slette en eller flere entries fra mysql me~
Fra : Brian Poulsen

Dato : 20-07-02 16:23

Hej NG.
Jeg er igang med at lave et weblog system, hvorfra man kan opdatere,
rette eller slette weblog entries/links/kommentarer osv.
PT bruger jeg den lette løsning ved at bruge <select> og derved vælge en
enty af gangen. Jeg synes dog ikke det ser så overskueligt ud som jeg
gerne vil have det. Her er hvad jeg vil.

Jeg vil lave en oversigt af de weblog entries fx der er. Hver entry har
et ID nummer som jeg vil tildele en checkbox. Og på den måde markere en
eller flere entries som jeg så kan slette.

Hvordan får man tildelt dem ID værdien ?
<input type="checkbox" name="deleteentry" value="<? $row["id"]; ?>"> ?

Jeg går ud fra at man skal smide dem ind i et array og så køre en loop
så den kører mysql querien for hver værdi af den markerede checkbox.

er der nogen der kan hjælpe mig ?

Brian Poulsen

Fra : Lars Petersen

Dato : 20-07-02 15:30

> [...]

> Jeg går ud fra at man skal smide dem ind i et array og så køre en loop
> så den kører mysql querien for hver værdi af den markerede checkbox.

if (is_array($_POST['deleteentry']))
{
$sql = 'DELETE FROM table WHERE id IN (' . $_POST['deleteentry'] . ')';
// execute sql here ;)
}

Er en måde at gøre det på ;)

--
-
Lars

Fra : Lars Petersen

Dato : 20-07-02 16:52

> $sql = 'DELETE FROM table WHERE id IN (' . $_POST['deleteentry'] .
')';

Rettes til:

$sql = 'DELETE FROM table WHERE id IN (' .
implode(',',$_POST['deleteentry']) . ')';

;) så det lige

--
-

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-07-02 00:21

"Lars Petersen" <lp@your-pants.coder.dk> wrote in news:MFf_8.25542
$Yf1.1108299@news010.worldonline.dk:

> $sql = 'DELETE FROM table WHERE id IN (' .
> implode(',',$_POST['deleteentry']) . ')';

Virker den dér IN (...) også i MySQL - bare sårn lige for en nysgerrigheds
skyld?

Mvh.
/Thomas

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-07-02 01:20

On Sun, 21 Jul 2002 01:20:32 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> Virker den dér IN (...) også i MySQL - bare sårn lige for en
> nysgerrigheds skyld?

Prøv at kigge i manualen. Den plejer at have en del gode svar på sådanne
spørgsmål :)

--
Christian Jørgensen | Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk |

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-07-02 04:22

http://www.mysql.com/doc/C/o/Comparison_Operators.html

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-07-02 21:03

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in news:ahd9d8$ec5$3
@dknews.tiscali.dk:

> http://www.mysql.com/doc/C/o/Comparison_Operators.html

Vi siger tak og undskylder for den dovenskab der afholdt os fra selv at
kigge i doc'en :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-07-02 22:44

On 22 Jul 2002 20:02:48 GMT, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

>Vi siger tak og undskylder for den dovenskab der afholdt os fra selv at
>kigge i doc'en :)

Når man er vant til php.net, ville det være synd at sige, at mysql's
website og dokumentation er simpel at finde rundt i. Deres
søgefunktioner er mildest talt håbløse, og typisk vil den overordnede
"search" være bedre end "MySQL Manual - Searchable, with user
comments".

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-07-02 12:55

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in news:ahhual$m1q$1
@dknews.tiscali.dk:

> N†r man er vant til php.net, ville det v‘re synd at sige, at mysql's
> website og dokumentation er simpel at finde rundt i.

Jeps - php.net sparker numse :)

Mvh.
/Thomas