Problemer med nyinstalleret Seagate HD
Fra : Bjarne

Dato : 20-07-02 11:16

Hej!

Jeg har netop købt en 80Gb Seagate HD. Pt. sidder den som primær slave og
min gamle HD sidder som primær master. På den måde fungere det hele fint!

Men målet var/er at Seagaten skal sidde som primær master og den gamle disk
som primær slave. Men når jeg ved hjælp af Seagates installationsprogram har
partioneret den nye disk og jeg skal skifte jumperne bag på diskene går det
galt.

Maskinen starter op, "løber" hukommelsen igennem, hvorefter billedet med
Awards systemkonfiguration kommer frem. Der kan jeg se, at jeg har et floppy
drev og så går den ellers i stå ved primær master HD, hvor der står LBA,
mode 4.... og så sker der ellers ikke mere!

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt? Jeg har opdateret bios´en
så den kan håndtere HD over 33Gb.

Min PC er en Pentium 2 / 233 Mhz processor og Win98.

På forhånd tak for hjælpen.

/Bjarne

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-07-02 18:22

"Bjarne" skre
> [...]
LBA,
> mode 4.... og så sker der ellers ikke mere!

Mit bud er at Windows ikke bryder sig om at ha' to
diske med aktiv partition i maskinen.
Du er muligvis nødt til at afbryde din nye disk internt, starte
op på en bootdiskette, køre fdisk på din gamle hd og
fjerne den aktive partition. Så skulle det gerne funke
bagefter. Husk lige at fdisk sletter alt...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Søren

Dato : 21-07-02 15:09

"Bjarne" <koncert1234@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> drev og så går den ellers i stå ved primær master HD, hvor der står LBA,
> mode 4.... og så sker der ellers ikke mere!

Prøv at sætte harddisken til Normal istedet for LBA !!!!

Søren.