|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | "Ukendt filformat" på wap.tv2.dk Fra : Thomas Mouritsen
 | 
 Dato :  19-07-02 23:32
 | 
 |  | Jeg kan åbne wap.tv2.dk på min Nokia 5210, men hvis jeg forsøger at åbne
 siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
 
 Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?
 
 Thomas
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Mouritsen (20-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Mouritsen
 | 
 Dato :  20-07-02 09:23
 | 
 |  | Er der virkeligt ingen som ved, hvad nedenstående kan skyldes !?
 
 
 "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:aha428$rmf$1@sunsite.dk...
 > Jeg kan åbne wap.tv2.dk på min Nokia 5210, men hvis jeg forsøger at åbne
 > siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
 >
 > Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?
 >
 > Thomas
 >
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael (20-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael
 | 
 Dato :  20-07-02 18:09
 | 
 |  | Det kunne jo være at du skulle skrive et andet tidspunkt på døgnet. Du
 skriver halv et og forventer svar inden tyve minutter over ti.
 
 
 "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
 news:ahb6ng$rm2$1@sunsite.dk...
 > Er der virkeligt ingen som ved, hvad nedenstående kan skyldes !?
 >
 >
 > "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
 > news:aha428$rmf$1@sunsite.dk...
 > > Jeg kan åbne wap.tv2.dk på min Nokia 5210, men hvis jeg forsøger at åbne
 > > siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
 > >
 > > Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?
 > >
 > > Thomas
 > >
 > >
 > >
 > >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Thomas Mouritsen (20-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Mouritsen
 | 
 Dato :  20-07-02 20:03
 | 
 |  | 
 "Michael" <michael@sasligaen.net> skrev i en meddelelse
 news:3d39994a$0$16825$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Det kunne jo være at du skulle skrive et andet tidspunkt på døgnet. Du
 > skriver halv et og forventer svar inden tyve minutter over ti.
 
 Jo. Jeg var vist lidt forhastet, med mit ønske om svar.
 
 Jeg beklager.
 
 Thomas
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Rongsted (20-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Rongsted
 | 
 Dato :  20-07-02 22:05
 | 
 |  | "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote:
 
 >Jeg kan åbne wap.tv2.dk på min Nokia 5210, men hvis jeg forsøger at åbne
 >siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
 >
 >Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?
 
 Hvilken operatør bruger du? Jeg har problemer med TV2 via Orange. Det
 kører fint med TDC.
 
 Når du bruger wap fra mobilen, snakker telefonen med en wap-gateway, som
 henter siderne fra web serveren med http protokollen - ligesom en alm
 browser. I http protokollen er der en mime-type for hver side. Hvis
 wap-gateway'en  ikke genkender mime-typen får man en fejlmeddelse som
 din. Det kan enten være fordi den er sat forkert op, eller fordi
 web-serveren sender en forkert mime-type.
 
 Jeg har kontaktet kundeservice hos Orange den 9/7 via e-mail. Det eneste
 jeg fik tilbage var, at de skulle bruge mit telefonnr, kundenr eller en
 eller anden orange-kode før de kunne se på opgaven! De fik telefonnr
 dagen efter. Jeg rykkede dem for svar fredag, da jeg endnu ikke har hørt
 noget fra dem.
 
 Peter
 
 
 |  |  | 
  Thomas Mouritsen (20-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Mouritsen
 | 
 Dato :  20-07-02 23:25
 | 
 |  | 
 "Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d39cd88.1682459388@news.tiscali.dk...
 
 > Hvilken operatør bruger du? Jeg har problemer med TV2 via Orange. Det
 > kører fint med TDC.
 
 Jeg har osse selv Orange, så det er sikkert derfor jeg osse har problemer
 med TV2.
 
 Mine andre wap services virker fint ; Kun TV2 er der problemer med.
 
 
 
 > Jeg har kontaktet kundeservice hos Orange den 9/7 via e-mail. Det eneste
 > jeg fik tilbage var, at de skulle bruge mit telefonnr, kundenr eller en
 > eller anden orange-kode før de kunne se på opgaven! De fik telefonnr
 > dagen efter. Jeg rykkede dem for svar fredag, da jeg endnu ikke har hørt
 > noget fra dem.
 
 Tror lige jeg vil prøve at kontakte Orange's kundeservice osse, og se om det
 hjælper.
 
 Mvh. Thomas
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Peter Rongsted (20-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Rongsted
 | 
 Dato :  20-07-02 22:42
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote:
 [klip]
 >> Jeg har kontaktet kundeservice hos Orange den 9/7 via e-mail. Det eneste
 >> jeg fik tilbage var, at de skulle bruge mit telefonnr, kundenr eller en
 >> eller anden orange-kode før de kunne se på opgaven! De fik telefonnr
 >> dagen efter. Jeg rykkede dem for svar fredag, da jeg endnu ikke har hørt
 >> noget fra dem.
 >
 >Tror lige jeg vil prøve at kontakte Orange's kundeservice osse, og se om det
 >hjælper.
 Gør endelig det. Jeg vil prøve at kontakte TV2. Det kunne jo være hos
 dem fejlen ligger. Ellers sender jeg en e-mail til deres
 kundeservicedirektør. Jeg har arbejdet sammen med ham for nogle år
 siden. Han plejer at kunne sætte lidt fut i sagerne      Peter
            
             |  |  | 
  Kenneth S (22-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth S
 | 
 Dato :  22-07-02 18:12
 | 
 |  | 
 "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
 news:aha428$rmf$1@sunsite.dk...
 > Jeg kan åbne wap.tv2.dk på min Nokia 5210, men hvis jeg forsøger at åbne
 > siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
 >
 > Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?
 >
 > Thomas
 >
 
 Wap.tv2.dk bruger 1372 sourcekode karakterer på forsiden, som er noget i
 overkanten, og det kan være din mobil ikke kan håndtere en sådan mængde.
 Nokia er ikke så stærke på det område, selv ikke de nyeste, det klarer
 Ericsson noget bedre.
 
 Selvom fejlmeddelsen er misvisende, er det en generel politik fra
 mobilfabrikanterne ikke at komme med fejlmeddelelser som nedgører telefonen
 i forhold til konkurrenternes modeller, såsom "intern skærmhukommelse for
 lille til content".
 
 Kenneth
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Rongsted (23-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Rongsted
 | 
 Dato :  23-07-02 11:56
 | 
 |  | "Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote:
 
 [snip]
 >Wap.tv2.dk bruger 1372 sourcekode karakterer på forsiden, som er noget i
 >overkanten, og det kan være din mobil ikke kan håndtere en sådan mængde.
 >Nokia er ikke så stærke på det område, selv ikke de nyeste, det klarer
 >Ericsson noget bedre.
 >
 >Selvom fejlmeddelsen er misvisende, er det en generel politik fra
 >mobilfabrikanterne ikke at komme med fejlmeddelelser som nedgører telefonen
 >i forhold til konkurrenternes modeller, såsom "intern skærmhukommelse for
 >lille til content".
 
 Jeg tror ikke det er problemet. Med min T68 (R2E006) kan jeg godt
 modtage forsiden. Det er først når jeg går videre fx til nyheder jeg får
 meddelsen: "Der er noget i vejen med den side, du prøvede at åbne. Vælg
 en anden link." Det er en intetsigende fejlmeddelse, men i det mindste
 ikke bare en dårlig oversættelse - den engelske er lige så ringe.
 
 Peter
 
 
 |  |  | 
   Kenneth S (23-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth S
 | 
 Dato :  23-07-02 13:27
 | 
 |  | 
 "Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> wrote in message
 news:3d3d3499.1905453006@news.tiscali.dk...
 > "Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote:
 >
 > [snip]
 > >Wap.tv2.dk bruger 1372 sourcekode karakterer på forsiden, som er noget i
 > >overkanten, og det kan være din mobil ikke kan håndtere en sådan mængde.
 > >Nokia er ikke så stærke på det område, selv ikke de nyeste, det klarer
 > >Ericsson noget bedre.
 > >
 > >Selvom fejlmeddelsen er misvisende, er det en generel politik fra
 > >mobilfabrikanterne ikke at komme med fejlmeddelelser som nedgører
 telefonen
 > >i forhold til konkurrenternes modeller, såsom "intern skærmhukommelse for
 > >lille til content".
 >
 > Jeg tror ikke det er problemet. Med min T68 (R2E006) kan jeg godt
 > modtage forsiden. Det er først når jeg går videre fx til nyheder jeg får
 > meddelsen: "Der er noget i vejen med den side, du prøvede at åbne. Vælg
 > en anden link." Det er en intetsigende fejlmeddelse, men i det mindste
 > ikke bare en dårlig oversættelse - den engelske er lige så ringe.
 >
 
 Jeg tror nu stadig problemet er Tv2's størrelsesukritiske wap-oversættelse
 der er skyld i misæren.
 
 Din T68'er kan klare mere, men de 1974 karakterer der befinder sig på
 nyhedssiden, er åbenbart for meget, selv for den.
 
 Hvis du vælger f.eks 850 Økonomi, kan du måske lige klare den.. hvorimod
 hvis du vælger 750 SMS, så er den gal igen.
 
 Kenneth
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Peter Rongsted (24-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Rongsted
 | 
 Dato :  24-07-02 18:32
 | 
 |  | "Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote:
 
 [klip]
 >Jeg tror nu stadig problemet er Tv2's størrelsesukritiske wap-oversættelse
 >der er skyld i misæren.
 >
 >Din T68'er kan klare mere, men de 1974 karakterer der befinder sig på
 >nyhedssiden, er åbenbart for meget, selv for den.
 >
 >Hvis du vælger f.eks 850 Økonomi, kan du måske lige klare den.. hvorimod
 >hvis du vælger 750 SMS, så er den gal igen.
 
 Det tror jeg ikke. Som jeg skrev andet sted i tråden kører det fint via
 TDC's net. Så problemet er nok i Oranges gateway.
 
 Peter
 
 
 |  |  | 
     Kenneth S (25-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth S
 | 
 Dato :  25-07-02 08:53
 | 
 |  | >
 > Det tror jeg ikke. Som jeg skrev andet sted i tråden kører det fint via
 > TDC's net. Så problemet er nok i Oranges gateway.
 >
 > Peter
 
 Ups, det havde jeg overset, sorry..
 
 Det er blot den samme fejlmeddelse (med variationer) jeg får på mange af
 mine telefoner, når min beskedne applikation producerer for mange tegn.
 
 Kenneth
 wap.krak.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Rongsted (29-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Rongsted
 | 
 Dato :  29-07-02 12:02
 | 
 |  | "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote:
 
 >Jeg kan åbne wap.tv2.dk på min Nokia 5210, men hvis jeg forsøger at åbne
 >siderne derinde, får jeg bare beskeden "ukendt filformat".
 >
 >Nogen der ved hvad det betyder, og hvordan det kan løses ?
 
 Nu har jeg endelig fået svar fra Orange. De siger, at fejlen ligger hos
 dem, og at de arbejder på sagen.
 
 Peter
 
 
 |  |  | 
 |  |