Opstaldning ?
Fra : Peter Siegumfeldt

Dato : 14-02-01 21:47

Hej

Jeg leder efter et godt sted at opstalde en hest, minimum med adgang til
fold og ridebane. Helst med lyse staldomgivelser.

Det skal være indenfor 30 min - 1times transport fra Lyngby nordsjælland.

Anbefalinger modtages gerne.

mvh
Peter

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-02-01 22:18

In article <96eqra$vtp$1@eising.k-net.dk>, Peter Siegumfeldt wrote:
> [...]
>fold og ridebane. Helst med lyse staldomgivelser.
>
>Det skal være indenfor 30 min - 1times transport fra Lyngby nordsjælland.

Naar du nu selv skriver lyngby, har du sa overvejet lyngby taarnbaek
ridecenter ?
Der har jeg selv min staaende, der er 1.5 ridehal (en 20x40 og en
11x22), 2 udendoeres ridebaner, en springbane.
lidt minimalt med folde
skridt maskine, og aendelig, ikke langt til dyrehaven.
Der er ogsaa adskellige beridere at vaelge imellem.
Det er fuld pension, saa prisen er ogsaa derefter. ca. 3k

Jeg har tidligere haft den staaende paa hjortekaer rytterstue
eller saadan noget.
Det er billigere, der er ikke ridehal, og du skal lave
naesten alt selv. Det var derfor vi flyttede.

ion++

Fra : Peter Siegumfeldt

Dato : 14-02-01 23:26

Hej Jon

Tak for dit hurtige svar, jeg er næstem lige flyttet hertil, og kender ikke
området så godt, derfor heller ikke rideskolerne, og andre stedder hvor man
kan have sin hest opstaldet.

Jeg kan desværre ikke få råd til at give 3000 om md for opstaldning, men jeg
ved at det er svært at finde noget, der er ok. Måske hvis jeg kan finde et
privat sted, men da jeg ikke er så godt kendt, er det ikke så nemt at finde,
derfor spørger jeg her, om der er nogen som kender et godt sted.

mvh
Peter

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-02-01 23:43

In article <96f0l5$5i7$1@eising.k-net.dk>, Peter Siegumfeldt wrote:
> [...]
>privat sted, men da jeg ikke er så godt kendt, er det ikke så nemt at finde,
>derfor spørger jeg her, om der er nogen som kender et godt sted.

Jeg deler den med min soester, det hjaelper paa det.
Det sted i hjortekaer hvor man selv skulle passe kostede det
700-800 + mad pr. maaned. dvs, det kostede os ca. 1500 pr
maaned.

ion++
ps: furesoedal imellem holte og birkeroed er ikke et sted jeg vil anbefale

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-02-01 09:00

"Peter Siegumfeldt" <peter@siegumfeldt.dk> wrote:

>Jeg kan desværre ikke få råd til at give 3000 om md for opstaldning, men jeg
>ved at det er svært at finde noget, der er ok. Måske hvis jeg kan finde et
>privat sted,

3k/md. lyder kanon-dyrt. Der kunne blive til brændstof til en bil ved
at have hesten her . Men selvfølgeligt noget længere væk

Se siden nedenfor. 800/md. incl. foder. Enkelte kan endda "få" en hest
gratis.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-02-01 09:46

In article <n33n8tsbmvihan7p61ldl19j4m9hqt86uv@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:

>3k/md. lyder kanon-dyrt. Der kunne blive til brændstof til en bil ved
>at have hesten her . Men selvfølgeligt noget længere væk

tja, det er nok beliggenheden der betales mest for, det
er nok det man kommer taetest paa kbh. centrum, maaske lige med mindre man
tager syd paa til amager.
+ en ridehal koster ogsaa exra paa prisen.

>Se siden nedenfor. 800/md. incl. foder. Enkelte kan endda "få" en hest
>gratis.

ikke daarligt, men hvad har du/i ellers at ting, aka skov, hal, ...

ion++

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-02-01 11:35

bendtsen@ivalde.diku.dk (Jon Bendtsen) wrote:

>ikke daarligt, men hvad har du/i ellers at ting, aka skov, hal, ...

Vi har ridebane, springbane og hele Trudholm Mose som ridehus.

OHR rideklub (ridehus-gigantus-maximus) i rimelig nærhed. Men hvad
skal man med et ridehus når man har hele "mosen"? Bortset altså fra
hvis man skal deltage i konkurrencer

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 15-02-01 09:57

On Thu, 15 Feb 2001 09:00:17 +0100, Ole Braad-Sorensen
<obsdata@get2net.dk> wrote:

>3k/md. lyder kanon-dyrt. Der kunne blive til brændstof til en bil ved
>at have hesten her . Men selvfølgeligt noget længere væk

   I Vordingborg Sportsrideklub har vi da en rytter fra
Frederiskberg - netop fordi det er så hundedyrt inde i staden Jeg
mener hun giver mellem 1200 og 1500 for opstaldning i boks, med
fodring 3 gange om dagen og fold-ordning. + 400,- pr halvår for
ridehuskort (Et stort ridehus i 20*40 og et lille i omkring 20*25 +
dobbelt ridebane.), 200,- pr år for skovkort (Vi har osse en lækker
lækker skov at ride i), og 2*150 om året for medlemskab :)
   Humlen er at det alt i alt kan betale sig at køre fra
Frederiskberg X gange om ugen og til Sydsjælland og så have hesten
her. Vi har i øvrigt osse kvalificerede undervisere - ellers var det
nok ikke noget
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-02-01 11:35

Trine Stubbe Teglbjaerg <snoe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>Frederiskberg X gange om ugen og til Sydsjælland og så have hesten
>her. Vi har i øvrigt osse kvalificerede undervisere - ellers var det

Jeps. Vi har også her en fra Christianshavn (København) der taget
turen tre gange om ugen

De har godt nok sommerhus i nærheden, men det er hesten der trækker
læsset, som altid.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Tina Andersen

Dato : 15-02-01 17:57

Peter Siegumfeldt <peter@siegumfeldt.dk> skrev i en
> [...]
> fold og ridebane. Helst med lyse staldomgivelser.
>
> Det skal være indenfor 30 min - 1times transport fra Lyngby nordsjælland.

Hestepensionen Hair er et godt bud. Den ligger i Ganløse, bus direkte til
hoveddøren fra Farum st.
Dejlige bokse, stort ridehus, udendørs dressurbane, stor springbane, direkte
adgang til skov, store folde, hvor hestene bliver lukket ind og ud dagligt,
efter aftale med ejeren, kvalificerede undervisere. Prisen er lige omkring
2000 om måneden.
Min veninde har haft halvpart derude i 3½ år, og jeg har været med derude
masser af gange. Helt klart et sted, jeg kan anbefale.

Hair (I daglig tale bare kaldt Bakkegården)
Farumvej 78
3660 Stenløse
tlf. 48 18 44 11

Mvh