Kan ikke installere AUCTeX under Debian 3.~
Fra : Emil Hedevang Lohse

Dato : 19-07-02 21:55

Af en eller anden grund kan jeg ikke længere installere AUCTeX under
Debian 3.0. Følgende sker når jeg prøver at 'apt-get install auctex'.

emil# apt-get install auctex
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Sorry, auctex is already the newest version.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
1 packages not fully installed or removed.
Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used.
Setting up auctex (11.06-1) ...
install/auctex: Byte-compiling for emacs21... done.
update-auctex-elisp[9480]: Further output will appear in: /tmp/update-auctex-elisp.XNqjGuj.
install-info: failed to lock dir for editing! No such file or directory
dpkg: error processing auctex (--configure):
subprocess post-installation script returned error exit status 2
auctex

Indholdet af filen '/tmp/update-auctex-elisp.XNqjGuj' er

emil# cat /tmp/update-auctex-elisp.XNqjGuj
Checking /var/lib/auctex/emacs21/...
Done (Total of 0 files compiled)

Jeg har ikke installeret teTeX, for jeg bruger TeXLive 7, men jeg kan
ikke se hvorfor det skulle få AUCTeX til ikke at ville installeres.

Jeg håber at I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Emil

--
Emil Hedevang Lohse <http://home.imf.au.dk/emil/>

Alle spørgsmål er lige dumme.
Og spørgsmålet "Kan ænder flyve?" er ikke dumt.

Fra : Leo Laursen

Dato : 19-07-02 22:35

19 Jul 2002 22:54:53 +0200, skrev Emil Hedevang Lohse <emil@imf.au.dk>:

> [...]

> subprocess post-installation script returned error exit status 2
> Errors were encountered while processing:

Jeg ved nu ikke om det her hjælper ; men jeg fik en lignende fejl
fornylig i en helt anden pakke. Der viste et hurtigt kik i
/var/lib/dpkg/info/pakkenavn.postinst
at maintaineren havde lavet en mindre fejl.

Så prøv lige at se i /var/lib/dpkg/auctex.postinst, om der ikke er en
oplagt fejl. Hvis der er, så kør dpkg --configure pakkenavn, for at
fuldføre installationen, da en reinstallation installerer et friskt
script.

Leo
--
Young men think old men are fools; but old men know young men are fools.
      -- George Chapman

Fra : Emil Hedevang Lohse

Dato : 20-07-02 00:17

Leo Laursen <l.laursen@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> oplagt fejl. Hvis der er, så kør dpkg --configure pakkenavn, for at
> fuldføre installationen, da en reinstallation installerer et friskt

Hvis jeg koerer

dpkg --configure auctex

faar jeg samme fejl. Jeg kan ikke se om der er nogen fejl i
auctex.postinst, men en kopi kan findes paa

http://home.imf.au.dk/emil/auctex.postinst

Kan du installere auctex? Jeg har overhovedet ikke pillet ved noget i
systemet. Alt er installeret vha. apt-get (undtagen acroread som jeg
installerede vha. 'dpkg -i') og for bare nogle faa dage siden havde
jeg ikke nogen problemer (jeg har geninstalleret systemet er par gange
i loebet af den seneste tid).

Fra : Leo Laursen

Dato : 20-07-02 00:36

20 Jul 2002 01:16:46 +0200, skrev Emil Hedevang Lohse <emil@imf.au.dk>:

> [...]

> installerede vha. 'dpkg -i') og for bare nogle faa dage siden havde
> jeg ikke nogen problemer (jeg har geninstalleret systemet er par gange

Jeg prøvede lige at installere auctex og det gik fint. Din version af
auctex.postinst er identisk med den der virker her.

Prøv en gang at afinstallere auctec med dpkg --purge auctex, og så
installere på ny; det ku' jo være...

Leo
--
If there are self-made purgatories, then we all have to live in them.
      -- Spock, "This Side of Paradise", stardate 3417.7