tro, at de var 3-6 mm lange, og fiskene guffede dem i sig før jeg
kunne nå at se mig om.

Er det helt harmløse dyr som hjælper med at nedbryde stoffer i filteret,
eller er det en fiskeparasit eller et andet skadedyr?

- jeg har ikke bemærket nogen fisk der har haft orm hængene ud af gattet.

--
Mvh.
Niels Thrane