Asus A7V333 fejl
Fra : Hörschgen

Dato : 20-07-02 21:20

Jeg har tidligere skrevet at der evt. var en fejl på dette MB. Nogle var
ikke helt enige i dette udsagn, og det lyder da også ganske utroligt.
Ikke desto mindre er det sandt. Der har været en sending af disse MB's, hvor
soklen er forkert, hvilket medfører denne overophedning.
Jeg byttede mit MB til et MSI KT3, hvorefter temp på min processor faldt 35
grader...
Shg.dk har konstateret en række af disse tilfælde. Jeg håber, at det kan
være til hjælp for personer, som skulle befinde sig i samme situation.

mvh

Mikkel

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-07-02 21:39

Det kan bekæftes for for tre uger siden byggede jeg en PC, med netop et ASUS
A7V333 motherboard. PC'en lukkede ned selv inde i BIOS opsætning. Fandt dog
aldrig ud af hvorfor for (også netop) shg.dk byttede gerne til et nyt
eksemplar og
systemet har kørt upåklageligt siden. (ikke ét ondt ord om shg.dk!)
-Thomas

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 21-07-02 00:08

testede sådan et kort for en månedstid siden, og jeg var så tilfreds at det
stadig sidder i, så ingen problemer her

Fra : Hörschgen

Dato : 21-07-02 00:48

Bare lige for at gøre det helt klart. Det drejer sig ikke om alle bundkort
af denne type, kun fra en hvis produktion, så bare rolig. Det var ikke for
at nedgøre Asus på nogen måde, blot for at hjælpe andre, som kunne have
problemer med for høj temp.
____________________

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-02 10:08

On Sat, 20 Jul 2002 22:19:30 +0200, "Hörschgen"
> [...]

>Shg.dk har konstateret en række af disse tilfælde. Jeg håber, at det kan
>være til hjælp for personer, som skulle befinde sig i samme situation.

Hvordan kan man se, om ens eget A7V333 er af den type der giver for
høj temp. Jeg synes i hvert fald mit giver for høj temp i forhold til
det gamle Abit jeg havde.

Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-07-02 14:13

"Peter" <anskjaer(a)omk.dk> wrote in message

> Hvordan kan man se, om ens eget A7V333 er af den type der giver for
> høj temp. Jeg synes i hvert fald mit giver for høj temp i forhold til
> det gamle Abit jeg havde.

Ja, det kunne være lækkert hvis i nævnte hvilke mboards der har dette
problem. Rev, version - anything...

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 21-07-02 16:50

> [...]
> Shg.dk har konstateret en række af disse tilfælde. Jeg håber, at det kan
> være til hjælp for personer, som skulle befinde sig i samme situation.

Jeg har muligvis det samme problem, med mit nye AMD system, har jeg
konstateret en temp på omkring
80 grader, i cpuen, efter ganske få minutter RTCW, med en xp 2000+ og
A7V333 bundkortet. Er sikker på
at jeg har monteret det korrekt (efter andet forsøg). Efter dette indlæg vil
jeg kontakte SHG og få byttet mit A7V333, muligvis til et epox EP-8K3A,
medmindre shg kan garantere at jeg ikke får endnu et kort med samme fejl,
det ville sq være irriterende, A7V333 er jo ellers et udemærket bundkort.
Tak for hjælpen, har længe gruplet over hvad der kunne være galt.

Mvh.

Kasper