/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
TV-Out
Fra : Thomas Jensen


Dato : 20-07-02 07:23

har et Geforce4 grafikkort med TV-out, men har endnu ikke haft
gavn af denne mulighed. Jeg har rodet lidt med nView (noget nvidia
software) hvor kun "Standard (nView deaktiveret)" kan vælges -
så altså "Klon", "Vandret vidde" og "Lodret vidde" mulighederne
er utilgængelige. Imidlertid mener jeg at nView er aktiveret.
"Registrer skærme" sker der heller ikke noget ved.

Nogen der har nogle idéer?

Tak,
Thomas




 
 
Herbert (20-07-2002)
Kommentar
Fra : Herbert


Dato : 20-07-02 10:24

> har et Geforce4 grafikkort med TV-out, men har endnu ikke haft
> gavn af denne mulighed. Jeg har rodet lidt med nView (noget nvidia
> software) hvor kun "Standard (nView deaktiveret)" kan vælges -
> så altså "Klon", "Vandret vidde" og "Lodret vidde" mulighederne
> er utilgængelige. Imidlertid mener jeg at nView er aktiveret.
> "Registrer skærme" sker der heller ikke noget ved.
>
> Nogen der har nogle idéer?
>
> Tak,
> Thomas

Hey Thomas.

Prøv at sæt TV'et til før du roder med "Klone" indstillingerne. Det virket
for mig.

7Erik



Ukendt (20-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-02 23:24

> Prøv at sæt TV'et til før du roder med "Klone" indstillingerne. Det virket
> for mig.

Korrekt. Sørg for at tænde for video'en/tv'et først og at scartstik er sat
i - samt sat til "indgående" hvis det er et scartstik der har den
mulighed... Kortet skal altså kunne "se" at der er hul igennem...

Mvh
Allan Rasmussen



Thomas Jensen (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-07-02 10:03

"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> wrote in message
news:3d39e2af$0$54752$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Prøv at sæt TV'et til før du roder med "Klone" indstillingerne. Det
virket
> > for mig.
>
> Korrekt. Sørg for at tænde for video'en/tv'et først og at scartstik er sat
> i - samt sat til "indgående" hvis det er et scartstik der har den
> mulighed... Kortet skal altså kunne "se" at der er hul igennem...
>
> Mvh
> Allan Rasmussen
>
>

jeg anvender et almindeligt antennekabel direkte mellem PCen og TVet.
Skulle det ikke være ok? Fjernsynet er tændt, men alligevel kan PCen
ikke se hullet..
-Thomas



Ukendt (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-02 10:18

> > Korrekt. Sørg for at tænde for video'en/tv'et først og at scartstik er
sat
> > i - samt sat til "indgående" hvis det er et scartstik der har den
> > mulighed... Kortet skal altså kunne "se" at der er hul igennem...
> >
> > Mvh
> > Allan Rasmussen
> >
> >
>
> jeg anvender et almindeligt antennekabel direkte mellem PCen og TVet.
> Skulle det ikke være ok? Fjernsynet er tændt, men alligevel kan PCen
> ikke se hullet..
> -Thomas

Hmnn! Almindeligt antennekabel? - Mit gamle Geforce2 kort har "kun" alm.
TV-out (lille gult stik) og S-VHS ud fra kortet. Det var mærkeligt. Der
bliver jeg nødt til at give fortabt... :-|

Allan



Thomas Jensen (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-07-02 10:31


"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> wrote in message
news:3d3a7bd1$0$80813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmnn! Almindeligt antennekabel? - Mit gamle Geforce2 kort har "kun" alm.
> TV-out (lille gult stik) og S-VHS ud fra kortet. Det var mærkeligt. Der
> bliver jeg nødt til at give fortabt... :-|
>
> Allan
>
>

Jamen det er da måske S-VHS udgangen jeg skal bruge så.
Men der ér faktisk et alm antennestik. I den mikroskopiske
"quick start manual" der fulgte med står "Composite (RCA) input".
Ved S-VHS stikket står "Video input". Ja, godt nok står "input",
men her er tale om output da kortet ikke understøtter tv-in.
Mon ikke jeg så skal investere i et S-VHS kabel...



Lars Ladingkaer (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 21-07-02 11:21

"Thomas Jensen" skrev:

> Jamen det er da måske S-VHS udgangen jeg skal bruge så.

Det ville være ulige meget nemmere at hjælpe, hvis du afslørede f.eks.
hvilket kort det er: Fabrikat+Model. Indtil da er det jo rent gætværk hvad
der sidder på kortet af ind- og udgange.

Men har du været forbi fabrikantens hjemmeside, for at se om der skulle være
udgivet en bedre manual ?

Mvh, Lars



Thomas Jensen (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-07-02 15:04


"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkx> wrote in message
news:3d3a8b26$0$16813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Thomas Jensen" skrev:
>
> > Jamen det er da måske S-VHS udgangen jeg skal bruge så.
>
> Det ville være ulige meget nemmere at hjælpe, hvis du afslørede f.eks.
> hvilket kort det er: Fabrikat+Model. Indtil da er det jo rent gætværk hvad
> der sidder på kortet af ind- og udgange.
>

ASUS V8440-DT Geforce4 ti4400 128 MB.



Lars Ladingkaer (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 21-07-02 21:12

"Thomas Jensen" skrev:

> ASUS V8440-DT Geforce4 ti4400 128 MB.

Ja, det er godt nok lidt småt med dokumentationen.

At dømme efter billederne på Asus' hjemmeside, så sidder der kun et SVHS
stik på selve kortet og der medfølger en adapter til phono-stik (RCA) ?

Ud fra den sparsomme dokumentation ser der ud til at du kan hente tv-out på
følgende måder:

Phono-stik (RCA):
Signalet fra dette stik putter du ind i dit TV's videoindgang (ikke
antenne-indgangen!). Videoindgang er enten samme stiktype i TV'et, eller
Scart (det store sorte stik med de mange ben som sidder i næsten alle TV og
Video'er). For at bruge scart-indgangen på TV'et skal du have en
adapter-ledning, med scart i den ene ende og video-input (til TV'et) som
phono-stik (RCA) i den anden ende. Denne type kabler har typisk 6
phono-stik, til video-in, video-out, audio L+R in samt audio L+R out.

SVHS:
Kræver et SVHS kabel til dit TV, samt at dit TV understøtter SVHS-input.

I begge tilfælde er det kun video der overføres. Lyden skal du formentlig
fiske på udgangen af dit lydkort.

Spørg bare løs hvis der lyder lidt krypisk

Mvh, Lars



Ukendt (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-02 00:40

> SVHS:
> Kræver et SVHS kabel til dit TV, samt at dit TV understøtter SVHS-input.
>
> I begge tilfælde er det kun video der overføres. Lyden skal du formentlig
> fiske på udgangen af dit lydkort.

Køb dig et kabel med scart i den ene ende - og S-VHS samt jack-stik i den
anden ende... På den måde kan du få stoppet både billede (SVHS) og lyd
(jackstikket i lydkortet) ind i scartstikket - og dermed ind i
videoen/tv'et...

Mvh
Allan Rasmussen

P.S.
Evt. få det lavet hos en elektronikbutik. Jeg fik mit lavet hos Scantronic i
Svendborg. Med guldstik - 200,- kr incl. 10 meter ledning...



Lars Ladingkaer (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 22-07-02 00:54

"Allan Rasmussen" skrev:

> Køb dig et kabel med scart i den ene ende - og S-VHS
> samt jack-stik i den anden ende... På den måde kan du
> få stoppet både billede (SVHS) og lyd (jackstikket i
> lydkortet) ind i scartstikket - og dermed ind i
> videoen/tv'et...

Ja, men stadig: Det kræver at tv'et understøtter SVHS input !

At TV'et har et scart-stik betyder ikke at et kabel imellem SVHS-Scart vil
virke. TV'et skal stadig kunne tage SVHS input via Scart før at det virker
(kan mange nyere tv - men indersøg det for en sikkerheds skyld via TV'ets
manual). En almindelig VHS video kan ikke tage SVHS input - der skal man
investere i en SVHS video.

Mvh, Lars



Ukendt (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-02 10:57

> Ja, men stadig: Det kræver at tv'et understøtter SVHS input !

Nixen! Mit gamle 14" fra min konfirmation - kan bruges!

> At TV'et har et scart-stik betyder ikke at et kabel imellem SVHS-Scart vil
> virke. TV'et skal stadig kunne tage SVHS input via Scart før at det virker
> (kan mange nyere tv - men indersøg det for en sikkerheds skyld via TV'ets
> manual). En almindelig VHS video kan ikke tage SVHS input - der skal man
> investere i en SVHS video.

Løgn!
Min video er ikke en SVHS... Den hiver fint trafikken fra mit grafikkort's
SVHS udgang...
Så du har altså ikke prøvet det.

Mvh
Allan Rasmussen



Ukendt (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-02 12:04

> Mon ikke jeg så skal investere i et S-VHS kabel...

Det vil jeg anbefale dig! Det giver ulige et noget bedre billede.

Mvh
Allan Rasmussen
(der ofte ser DivX film på mit 28" TV - samt optager over på video - til
kammerater - samt brænder VCD'er til ditto)




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste