Cybercity ADSL - Hvilken router/firewall
Fra : Michael Andreasen

Dato : 19-07-02 13:48

Hey,

jeg skal sætte en server op for en virksomhed, jeg har ikke været derude
endnu og besøge dem, og ved kun det er en cybercity xDSL løsning de har.

Leveres den med en router/firewall? Er den evt. *god*? Kan man erstatte den
med sin egen router (f.eks. en linux boks) ligesom man f.eks. kan med teledk
erhvervs løsninger?

Er der mulighed for at sætte egne servere op, ftp, mail og web.. kan man
evt. selv ændre på porte og åbne/lukke som man selv vil?

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 19-07-02 14:35

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in

> Leveres den med en router/firewall? Er den evt. *god*? Kan man
> erstatte den med sin egen router (f.eks. en linux boks) ligesom man
> f.eks. kan med teledk erhvervs løsninger?

Det komer helt an på den løsning pågældende firma har valgt. Det kan både
være en Cisco 67x, Zyxel 642R eller en Cisco 827'er de har "fået" til
linjen.

Igen alt efter løsning, så har du mulighed for at sætte en server bag
routeren der agerer som gateway for firmaets LAN.

> Er der mulighed for at sætte egne servere op, ftp, mail og web..

Ja.

--
Mvh. Simon Pedersen