Mere aircondition i Pc'en. (fulltower)
Fra : Michael Westi

Dato : 19-07-02 23:17

I forbindelse med et tidligere indslag fra idag om dette, har jeg også et
par spørgsmål.

Har anskaffet et fulltower.
Jeg har mulighed for 3 blæsere
De 2 kører med 1500 rpm(Pabst)
Den tredie kører med 2600rpm.(No-name)

Placeringsmuligheder: I bunden i front, + 2 på bagsiden over og under
strømforsyning.

For ikke at danne undertryk(som Madsen skriver om), skal jeg så lade de 2
Pabst blæse ind, og lade noname hive det ud?
Og hvad er den mest optimale placering af disse blæserne i et fulltower med
hensyn til ind/udsugning?

Mvh Michael

Fra : Mogens

Dato : 20-07-02 00:09

On Sat, 20 Jul 2002 00:17:23 +0200, "Michael Westi"
<michael.westi@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Pabst blæse ind, og lade noname hive det ud?
>Og hvad er den mest optimale placering af disse blæserne i et fulltower med

Luft ind nederst i fronten og ud øverst bagtil.
( evt også udblæs lige bag CPU'en hvis det er muligt )
Varm luft vil jo opad, så termikken hjælper selv lidt til
når du gør det på den måde.

Og husk nu en eller anden form for filter på indsugningen

mvh Mogens

Fra : Mogens Laursen

Dato : 20-07-02 12:38

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse >
> Og husk nu en eller anden form for filter på indsugningen
>
> mvh Mogens

Kan du anbefale et bestemt filtermateriale, og evt. en forhandler?

Mogens(2)

Fra : Mogens

Dato : 20-07-02 16:45

On Sat, 20 Jul 2002 13:37:39 +0200, "Mogens Laursen"
<teater-lyd@ofir.dk> wrote:

>Kan du anbefale et bestemt filtermateriale, og evt. en forhandler?

Hug et par af konens/kærestens nylonstrømper og sæt et
stykker over hver indsugning med tape. Stræk den lidt
ud så hullerne ikke bliver for små.

Det virker perfekt og koster intet.
( medmindre hun opdager det )

mvh Mogens