Langsom opdatering fra den ene computer ..~
Fra : CopyCat

Dato : 19-07-02 23:31

Hejsa .,

Jeg har 2 computere der sidder på net, den ene en
1,2 Ghz T-bird med 3com 10/100 Mbit, Win2K den anden en
P3-600 med 3com 10/100 Mbit, Win98Se og de kører begge over min
3com 10/100 Switch.

Begge netkort køre 100 Mbit Fuld Duplex og med en DownPullRate på 64 ..

Når jeg bruger stifinderen til at kigge på de delte mapper, på henholdsvis
den ene og den anden maskine, har jeg lagt mærke til at når jeg kigge fra
T-bird til P3, går der urimeligt lang tid for at hente mappe strukturen ,,
hvis jeg kigger den anden vej P3 til T-bird , er der ingen vente tid ...

Når man har browset et par mapper på P3'en, så er mappe strukturen læst ind
på og man kan igen browse uden ventetid

Hvis jeg kopierer filer fra min P3 til T-bird kan jeg overføre med cirka 3½
Mb/sec .. den anden vej T-bird til P3 kan den rykke 8½ Mb/sec ..

Nogen gode forslag til hvad der kan være løsningen på mit problem ?

~~Frank .,

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 20-07-02 04:46

> Nogen gode forslag til hvad der kan være løsningen på mit problem ?

Min erfaring siger mig at win2k/Xp er ringe til at kommunikere med 98
maskiner. Jeg har selv haft en del problemer med det, som blev løst da der
komme samme OS på begge.

Andreas Jeppesen

Fra : CopyCat

Dato : 20-07-02 20:40

> Min erfaring siger mig at win2k/Xp er ringe til at kommunikere med 98
> maskiner. Jeg har selv haft en del problemer med det, som blev løst da der
> komme samme OS på begge.

Det lyder vel meget rimeligt ., det skal komme an på en prøve, jeg har
lusket rundt om den varme grød i nogen tid ., men ved ikke helt om maskinen
kan bære en win2k ...

~~Frank.,

Fra : CopyCat

Dato : 21-07-02 20:34

> Det lyder vel meget rimeligt ., det skal komme an på en prøve, jeg har
> lusket rundt om den varme grød i nogen tid ., men ved ikke helt om
maskinen
> kan bære en win2k ...

Det kan den godt .. nu kører begge maskiner med Win2k .. og der er ingen
problemer med langsom opdatering af mappestrukturen ...

Tak for det Andreas ..

~~Frank .,

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 23-07-02 06:02

> Det kan den godt .. nu kører begge maskiner med Win2k .. og der er ingen
> problemer med langsom opdatering af mappestrukturen ...
>
> Tak for det Andreas ..
>
> ~~Frank .,

Det var så lidt :)

Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-02 06:44

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mb/sec .. den anden vej T-bird til P3 kan den rykke 8½ Mb/sec ..
>
> Nogen gode forslag til hvad der kan være løsningen på mit problem ?

Du bør lade switchen vælge hastighed og full/half duplex. Netkortene bør stå
til auto detect.

Claus

Fra : CopyCat

Dato : 20-07-02 20:38

> Du bør lade switchen vælge hastighed og full/half duplex. Netkortene bør
stå
> til auto detect.

Og det tror du at der er grunden til problemet med at min Win2k er langsom
om at hente menu strukturen på den anden computer ? .. ???

Eller er det bare et godt råd ?

~~Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-02 22:47

Den Sat, 20 Jul 2002 21:38:04 +0200 skrev CopyCat:

>stå
>>
>Og det tror du at der er grunden til problemet med at min Win2k er langsom
>om at hente menu strukturen på den anden computer ? .. ???
>
>Eller er det bare et godt råd ?

Hvis de ikke er enige om half/full duplex, vil der komme en forfærdelig
masse kollisioner, hver gang der er meget trafik, og det vil trække
hastigheden meget ned, da alle pakkerne skal sendes igen, og det så
resulterer i nye kollisioner.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-07-02 14:06

CopyCat wrote:

> Begge netkort køre 100 Mbit Fuld Duplex og med en DownPullRate på 64 ..

Øh, hvad er DownPullRate?

/Rasmus

Vampires are not visible in mirrors, which explains why they are often
backed over in parking lots.

Fra : CopyCat

Dato : 20-07-02 20:36

> Øh, hvad er DownPullRate?

Hmm ., lidt forkert den skulle have hedder "Down Poll Rate" det er bare mig
der ikke kan stave ..
men, det er vist det de andre kalder for "Recive Buffer" .. men hos 3com
hedder det altså "down poll rate" ..

~~Frank .,