Buster er løbet væk!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 20-07-02 23:25

Hejsa.

Nu har vi ikke set Buster i 1½ døgn og vi er mere og mere bange for at vi
aldrig ser ham mere. Han kommer ALTID hjem omkring midnat når det er mørkt
men nej, det gjorde han ikke den anden dag. Han har altid været meget glad
for at være ude og vi bor også lige ud til en stor vej så måske er han
blevet ramt af en bil og så løbet ind i en busk og lagt sig til at dø der.
Vi ved det ikke...
Vi er skrækkelig kede af det og det er ikke til at forstå at den måske ikke
kommer tilbage mere. Den har lige haft 3 dage hvor den KUN ville være inde
og var vildt kælen og ekstremt nærgående og så løber den bare væk!
Buster havde en SÅ fantastisk kærlig og omsorgsfuld personlighed og jeg vil
virkelig ikke kunne klare at miste ham. Vores sidste kat blev kørt ned og
det var tragisk at se den ligge der på vejen men Buster...det er nemmere at
accepterer at den er død og aldrig kommer tilbage hvis man ser det i stedet
for at den bare forsvinder og så ved man ikke hvad der er sket.
Jeg sætter en seddel op i brugsen i morgen, søndag.

Hvis her er nogen fra Sydfyn (5762) som ser en hvid kat med grå/sort
aftegninger og en sort plet på hagen så giv lyd fra jer NU!

/Helle
__________________________________________________________________ Helle
ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-02 23:48

Hej Helle Nielsen

Har selv en gang prøvet at være i samme situation. Det er ganske forfærdligt
når uvisheden nager.
Jeg håber virkelig at Buster dukker op for det gør så ondt at miste en ven

Desværre kan jeg ikke hjælpe med at lede efter Buster, da jeg bor i
Nordjylland...

Krydser fingre herfra

Gonzo

Fra : AEK

Dato : 20-07-02 23:49

Hej Helle !

Det er IKKE for at lyde ond ell. andet.
Men hvis du har mistet en kat i trafikken, hvorfor valgte du så at lade
Buster blive udekat .

Jeg har 3 katte, som alle er indekatte - netop fordi, at jeg ikke har nerver
til at skulle opleve at en af dem løb væk eller blev kørt over.
Blot tanker her fra.

HÅBER, at Buster snart dukker op og vil have sin aftensmad.

/ Anya.

Fra : Elwarth

Dato : 21-07-02 00:06

Hej Helle!

Jeg føler med dig. Vi har stået i samme situation flere gange, og man har
det bare så elendigt. Kitti har været efterlyst et par gange, hvor vi har
fået hende hjem igen, men vi har også mistet 2 katte på den måde. Det er som
om, de er forsvundet op i den blå luft, selvom de var øretatoverede.
Derefter var det slut med at lade nye katte komme ud, og efter klagen fra
campingpladsen er det også slut for Kitti. Så nu har vi kun indekatte med
løbegård.
Der er ikke andet at gøre end at komme ud og lede, så føler man i det
mindste, at man gør noget. Prøv også at lave en efterlysning, helst med
billede, som I kan husstandsomdele. Jo flere øjne, der kigger, jo større
chance for at få ham hjem igen. Hvis han er øretatoveret skal du også huske
at melde ham savnet hos katteregisteret.

Håber, han snart dukker op igen.

Trøstende hilsner
Dorthe

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 21-07-02 01:23

On Sun, 21 Jul 2002 00:25:14 +0200, "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk>
wrote:

> [...]
>for at være ude og vi bor også lige ud til en stor vej så måske er han
>blevet ramt af en bil og så løbet ind i en busk og lagt sig til at dø der.

Jeg føler mig dig Helle. Jeg håber virkelig den snarest dukker op. Ud
og rasle med madlyde og lign.

Den søde guldklump som jeg kan se på hjemmesiden, må og skal komme
tilbage.

Og så bør man lave en indhegning eller lign, det er ikke til at leve i
den ofte konstante angst for hvad der kan ske med det dyrebare eje.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 21-07-02 11:46

"Anders H. Jørgensen" <hede_2@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Og så bør man lave en indhegning eller lign, det er ikke til at leve i
> den ofte konstante angst for hvad der kan ske med det dyrebare eje.
______________
BUSTER ER HJEMME IGEN!!!!!!
Han var godt nok vildt sulten og ekstremt kælen - vi er sikre på han har
været spærret inde for hans pels var SÅ fin og han er ellers en gris med sin
pels når han er ude. Han har rigtig haft tid til at ordne den - den har ikke
været så fin i flere mdr. I morgen ringer jeg til dyrlægen og får en tid til
kastration selvom vi ikke er særlig glade for det.

/Helle

Fra : Hans Pedersen

Dato : 21-07-02 12:07

On Sun, 21 Jul 2002 12:46:21 +0200, "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk>
wrote:

>I morgen ringer jeg til dyrlægen og får en tid til
>kastration selvom vi ikke er særlig glade for det.

Hvorfor er I ikke "særligt glade" for at han skal kastreres? Jeg kunne
ikke forestille mig at have en voksen hankat, der ikke er det.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-07-02 12:36

Hej Helle
Hvor er det dejligt at Buster er hjemme igen
Men jeg vil give de andre ret: en ukastreret hankat er ikke morsom at have.
Jeg har selv en fordi han bliver brugt til avl, men han strinter da en del
over hele huset, og hvis ikke han jævnligt får damebesøg begynder han at
råbe (temmelig meget), blive urolig og har slet ikke tid til at kæle med os.
Så hvis du får Buster kastreret vil du opdage at han bliver en meget mere
harmonisk kat, der måske heller ikke vil søge så langt væk for at gå på
opdagelse. Jeg er sikker på at du ikke vil fortryde det.
Hilsen Vibeke

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-07-02 12:29

Hej Helle
Det er dejligt at han er kommet hjem i god behold,
men jeg bliver lidt harm når du siger at I ikke er
særlig glade for at få ham kastreret, hvorfor det ??
elsker I ham ikke ?? neutraliserede katte har et bedre
sikre liv hvis de løber ude, og hvad med alle de "overskuds-killinger" han
er med til at lave, genere
det dig ikke at DIN kat er med til at holde problemet
med hjemløse uønskede killinger vedlige.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-02 12:59

Hej Helle

Dejligt at du fik Buster hjem igen
Når det er skrevet, må jeg dog også skrive, at jeg er 100% enig med Marianne
Hellemose.
Jeg har dog blot en lille tilføjelse og det er om du har tænkt på at Buster
kan være en stor gene for naboerne og neutraliserede katte. Mine forældre er
meget generet af en ikke neutraliseret hankat. Han strinter simplethen på
alt, og det er jo ikke særligt rart at sidde ude på terrassen når
havemøblerne stinker at strint. Yderligere har de gentagne gange været vidne
til at denne hankat overfalder naboernes neutraliserede katte.....og det er
synd.......men det er egentlig også synd for den ikke neutraliserede
hankat.....der er jo en hel masse mennesker som er sure på ham men han ved
jo ikke bedre...
Håber du får Buster neutraliseret....og laver en løbegård til ham....katte
og trafik er dårlig kombination.

Venligst

Gonzo

Fra : Eva

Dato : 21-07-02 11:56

Hej Helle
Nej hvor jeg føler med dig.
Har selv lige stået i samme situation med Sacha (Læs Hurra hurra indlæget).
heldigvis dukkede han op igen efter 1½ døgn, men det er godt nok de længste
36 timer i mit liv.
Jeg gik selv ud og ledte for ligesom og har gjort noget og så delte jeg
sedler rundt til folk (viceværter, damer der sad meget ude i deres haver,
kiosker og i det hele taget folk i omegnen).
Som du selv nævner er det der generer mest usikkerheden. Hvis man vidste den
var død så har man noget og forholde sig til, men det andet er forfærdeligt
nedslidende. (Undskyld hvis jeg er for direkte.)
Her gik det jo så heldigvis godt, selv om han har været meget sky efter han
er kommet hjem, men jeg krydser alt hvad krydses kan for at Buster kommer
helskindet hjem igen.
Håber aat høre godt nyt om Buster inden længe.
Hilsen Eva

Fra : Kate

Dato : 21-07-02 12:38

"Eva" <eva@esenet.dk> wrote in

> [...]
> vidste den var død så har man noget og forholde sig til, men det
> andet er forfærdeligt nedslidende. (Undskyld hvis jeg er for

Du har helt ret. Jeg mistede en kat for 10 år siden efterhånden. Selvom
jeg ikke savner ham sådan dybt mere, så tænker jeg da stadig en gang
imellem på hvad der mon blev af ham. Alle de dyr hvor jeg har set dem
efter døden har for mig været nemmere at takle, at sorgen så kan
overvælde en er en anden snak.

Kate

Fra : Helle Nielsen

Dato : 21-07-02 13:29

"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> wrote in message
> [...]
> imellem på hvad der mon blev af ham. Alle de dyr hvor jeg har set dem
> efter døden har for mig været nemmere at takle, at sorgen så kan

------------
Hej Gruppe.

Jow selvfølgelig elsker vi Buster - meget højt endda og han er en helt vildt
god kat. Beslutningen er taget - jeg ringer og bestiller tid i morgen til
kastration af ham.
Mange skriver at trafik og kat er en dårlig kombination og det kan jeg kun
give Jer ret i men vi har desværre ikke mulighed for at lave løbegård til
ham her hvor vi bor. I øvrigt er det sjældent at han bevæger sig ud til den
store vej da her er MASSER af græs og gode katte arealer omme på den anden
side af huset hvor han meget hellere vil være
Det er rigtigt at han bliver mere rolig efter operationen så der er
efterhånden ikke meget tvivl mere om det. Meeen, jeg er nu ikke glad for at
min lille miver skal udsættes for en stor væmmelig dyrlæge *s*.
Håber bare de har tid indenfor så mange dage så vi kan få det overstået. Vi
har nemig begge ferie i denne uge så vi er her begge til at tage os af ham

Kærlig hilsen Helle

Fra : Kate

Dato : 22-07-02 21:10

> Meeen, jeg er nu ikke glad for at
> min lille miver skal udsættes for en stor væmmelig dyrlæge *s*.

Hihi. Buster skal såmænd nok klare den lille operation i stiv pote, han
ved jo ikke at han bliver en høn
Nej, en kastration er faktisk ikke noget stort indgreb og katten er
frisk i løbet af no time. Jeg kan huske at mine drenge begge to var
mere slatne af narkosen end selve indgrebet. Nu har jeg aldrig haft en
fertil hankat så jeg vil ikke udtale mig i generelle vendinger om
ændringen i udlængsel, men Johan har faktisk altid være mere hjemme end
ude, da han var udekat, hvorimod Sofie meget gerne ville ud på egne
poter. Det sjove var så at da vi flyttede var hun ikke så vild efter at
komme ud og at gøre hende til indekat var overhovedet intet problem.
Det var da rigtigt godt at Buster kom hjem i et helt stykke og jeg
synes det er den rigtige belutning at få ham kastreret.

Kate

Fra : Eva

Dato : 21-07-02 12:01

Hej Helle
Der fik jeg svaret for hurtigt.
Tillykke med at han er tilbage.
Dejlige nyheder. Godt der ikke er sket ham noget.
Man føler sig simpelthen så lettet efter sådan en oplevelse ikke?
Sacha kom også af sig selv lige pludselig, så jeg håber det betyder at de er
glade for deres hjem.
Sådan har jeg i hvert fald valgt og opfatte det.
Endnu engang tillykke.
Hilsen Eva