Hjælp ønskes....
Fra : Britta Madsen

Dato : 20-07-02 20:22

Hejsa...
Da vi har planer om at anskaffe os en god familiehund kunne vi godt tænke os
at læse noget om de forskellige hunde..........nogle af jer der har nogle
gode link til sider på internettet hvor vi kan læse det?
Eller hvis I er opdrætter af en god race, så fortælle os om denne?
På forhånd tak for hjælpen.....
M.v.h
Britta

Fra : Sander

Dato : 21-07-02 10:42

"Britta Madsen" <bm_tigerdyr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode link til sider på internettet hvor vi kan læse det?
> Eller hvis I er opdrætter af en god race, så fortælle os om denne?

Hej Britta !

Kan ikke lige på stående fod, finde nogen link, med racebeskrivelser, med
mindre man ved, hvad race, man går efter...
Det nærmeste jeg kunne komme, var dette link, som igen linker til kenneler,
indenfor racen:

http://www.jubii.dk/Fritid/Hobbyer/Dyr/Hunde/Hunderacer/

Ellers vil jeg foreslå en tur til boghandlen, hvor i kan købe F.eks.
Politikkens Hundebog eller lignende bog. Her skulle alle de forskellige
racer, være udførligt beskrevet. Vi gav vores hundebog væk, desværre. Kan
ikke helt huske det, men jeg mener, at det var Politikkens Hundebog. Den
kostede ca. 300 kr., for 7 - 8 år siden, men de penge, var godt givet ud. Du
kan også, som skrevet tidligere låne, på biblioteket.

Måske andre herinde, er bedre opdateret vedr. gode hunderacebøger og deres
titler / priser ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Martin

Dato : 21-07-02 16:17

Vi er ved at lave en side med alle hunderacer i Dk, men er langt fra færdig.
Siden hedder www.hundesiden.dk , har du nogle spørgsmål er du velkommen til
at skrive.

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 21-07-02 16:19

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> wrote in message news:<3d3a823f$0$80800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> kan også, som skrevet tidligere låne, på biblioteket.
>
> Måske andre herinde, er bedre opdateret vedr. gode hunderacebøger og deres

Hej!
I kan også kigge på dansk kennel klubs hjemmeside, hvor der er link
til forskellige specialklubber, hvor der som regel er en
racebeskrivelse og henvisninger til opdrættere.
Jeg mener hjemmeside hedder: www.dansk-kennel-klub.dk (tror jeg nok..)
Held og lykke med det. Jeg har et hundeleksikon, forfatteren hedder
vist Eva Marie Krämer, den har kostet ca. 180 kr.

Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-02 16:53

"Britta Madsen" <bm_tigerdyr@get2net.dk> writes:

> [...]
> gode link til sider på internettet hvor vi kan læse det?
> Eller hvis I er opdrætter af en god race, så fortælle os om denne?

Må jeg anbefale http://www.bibliotek.dk

Det er en hjemmeside der dækker alle folkebiblioteker i Danmark,
hvliket vil sige, at de bøger man finder der, kan bestille til
afhentning på alle folkebiblioteker i Danmark.

På forsiden søgte jeg på hunderacer som emne og fandt bla. Aschehougs
hundeleksikon, Hunde i farver og The ultimate encyclopeida of dogs,
dog breeds & dog care.

I GAD har de et stort udvalg af bøger om hunde og bøger er desværre
ikke billige, så jeg syntes at I skal låne dem først og finde ud af
hvilken bog der passer jer bedst før I køber den. I kan selvfølgelig
også bare nøjes med at bruge biblioteksbogen til at læse om alle
racerne.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 22-07-02 06:34

Hej

Hvad med at se på DKK's hjemmeside, hvor de har henvisning til steder
man kan komme på et mini kursus om ting man skal huske/vide før man
køber hund?
Her er linket; www.dansk-kennel-klub.dk - klik på sidste nyt og se
under "før du køber hund" - der kan man også få en masse oplysninger
om racer osv. - det er et kursus lavet i samarbejde med syrenes
beskyttelse, måske var det en ide??

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Dina Rasch

Dato : 22-07-02 13:04

jeg kan anbefale HUNDE LEKSIKON 350 HUNDERACER udgivet af Aschehoug Fakta.
skrevet af Eva-Maria Krämer i samarbejde med Dansk Kennel Klub. Bogens sider
er delt op med én hund pr. side, øverste halvdel er et billede af racen,
derefter er der lidt histore, karakteristika, pelspleje,størrelse og vægt og
hvilken specielklub man kan kontakte.
Der er alfabetisk oversigt, den er opdelt i størrelser med farvekoder
(mindste hunderacer først og størst til sidst) og arter( jagt, selskab osv.)

Dina