"Beregnet felt" - MySql.
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-07-02 18:34

Hej NG
Jeg har en database, hvor jeg bla. har et felt der hedder karakter.
Her smider folk en karakter ind mellem 1 og 10.
Nu har jeg prøvet trække et gennemsnit ud via php med antal af poster/sum af
karakter og oprundet til pænt tal.
Så langt så godt. Men nu skal jeg bruge gennemsnittet i et samlet udtræk med
flere poster. Og så ville
det være lettere et f.eks. hente et felt hedder hedder gennemsnit. I stedet
for at lave en beregning hver gang.
Kan jeg lave et "beregnet" felt i MYSql der laver en beregnng på Sum af
poster/sum af karakter oprundet ?
vh
thomas J.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 20-07-02 20:41

Thomas Jørgensen <tjodense@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Kan jeg lave et "beregnet" felt i MYSql der laver en beregnng på
> Sum af poster/sum af karakter oprundet ?
Hej thomas

Kan du ikke bare bruge aggregat funktionen avg i en forespørgsel:
SELECT student_name, AVG(test_score)
FROM student
GROUP BY student_name;
Ovenstående forespørgsel returnere studentens navn efterfulgt af den
gennemsnitlige karakter for studenten.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 21-07-02 00:05

he he ... du hedder ikke Mikkel helt uden grund hva' :)