Er der nogle popup-eksperter...?!?
Fra : MB

Dato : 20-07-02 15:49

Hey,

I Flash er det muligt at overstrege noget tekst og så angive en URL som
teksten skal linke til (f.eks http://www.xxxxxx.dk/xxx.html) Er det muligt
KUN at indsætte noget javascript i HTML-filen der linkes til så den åbnes
som et popup-vindue...??

Jeg er godt klar over at det nemt kan klares i Flash ved at indsætte
javascriptet i et actionscript på en knap, men det er ikke det jeg er ude
efter...

Nogen KLOGE hoveder...

Mvh

Martin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-07-02 16:35

"MB" <martin@brogaard.nu> wrote in message
> [...]
> KUN at indsætte noget javascript i HTML-filen der linkes til så den åbnes

Kan du ikke blot skrive:

javascript:window.open('','http://www.xxxxx.dk/xxx.html');

istedet for

http://www.xxxxxx.dk/xxx.html

--
Jakob Andersen

Fra : MB

Dato : 20-07-02 17:06

> Kan du ikke blot skrive:
>
> javascript:window.open('','http://www.xxxxx.dk/xxx.html');
>
> istedet for
>
> http://www.xxxxxx.dk/xxx.html

hmm, jeg har ledt lidt på nettet og ikke rigtig fundet noget der virker.
Hvis ovenstående virker, hvad skal jeg så indsætte i HTML-popup-filen, hvis
jeg ikke vil ha' andet end scrollbarer, bestemme størrelsen og
placeringen...?

Mvh

Martin

Fra : Anders

Dato : 22-07-02 08:00

> hmm, jeg har ledt lidt på nettet og ikke rigtig fundet noget der virker.

Jeg fandt lige den her generator, det kunne jo være den kunne hjælpe dig:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/popwin.htm

> Hvis ovenstående virker, hvad skal jeg så indsætte i HTML-popup-filen, hvis
> jeg ikke vil ha' andet end scrollbarer, bestemme størrelsen og
> placeringen...?

Det kan du i generatoren...

Hilsen Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk