Sorter efter sum af to felter...
Fra : Magnus

Dato : 21-07-02 05:53

Hvordan kan jeg i en tabel med tre kolloner hold, point1 og point 2 i mySQL
sortere efter summen af de to point felter (point1+point2).

SELECT hold, point1, point2 FROM Stillinger ORDER BY point1+point2

/Magnus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-07-02 20:55

On Sat, 20 Jul 2002 21:53:21 -0700, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>SELECT hold, point1, point2 FROM Stillinger ORDER BY point1+point2

Fx:

SELECT hold, point1, point2 (point1+point2) AS pointsum FROM
Stillinger ORDER BY pointsum

--
- Peter Brodersen

Fra : Magnus

Dato : 21-07-02 06:34

> SELECT hold, point1, point2 (point1+point2) AS pointsum FROM
> Stillinger ORDER BY pointsum
>
> --
Jeg har prøvet med denne men jeg får ikke vist nogle poster eller fejl...

SQL="SELECT sid, hold, point1, point2, (point1+point2) AS pointsum FROM
Stillinger ORDER BY pointsum"

Er der nogen der kan se hvorfor den ikke virker på min ASP-site...

/Magnus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-07-02 22:13

On Sat, 20 Jul 2002 22:33:58 -0700, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Jeg har prøvet med denne men jeg får ikke vist nogle poster eller fejl...
>
>SQL="SELECT sid, hold, point1, point2, (point1+point2) AS pointsum FROM
>Stillinger ORDER BY pointsum"

Kan du ikke køre den manuelt i en mysql-klient? Det gør det lidt
lettere at fejlfinde, fremfor at der både kan være fejl i mysql-delen
og i ASP-delen.

Alternativt må du prøve at se om du ikke kan finde passende kommandoer
til at outputte evt. mysql-fejl.

--
- Peter Brodersen