Ny pc? Bundkort + CPU spørsmål!
Fra : Clemmensen

Dato : 20-07-02 02:08

Hejsa gruppe :)

Jeg skal bestille en ny pc (løsdele som en prof. samler for mig) i næste
uge,
men jeg er lidt i tvivl om hvilket bundkort og processor jeg skal vælge!
Jeg tænker lidt på prisen... jeg vil gerne have en AMD Athlon 1900 cpu,
eller
en tilsvarende (socket A) processor, men jeg er i tvivl om jeg skal vælge et
Asus eller et af de billigere Soltec bundkort!

- håber I har nogle gode forslag til sammensætninger, eller erfaringer
med hvad der er godt og skidt :)

Venlig hilsen Helle

Fra : the CURE

Dato : 20-07-02 07:48

> [...]
> Asus eller et af de billigere Soltec bundkort!
>
> - håber I har nogle gode forslag til sammensætninger, eller erfaringer

Halløjsa!

Der er ingen tvivl om, at ASUS har et bedre "navn" en Soltek (.. måske fordi
Soltek har noget, der ligner et nazitegn på fronten af deres
bundkortsæsker???) .. derfor er det oxo et dyrere mærke. Om det så oxo er et
bedre bundkort; tjaaa .... smag og behag, tror jeg :)

Nå, men jeg kører selv med et fra Soltek (75KAV) .. og i den sidder en AMD
Thunderbird 1.2 GHz .. ydermere har jeg 512 MB RAM i .. og Windows XP PRO
(DK) .... det er bare noget, der rykker =)

Det kører rigtig, rigtig godt hos mig ... bare husk en 300W strømforsyning
oxo, når du er igang med at bestille!

Da jeg lod FID (Frequency ID) autodetektere min processor, fandt den KUN en
900 MHz, men det afhjalp jeg ved at sætte DIP-switch'ene på Switch2 rigtigt
... det er bundkortets multiplier :)
HUSK : Hvis du bruger Switch2, skal JP17-jumper sættes til Switch2-styring
... og IKKE autodetektering :)

... ååh, jo .. når du bruger JP17 lyser den røde diode tættest på. Det
betyder IKKE, at dit bundkort er ved at futte af *G* Det betyder blot, at
JP17 er aktiveret :)

Good luck .. it's a great adventure .. upgrading a computer =)

the CURE

..: Bill Gates says, you can't crack Windows XP. I say .. reeaally? :.

Fra : Jackie

Dato : 20-07-02 10:23

"Clemmensen" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Asus eller et af de billigere Soltec bundkort!
>
> - håber I har nogle gode forslag til sammensætninger, eller erfaringer

HVis du vil have kvalitet så skulle de nye Soyo Bundkort være helt på
toppen. Alle komponenter som bruges til Soyo bundkort er kvalitet, hvorimod
nogle af de lidt billigere bundkort bliver lavet med komponenter af noget
ringere kvalitet.

Personligt synes jeg det er synd at spare på motherboardet, så hvis valget
står mellem Asus og Soltek, ville jeg nok vælge Asus motherboardet.

Ved godt at der mange der har gode erfaringer med de "billige" bundkort, men
har desuden også set hvor mange af de "billige" bundkort der sendes retur
pga. defekt o. lign.

Håber det hjalp lidt på vej
Jackie

Fra : Cleaner

Dato : 20-07-02 11:59

On Sat, 20 Jul 2002 03:08:25 +0200, "Clemmensen"
> [...]

>Asus eller et af de billigere Soltec bundkort!
>
>- håber I har nogle gode forslag til sammensætninger, eller erfaringer

Hej

Hvis jeg var dig ville jeg vælge et Asus A7V333. Læs denne artikel:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/16/2536015

Cleaner

Fra : Mogens Laursen

Dato : 20-07-02 12:35

Jeg har selv lige købt en Amp 1800xp og et Soltek 75Kav. Det kører fint og
bundkortet virker meget stabilt.
Det skal dog siges at jeg fik leveret 3 defekte bundkort før jeg fik et der
virkede !!
Både på Edbpriser.dk samt i dk.forbruger har jeg læst om folk der havde de
samme problemer.

Mit indtryk er at når et Soltek kort virker, så er det også uden problemer,
men det kan godt tage sin tid at få et.

Mit råd er at købe Asus kortet, så ved man da at man købt noget ordentligt
kram.

Mogens

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 20-07-02 12:42

Hej

Prøv at kigge på www.hardinfo.dk, her roser de soltek.
Jeg ville selv vælge en 1800+ CPU for den er ca. 300 kr billigere end 1900+.

Hilsen Martin

Fra : Clemmensen

Dato : 20-07-02 12:57

Hej...

Tak for jeres svar!
Jeg tror jeg sætter pengene i et Asus motherboard, så :)

V.H. Helle