Automatisk ftp via cron ??
Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-07-02 07:43

Hej!

Jeg har lavet et par scripts, som anvender ftp - og de køres via cron
(og det skulle gerne være med root som user). I script'ene anvendes
også ftp kommandoen, og til dette formål har jeg lavet en .netrc i
/root - som så gerne skulle klare automatisk login etc... Men af en
eller anden grund bliver .nerrc filen ikke anvendt ?? Skyldes det, at
script'ene ikke bliver kørt som root ??

Min /etc/crontab har:

04 2 * * * root /usr/local/uvscan/update.sh >/dev/null 2>/dev/null

hvor min /root/.netrc siger:

machine ftp.nai.com
login anonymous
password dat-update@domain.dk
macdef init
cd pub/antivirus/datfiles/4.x
bin
prompt
lcd /tmp/dat-updates
mget dat-*.tar
close
bye

Kører jeg scriptet i en shell når jeg er logget ind som root er der
ingen problemer.... men køres det via cron ser det ikke ud til, at
ftp-kommandoen går godt....

Nogle hints ?

/Brian

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-02 08:33

Den Sat, 20 Jul 2002 08:42:46 +0200 skrev Brian Ipsen:
> [...]
>
>Kører jeg scriptet i en shell når jeg er logget ind som root er der
>ingen problemer.... men køres det via cron ser det ikke ud til, at

De færreste ftp-programmer virker uden en tty. Prøv i stedet en
kommando-linie ftp, fx. wget eller curl (så slipper du også for at
blande .netrc ind i det).

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-07-02 21:23

On Sat, 20 Jul 2002 07:32:51 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>De færreste ftp-programmer virker uden en tty. Prøv i stedet en
>kommando-linie ftp, fx. wget eller curl (så slipper du også for at
>blande .netrc ind i det).

curl og wget løste problmerne.... takker

/Brian