Netovervågning (linux)
Fra : Jan Birk

Dato : 19-07-02 11:25

Findes der et program som kan monitorere nettet? Jeg leder efter noget
som svarer til Solaris' 'snoop' program!

Pft

Jan Birk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-07-02 11:45

Jan Birk <jb@amukbh.dk> writes:

> Findes der et program som kan monitorere nettet? Jeg leder efter noget
> som svarer til Solaris' 'snoop' program!

tcpdump.

Ethereal hvis du vil kigge på det interaktivt. Prøv også ettercap og
etherape.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Bo Simonsen

Dato : 19-07-02 16:57

On Fri, 19 Jul 2002 12:24:35 +0200, Jan Birk wrote:

> Findes der et program som kan monitorere nettet? Jeg leder efter noget
> som svarer til Solaris' 'snoop' program!

iptraf kan også bruges.

http://cebu.mozcom.com/riker/iptraf/

/Bo