Netværkskabel ikke tilsluttet !
Fra : Keld Sørensen

Dato : 20-07-02 08:37

Hvorfor får jeg periodisk denne meddelelse ved ikonnet i systray ?

Jeg har isoleret det til, at det har noget med en bestemt computer at gøre.

Kan der være noget i opsætningen, som gør det ?

Har nogen nogle ideer ?

Keld Sørensen
Danmark

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-07-02 19:17

"Keld Sørensen" <KS@KS-DATA.DK> skrev:
> Hvorfor får jeg periodisk denne meddelelse ved ikonnet
> i systray?

Det er muligvis fordi andre enheder bruger samme IRQ,
prøv at ændre iRQ for netkortet eller flyt det hen i en
anden slot.
Normalt er vist IRQ 9.

Mvh.
Mikael

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-02 19:39

Den Sun, 21 Jul 2002 20:16:42 +0200 skrev Mikael Nørrelund Andersen:

>Det er muligvis fordi andre enheder bruger samme IRQ,
>prøv at ændre iRQ for netkortet eller flyt det hen i en
>anden slot.
>Normalt er vist IRQ 9.

Det mest normale med ISA netkort er IRQ 10, og PCI-kort kræver ikke
at have en IRQ for sig selv. (Jeg har 6 enheder på IRQ 9: ACPI, lydkort,
netkort, SCSI-controller, USB og grafikkort)

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 25-07-02 22:55

> [...]
> at have en IRQ for sig selv. (Jeg har 6 enheder på IRQ 9: ACPI, lydkort,
> netkort, SCSI-controller, USB og grafikkort)

Hvis jeg ikke husker meget galt benytter ACPI controlleren IRQ 9
(forskelligt fra PC til PC vel og mærke) - når du checker opsætningen i
Windows -ser det ud- som om alle enheder benytter IRQ 9 - i praksis tror jeg
nu næppe det vil fungere særlig godt.

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-02 11:25

Den Thu, 25 Jul 2002 23:55:16 +0200 skrev Uffe S. Callesen:

> [...]
>Windows -ser det ud- som om alle enheder benytter IRQ 9 - i praksis tror jeg

Nu kører jeg ikke lige windows, men det kører faktisk uden problemer,
og grunden til at alt PCI er samlet på IRQ 9, er at alle andre IRQ'er
er optaget af ISA-kort.

og PCI er lavet til at kunne share IRQ'erne, så det skal virke.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : TheZub

Dato : 24-07-02 16:48

det kan også være at et af stikkene på kablet et løst, eller en af de små
ledere i kablet er knækket, husk, netværkskabler må ikke lave skarpe knæk
rundt om hjørner det gør at de små ledere hurtigere bliver møre og knækker

Jacob
thezub@thezub.dk